Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و در آیین رونمایی از «سامانه استعلام مدارک تحصیلی»، افزود: این سامانه هم امور اداری در زمینه مدارک تحصیلی را تسهیل می کند و هم مانع از اتلاف وقت و انرژی شهروندان می شود.

روحانی ابراز امیدواری کرد که اقدامات ضروری از این دست در سایر حوزه ها در دولت الکترونیک انجام گیرد تا امور اداری کشور در چارچوب دولت الکترونیک تسریع و تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در ادامه این جلسه همچنین تعدد قوانین و عدم شفافیت در کنار اختلاف رویه دستگاه‌ های مجری و حاکمیتی را از جمله عوامل بروز ناهماهنگی در امور تجاری و گمرکی برشمرد و تاکید کرد که دولت تلاش دارد از طرق قانونی و ایجاد سامانه جامع تجاری در تعامل با پنجره واحد تجارت فرامرزی، تعارضات و اختلاف رویه‌ ها را برطرف و زمینه تجارت را تسهیل کند.

حسن روحانی با بیان اینکه دولت از ابتدا برای تسهیل امور تجاری و برطرف کردن مشکلات فعالان اقتصادی به زیرساخت جامع تجارت اهتمام ویژه ‌ای داشته است، گفت: استقرار گمرک الکترونیک مهم‌ترین بستر تجارت فرامرزی بود که دولت پایه‌ های آن را از طریق پیاده ‌سازی زیرساخت‌ها، و تقویت سیستم‌های امنیت اطلاعات، اجرای سامانه یکپارچه امور گمرکی، اجرای پنجره واحد تجارت به سرانجام رساند.  

رئیس جمهور گفت: دولت اکنون با راه‌ اندازی سامانه جامع تجارت بسیاری از مسائل و مشکلات تجاری ناشی از عدم شفافیت، انحصارگرایی، ناهماهنگی در امور صادرات و واردات را مرتفع کرده و این سامانه نه‌ تنها موجب شفافیت اطلاعات، تسهیل تجارت و رفع موانع تجارت فعالان اقتصادی می‌شود، بلکه مانع از قاچاق کالا و فساد اقتصادی خواهد شد.

روحانی اظهارداشت: با این سامانه می‌ توان از وضعیت صادرات و واردات کشور اطلاع پیدا کرد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی  ذیربط در صورت لزوم می‌ توانند وضعیت صادرات و واردات کشور را رصد و در مواقع لزوم گزارش‌ گیری کنند.

رئیس جمهور در ادامه این جلسه و پس از بحث و بررسی سامانه‌ های اطلاعاتی حوزة کشاورزی و تعامل با سایر سامانه‌ های حوزه مدیریت کالای کشور، گفت: کشاورزی در اقتصاد کشور جایگاه بزرگی دارد و هرچه بتوانیم بخش کشاورزی را تقویت کنیم به هدفمان که امنیت غذایی است، نزدیک‌تر می‌ شویم.

روحانی یکی از نیازهای اساسی در حوزه کشاورزی را تحقق دولت الکترونیک برشمرد و افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در این عرصه انجام شده و سامانه جامع و هوشمند اطلاعات کشاورزی با زیرشاخه‌ های کاربردی متعدد، همه پهنه ‌ها و نهاده‌ های کشاورزی و تولید و توزیع و صادرات را پوشش می‌ دهند.

رئیس جمهور گفت: اینکه اطلاعات کشاورزی از زمین تا کشاورز و شرکت‌ها و صادرکنندگان یکجا در اختیار بخش مدیریت کشاورزی باشد، خودبخود کشاورزی به سمت هدفمندی و بازدهی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به طراحی سامانه یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور و رصد دقیق امور کشاورزی سراسر کشور و سامانه "کشاورزیار" که ارتباط مستقیم بین کشاورزان، بهره‌ برداران و متخصصان در هر استان را به صورت برخط برقرار می‌ کند،اظهارداشت: بی تردید سیستم توزیع کالا در کشور از لحاظ زیرساخت‌ها و عملکرد باید به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند و از شکل‌های سنتی ساختار توزیع کالا در کشور که باعث افزایش هزینه‌ های کالا می‌ شود جلوگیری شود.

روحانی در ادامه به دستورالعمل اجرایی مدیریت نظام مند اسناد الکترونیکی اشاره کرد و گفت: قابلیت دسترسی آسان و کم ‌هزینه به اسناد موردنیاز، محدودیت فضای لازم برای حفظ و نگهداری، اطلاع‌ رسانی آسان و مدیریت منسجم و قابل نظارت و کنترل از مزایایی مهم اسناد الکترونیکی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظام مدیریت الکترونیکی موجب رفاه مردم، کاهش هزینه‌ ها و تسریع در انجام امور دولت و مردم است، افزود: مدیریت نظام‌ مند اسناد الکترونیکی موجب تسهیل و تسریع فرایندهای مربوط به مبادلة اسناد الکترونیکی و تضمین اصالت و اعتبار آن می‌‌شود و بروز رسانی این اسناد از ضرورت‌ هایی است که همواره باید در رأس اصول مدیریت این نوع اسناد قرار گیرد تا خدشه‌ ای به روند کار الکترونیکی وارد نشود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت الکترونیک حسن روحانی حسن روحانی دولت الکترونیک رئیس جمهور مدیریت الکترونیکی اسناد الکترونیکی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از بروز خسارت به بخش کشاورزی این استان به دلیل شدت بارش‌ها طی امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان فارس گفت: امروز شدت بارش‌ها به حدی بود که موجب بروز خسارت به زمین‌های کشاورزی شده است زیرا بارش باران در این فصل موجب می‌شود گندم‌هایی که ساقه‌های بلندی دارند، خسارت ببینند.

وی با بیان اینکه خسارت‌ها به زمین‌ها کشاورزی به دو صورت انجام می‌شود، گفت: یک گونه همین مزارعی است که گیاهان ساقه بلند دارند و در اثر بارش باران ساقه‌های گیاهان می‌شکند و خم می‌شود و برداشت با کمباین را دچار مشکل می‌کند و نوع دیگر خسارت آن است که برخی زمین‌های کشاورزی در حریم و بستر مسیل‌ها و محل‌هایی است که آب زیادی از آنجا عبور می‌کد و خاک شسته شده و دچار فرسایش می‌شود و به همین دلیل به محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌شود.

غلامی در عین حال این نکته را یادآور شد که اثر رحمت الهی آنقدر زیاد و خوب است که این حوادث در برابر بارش رحمت الهی ناچیز است. البته به محصولاتی که بیمه هستند، جبران خسارت می‌شود و برای محصولاتی که بیمه نیستند، باید ابتدا جمع‌آوری اطلاعات و میزان خسارت‌ها داشته باشیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه خسارت‌ها در شهرستان فیروزآباد و فسا و تقریباً در کل استان چنین حالت‌هایی بوده است، گفت: میزان خسارت را باید حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت جهادکشاورزی اعلام کند.

وی از عموم مردم خواست تا با توجه به احتمال بروز حوادث در اتفاقات طبیعی مانند وزش باد و بارش باران و سیلاب و... حتماً محصولات و وسایل زندگی خود را بیمه کنند.

غلامی در پاسخ به وضعیت آبگرفتگی معابر شهری نیز گفت: در شیراز مقداری آبگرفتگی داشتیم که باید شهرداری شیراز گزارش دهد اما در شهرستان‌ها تاکنون گزارشی نداشتیم. ستاد بحران تنها زمانی ورود پیدا می‌کند که وضعیت آبگرفتگی دچار مخاطره شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه وضعیت جاده‌های استان بدون مشکل و ترددها روان است، گفت: از اواخر امشب سامانه جدید از سمت شمال، شمال غرب، نورآباد و کازرون آغاز شده و به سمت مرکز و جنوب استان حرکت می‌کند.

وی با تصریح اینکه سامانه بارشی قبلی تا ظهر امروز ادامه داشت اما سامانه جدید از امشب شروع می‌شود و تا فردا عصر از جنوب استان خارج خاوهد شد، گفت: این سامانه بیشتر مناطق شمال، شمال غرب و مرکز، جنوب و جنوب غربی را تحت پوشش قرار می‌دهد، گرچه در شرق استان هم بارش داشتیم اما شدت‌ها ضعیف است.

غلامی با بیان اینکه هشدار نارنجی برای این سامانه جدید صادر شده است، گفت: مخاطرات این سامانه علاوه بر بارش باران، صاعقه، احتمال سیلاب و آبگرفتگی، وزش باد شدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند