Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء، پایتخت یمن، بسته ماندن این فرودگاه به دلیل محاصره هوایی یمن از سوی ائتلاف سعودی را موجب مرگ روزانه ۲۵ بیمار یمنی اعلام کرد.

«خالد الشایف» در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن تاکید کرد: جامعه بین المللی برای ایجاد پل هوایی پزشکی و وارد کردن دارو و تجهیزات پزشکی یا انتقال بیماران به خارج از کشور جدیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی ۳۰ نفر از شهروندان یمنی که برای درمان به اردن منتقل شده بودند، امکان بازگشت آنها به یمن  از هفت ماه پیش تاکنون فراهم نشده است.

این مسئول یمنی گفت: هنوز بیش از ۳۰ هزار شهروند یمنی در لیست انتظار برای ایجاد پل هوایی پزشکی و انتقال به خارج و ادامه درمان هستند، زیرا بالغ بر ۳۵۰ هزار شهروند یمنی، دچار بیماری مزمن بوده و امکان درمان آنها در یمن در شرایط محاصره توسط ائتلاف سعودی وجود ندارد و روزانه بیش از ۲۵ نفر از این بیماران جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در بهمن ماه گذشته از توافق برای ایجاد یک پل هوایی پزشکی بشردوستانه خبر دادند؛ اما از آن زمان تعداد بسیار اندکی از بیماران یمنی، امکان ادامه درمان در خارج از یمن را پیدا کردند.

این در حالی است که صنعاء بارها از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است با اعمال فشار بر کشورهای عضو ائتلاف سعودی آنها را مجبور کند که طبق توافق‌های پیشین، پل هوایی را ایجاد کرده و فرودگاه بین المللی صنعاء را بدون هیچ پیش شرطی به روی شهروندان یمنی باز کند، زیرا بستن این فرودگاه خلاف قوانین بین الملل است و جلوگیری از سفر شهروندان یمنی برای دریافت خدمات پزشکی و درمان، بر اساس تمام معیارهای حقوقی و انسانی، جنایت است و هیچ توجیه سیاسی ندارد.

مقامات صنعاء تاکید می‌کنند که سازمان ملل مسئول جان همه یمنی‌هایی است که به دلیل ادامه محاصره و تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن طی پنج سال اخیر در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل سازمان بهداشت جهانی یمن سازمان ملل صنعاء ائتلاف سعودی پل هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه صنعاء با تأکید بر این که ما از توطئه‌های ایالات متحده و اقدامات خصمانه آنها اطلاع داریم، گفت: مسئولیت پیامدهای هرگونه حماقت برضد یمن از سوی آمریکایی‌ها برعهده خودشان است.

وی با انتشار مطلبی در شبکه ایکس به واشنگتن هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدام خصمانه، یک راه امن در منطقه نخواهند یافت و همه منافع آنها، هدف آزادگان قرار خواهد گرفت.

العزی از واشنگتن خواست به اقدامات خصمانه خود نسبت به یمن دست بردارد پیش از آنکه افکار شکست خورده آن را جهنمی بی‌پایان بکشاند.

وی این سخنان را بعد از تلاش آمریکا برای به کارگیری ایادی داخلی خود برای برهم زدن ثبات در یمن بعد از شکست در بازدارندگی در دریای سرخ عنوان کرد.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه همچنان کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که در دریا سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهند. کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز در پاسخ به حمله به یمن، هدف نظامیان صنعاء هستند.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب (جمعه) از حمله به نفتکش انگلیسی "Andromeda Star" در دریای سرخ و اصابت مستقیم آن خبرداد.

همچنین نیروی پدافند هوایی یمن موفق شد یک فروند پهپاد "MQ9" را در آسمان استان صعده و در حین انجام عملیات خصمانه سرنگون کند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یمن به عملیات‌های نظامی خود ادامه داده و تلاش می‌کند، عملیات‌های خود را در اقیانوس هند توسعه داده و تقویت کند تا جایی که در محاسبات آمریکایی ـ انگلیسی ـ اسرائیلی نمی‌گنجد.

الحوثی باردیگر تاکیدکرد که تنها راه حل، توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و پایان محاصره این منطقه است و طولانی کردن این حملات و محاصره نتیجه عکس بر وضعیت اقتصادی دشمنان دارد.
 

دیگر خبرها

  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه