Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به دور جدید تلاش‌های سعد حریری برای حضور در کاخ نخست وزیری لبنان، گفت: مثلث شوم منطقه بخاطر موقعیت جغرافیایی لبنان نسبت به رژیم صهیونیستی، همیشه خواهان بروز تنش در لبنان هستند. سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آغاز تلاش‌های سعد حریری برای راهیابی به کاخ نخست وزیری در لبنان اظهارداشت: نزدیک به دو سال است که سعد حریری از فضای سیاسی خداحافظی کرده و از مقام نخست وزیری کنار رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این ایام دو نخست وزیر آمدند و اقداماتی را برای به ثمر رساندن منافع ملی لبنان انجام دادند، اما نکته حائز اهمیت اینکه مصطفی ادیب که مورد حمایت گروه‌ها و جریانات خارج از کشور بود، نتوانست حتی دولت مورد نظر خود را تشکیل دهد.
کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: با توجه به اتمسفر سیاسی لبنان، سعد حریری مجددا مصمم شده تا شاید بتواند مقام نخست وزیری را به دست بیاورد؛ البته نباید فراموش کنیم که کناره گیری حریری از مقام نخست وزیری چگونه بود و استعفای ایشان در کجا انجام شد. عوامل خارجی مانند سعودی‌ها در این ارتباط نقش مستقیم داشتند.   بیشتر بخوانید:  فروپاشی اتحادیه عرب؛ بزرگ‌ترین و سریع‌ترین پیامد عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی   صدرالحسینی خاطرنشان کرد: آقای حریری دنبال این است که در فضای سیاسی لبنان به گونه‌ای حرکت کند که بتواند نمایندگان پارلمان را برای نخست وزیری خود راضی کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ریاست سعد حریری بر حزب المستقبل و حضور المستقبل در بین ۱۴ مارسی‌ها، مشخص است که مسائل سیاسی لبنان از یک ماجرا و کانال هدایت می‌شود.
کارنشاس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: با توجه به شرایط سیاسی کنونی لبنان، احزاب بازیگری خود را دارند، اما مشخص است که سعد حریری هم به کدامین سمت و سو گرایش دارد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه سعد حریری بر اساس قواعد طائف باید به سمت نخست وزیری برسد، لذا باید تمام اجزای آن را رعایت کند و اگر این اتفاق نیفتد به بن‌بستی می‌رسد که از دایره نخست وزیری خارج خواهد شد.
صدرالحسینی درباره هدف مثلث شوم منطقه برای فتنه انگیزی در لبنان نیز تصریح کرد: مثلث شوم منطقه بخاطر موقعیت جغرافیایی لبنان نسبت به رژیم صهیونیستی، همیشه خواهان بروز تنش در لبنان هستند و همچنین به‌خاطر نفوذ حزب الله در جمعیت‌های مختلف؛ محور عربی، عبری و آمریکایی علاقمند به وجود  آرامش سیاسی در لبنان نیستند.
انتهای پیام/ برچسب ها: لبنان سعدحریری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لبنان سعدحریری نخست وزیری سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، سیاسی نیست / حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • سخنگوی دولت : در دوره‌ای مشق اقتصادی ما دست چهره‌های سیاسی بود / نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه آن عزیزان سیاسی نیست
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی تخصصی است نه سیاسی
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفا تخصصی است نه سیاسی
  • نمودار تورنومنت پادشاهی رینگ برای اسمکدان منتشر شد؛ رندی حریف ای جی شد/ اخبار WWE
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است