Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@10:32:17 GMT

عوارض استفاده زیاد از تردمیل

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۱۳۷۸

عوارض استفاده زیاد از تردمیل

اکثریت کاربران تردمیل برای لاغری و تناسب اندام از آن استفاده می‌کنند، گروهی هستند که خیلی زود می‌خواهند لاغر شوند و بی مهابا از تردمیل استفاده می‌کنند و این موضوع موجب می‌شود تا فرد در معرض آسیب قرار بگیرد.

اصولا هر حرکت تمرینی که بدون آمادگی جسمانی و با شدت زیاد در مدت زمان کم انجام گیرد، موجب بروز آسیب ورزشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زانو بیشترین جایی است که هم در معرض آسیب می‌باشد و هم نقطه‌ای از بدن، که بیشترین بار و وزن را تحمل می‌کند، و هنگامیکه در مدت زمان طولانی، فشار زیادی به آن وارد شود، دچار تغییرات شبیه آرتروز میشود، یعنی غضروف آن ساییده شده و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل به وجود می‌آید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است تردمیل برای بدن به وجود آورد، آسیب عضلات اندام تحتانی علی الخصوص پشت ران، ران و ساق پاست؛ این موضوع هم به دلیل کار کشیدن بیش از حد از عضلات هنگام کار با تردمیل است، زیرا هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می‌ماند به همین دلیل مقدار شدت ورزش و مسافت پیموده شده، کمتر از حد واقعی تخمین زده می‌شود. با شدت بیشتر ورزش، فرد بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از آسیب‌هایی که ممکن است توسط تردمیل به بدن وارد شود، استفاده از آن با شیب می‌باشد. افرادی که از انواع شیب دار آن به شکل نامناسبی استفاده می‌کنند، هم به آسیب مفاصلی مثل مفصل لگن و مچ پا و زانو دچار می‌شوند و هم به شکل غیر ارادی شدت ورزش کردن را بیشتر می‌کنند و به خود آسیب می‌زنند.

هنگامی که شیب یا سرعت تردمیل مناسب نباشد، ممکن است با فشار بر دستگاه قلبی -عروقی، باعث بروز عوارض قلبی مانند اختلال خون رسانی به قلب و حتی سکته قلبی بشود؛ سرعت زیاد و نامناسب با وضعیت آمادگی جسمانی فرد، موجب زمین خوردن و یا بدتر شدن وضعیت بیماری او می‌شود.

در ضمن پیش از استفاده از تردمیل کاربر باید مطلع شود که دچار مشکلات ارتوپدی هست یا نه تا مشخص شود مجاز به استفاده از تردمیل می‌باشد یا خیر و یا با چه سرعتی می‌تواند از این دستگاه استفاده کند.

توصیه می‌شود با متخصص فیزیوتراپی برای استفاده از تردمیل مشورت کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تردمیل عوارض تردمیل لاغری سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • مسی و رونالدو تحمل هم را ندارند، رونالدو بیشتر!‏
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • عوارض مصرف زیاد پنیر