Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:52:17 GMT

مرمت عمارت «جنانی» خوب پیش می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۱۴۰۹

مرمت عمارت «جنانی» خوب پیش می‌رود

ایسنا/همدان مالک عمارت «جنانی» همدان با بیان اینکه مرمت عمارت جنانی خوب پیش می‌رود، گفت: مرمت عمارت بنا از شهریورماه آغاز شده و در این مدت روند کار مطلوب بوده است.

علی جواهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر قسمت‌هایی از بنا که در فروردین‌ماه سال جاری ریزش کرده بود مرمت می‌شود، مرمت دیوار سمت کوچه به اتمام رسیده و قسمت حیاط نیز در حال مرمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه اکیپ مرمت زیر نظر میراث فرهنگی همدان در مجموعه مشغول به کار هستند، بیان کرد: هزینه مرمت پس از اتمام کار برآورد خواهد شد، هزینه‌های مرمت توسط میراث فرهنگی تأمین می‌شود و درصدی هم بر عهده مالک است.

جواهری درباره زمان‌بندی مرمت عمارت جنانی توضیح داد: مرمت این بنا زمانبر است چراکه اگر ساختمان از صفر تا صد ساخته می‌شد می‌توانستیم زمان تقریبی ساخت را تخمین بزنیم اما در این مورد نمی‌توان تاریخ دقیقی درنظر گرفت.

مالک عمارت جنانی ادامه داد: به عنوان مثال برآورد پیمانکار برای مرمت دیوار سمت کوچه ۱۵ روز بود در حالیکه ۴۰ روز طول کشید و اگر مشکلی پیش نیاید حدود ۴۰ روز دیگر مرمت قسمت داخل حیاط طول می‌کشد.

به گزارش ایسنا، عمارت«جنانی» یا مسافرخانه آبادانی ها بنایی تاریخی با قدمتی بیش از ۸۰ سال است که آن را متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی می‌دانند. این بنا که سالیان سال در وضعیتی نگران کننده به سر می‌برد در خیابان شهدای همدان واقع شده و پس از کِش و قوس‌های فراوان قرار است پس از انجام عملیات مرمت، به هتل سنتی تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عمارت جنانی در همدان میراث فرهنگی آثار تاریخی مرمت عمارت جنانی مرمت عمارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت