Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: با پیگیری اخیر بانک مرکزی هشت میلیارد دلار حاصل از صادرات به کشور برگشت و حدود ۱۸ میلیارد دلار دیگر هم در دست پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه تمام ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد، اظهار داشت: نبود سیستم نظارت در گذشته باعث شد عده‌ای به اسم صادرات و واردات ارز دولتی گرفته و از آن سوء استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد به دلیل نبود سیستم نظارت و پیگیری هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذاشتند هرچند مطمئن بودند پیگیری خاصی وجود ندارد.

پالیزدار خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی افرادی که ارز دریافت کرده و به تعهدات خود عمل نکنند قابل پیگیری و ردیابی هستند و در این رابطه بانک مرکزی وظیفه خود را بخوبی انجام داده است و افرادی را هم به مراجع قضایی معرفی کرد.

وی گفت: گروهی ارز دولتی گرفتند تا کالا وارد کنند، اما به تعهد خود عمل نکردند که برای هر یک از آن‌ها پرونده تشکیل شد؛ به آن‌ها فرصتی دادیم تا به تعهدات خود عمل کنند وگرنه به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

پالیزدار اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دنیا بی‌سابقه است، اما مردم بدانند که این شرایط پایدار نیست و روزهای خوب فرا خواهد رسید؛ ما از این شرایط عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1076908 برچسب‌ها کاظم پالیزدار بازار ارز ارز صادراتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کاظم پالیزدار بازار ارز ارز صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است

آفتاب‌‌نیوز :

محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: در حاشیه اجلاسیه بانک توسعه اسلامی در عربستان، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف گفتگو کنیم. 

وی افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی برخی منابع ارزی مسدود شده ایران در برخی کشور‌ها صورت پذیرفت که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید