Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی سه‌شنبه شب در نشست خبری مجازی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص مباحث مختلفی از جمله تشدید نظارت‌ها و آخرین وضعیت محدودیت‌ها در روزهای آینده بحث شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد مشاغل پر خطر بعد از ماه صفر مشروط بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانند فعالیت خود را از شروع کنند، همچنین تشدید نظارت‌ها در تمام سطوح جامعه در راستای کاهش میزان شیوع کرونا مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با تعطیل بودن پارک‌ها گفت: در این جلسه مقرر شد همچنان محدودیت‌های تردد در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها وجود داشته باشد، بنابراین پارک‌ها بعد از ماه صفر باز هم تعطیل خواهند بود.

وی تأکید کرد: مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا با محوریت فرمانداران و همکاری سایر اعضا و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی در همه شهرستان‌ها لازم‌الاجرا است و نظارت‌ها و بازرسی‌ها به طور ویژه در شهرستان‌ها اعمال خواهد شد.

غلامی در رابطه با نحوه آموزش در مدارس و آموزشگاه‌ها مطرح کرد: تا پایان ماه صفر آموزش‌ها همچنان کاملاً غیرحضوری است، بعد از پایان این ماه شرایط آموزش در مدارس به شکل ترکیبی (حضوری- مجازی) خواهد بود و تصمیم نهایی در رابطه با حضور دانش‌آموزان در مدارس با والدین آن‌ها است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با تخلف برخی اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: تخلف از دستورالعمل‌ها در سطح استان وجود دارد، در همین رابطه مقرر شد سازمان تعزیرات اصفهان به شکل ویژه وارد شده و در شهرستان‌ها نیز برخورد با اصناف متخلف تشدید شود.

وی در رابطه با دورکاری کارمندان هم عنوان کرد: اولویت دورکاری با کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای یا زنان باردار است، همچنین به شرط عدم اختلال در ارائه خدمات به ارباب رجوع مدیران دستگاه‌ها می‌توانند در خصوص دورکاری کارمندان تقسیم‌بندی لازم را انجام دهند.

غلامی در رابطه با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت اذعان کرد: اپراتورها موظف شده‌اند سوخت‌گیری را در جایگاه‌ها انجام دهند یا اینکه لوازم بهداشتی را در جایگاه داشته باشند، چند مورد جایگاه‌هایی که مشکل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند پلمب شدند، البته امیدواری آغاز بر پلمب سایر جایگاه‌ها نباشد بلکه هشداری برای سایر جایگاه‌داران باشد تا دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و لوازم بهداشتی مورد نیاز را فراهم کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با تأثیر محدودیت‌ها در کاهش شیوع کرونا ابراز کرد: معمولاً نتایج محدودیت‌ها را باید بعد از دو هفته ببینیم و هنوز زود است که نتیجه‌گیری کنیم اما قاعدتاً یک سری مراکز خطرِ شیوع بیماری شناسایی شده بودند، قطعاً اثر مثبت را خواهیم دید، اما کار اصلی تشدید نظارت‌ها است و تعطیلی به این صورت برای کوتاه مدت می‌تواند مفید باشد.

وی در زمینه ایجاد محدودیت در سفرها و اجرای طرح زوج و فرد مطرح کرد: عدم اعمال طرح زوج و فرد همچنان ادامه دارد، اما محدودیت سفرها را داریم که در جلسه کمیته حمل و نقل این موضوع بررسی شده و تصمیماتی خواهیم گرفت که به اطلاع عزیزان خواهیم رساند.

غلامی در رابطه با درصد استفاده از ماسک در استان اصفهان گفت: آمار استفاده در بخش‌های مختلف متفاوت است، اما آمار استفاده از ماسک در دستگاه‌های اجرایی دولتی بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد است و با موارد خاص هم برخورد می‌شود، در رابطه با ارباب رجوع هم در صورت نداشتن ماسک اجازه ورود داده نمی‌شود، در سطح جامعه درصد استفاده از ماسک درصد پایین‌تری بوده که در شهرهای مختلف متفاوت است بنابراین متوسط خاصی را در رابطه با استفاده از ماسک در سطح استان نمی‌توان ارائه داد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص جریمه افرادی که ماسک نمی‌زنند، عنوان کرد: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که جریمه‌های این افراد فعلاً در تهران به شکل آزمایشی انجام شود تا نتایج آن بررسی و نواقص این طرح برطرف شده و در آینده در استان‌های بزرگ اعمال شود.

وی در زمینه قیمت بالای ماسک هم اضافه کرد: تلاش این است که با تولید گسترده ماسک قیمت‌ها پایین بیاید، با توجه به راه‌اندازی خطوط تولید ماسک امیدوارم بتوانیم نیازهای استان را بر طرف کنیم.

غلامی در رابطه با شیوع کرونا در فولادمبارکه و ذوب‌آهن بیان کرد: تاکنون آماری در رابطه با این ۲ کارخانه در ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه نشده است، معمولاً در مراکز صنعتی بزرگ رعایت بیشتری صورت می‌گیرد تا الآن هم صنعت و معدن آماری در خصوص شیوع زیاد کرونا در این کارخانه‌ها در جلسه ستاد مطرح نکرده است، بنابراین وضعیت مشابه سایر صنایع است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با میزان رعایت عدم حضور در پارک‌ها توضیح داد: طبق آخرین گزارشی که امروز توسط شهرداری‌های سراسر استان داده شد کاهش حضور ۶۰ درصدی مردم در پارک‌ها را داریم، مردم باید به مصوبات ستاد توجه کرده و از مراجعه به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها امتناع کنند البته همچنان مراکز سرویس‌دهی در پارک‌ها تعطیل است که خودش می‌تواند عاملی برای کم کردن حضور مردم در پارک‌ها باشد، البته در حاشیه رودخانه زاینده‌رود در شهر اصفهان یک مقدار حضور مردم را داریم اما سایر پارک‌ها کنترل شده است.

 وی در رابطه با افت اینترنت جهت آموزش در جنوب استان مطرح کرد: در ستاد موضوع افت اینترنت در جنوب استان مطرح شده است و شرکت‌های زیرساخت قول داده‌اند این مشکل را برطرف کنند، امید داریم تلاش بیشتری بکنند تا این نقیصه رفع شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بسیج اصناف و بازاریان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان آموزش مجازی استفاده از ماسک غلامی در رابطه تشدید نظارت محدودیت ها پارک ها جایگاه ها نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ماسک زدن ضرغامی سوژه شد

(عکس) ماسک زدن ضرغامی سوژه شد

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی جزئیات پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی
  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • (عکس) ماسک زدن ضرغامی سوژه شد
  • شهرک حمل و نقل خمینی شهر راه اندازی می شود
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران