Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، شهید پاسدار سید‌روح‌الله عمادی متولد 1359 در روستای پاشاکلای بخش زیراب شهرستان سوادکوه است که در سوادکوهی در سومین اعزامش به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در روز جمعه اول آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ مصادف با تاسوعای حسینی سال ۱۴۳۷ هجری قمری و طی «عملیات محرم» در شهر حلب به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آغاز ساخت تله‌فیلم «پای پرواز من» با موضوع شهید مدافع حرم سوادکوه در روستای محل تولد شهید سید‌روح‌الله عمادی موضوع گزارش است.

* عرفان شهید سید‌روح‌الله عمادی

 

حجت الاسلام محسن قبادیان، گفت: بر طبق آیه قرآنی، آمادگی در همه ابعاد ضرورت دارد.

امام جمعه موقت زیراب‌سوادکوه با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری از روی حکمت و بررسی‌ها و رصدهای دقیق است و اولویت‌های جامعه بیان می‌شود، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته دفاع مقدس و تذکر بابت خطر انحراف در دفاع مقدس و بیان وظیفه همگانی برای جلوگیری از انحراف در دفاع مقدس بیان شد و تلاش ما برای ثبت و ضبط دقیق آن، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ما برای دفاع از حرم و شهدای دفاع از حرم و ضبط و ثبت آن شجاعت‌ها با قوت عمل کنیم تا در آینده احتمال انحراف در بیان واقعیت‌های آن به وجود نیاید، افزود: شهید سید‌روح‌الله عمادی حدود پنج سال پیش به شهادت رسید و باید پیش از این زمان برای معرفی وی در فیلم‌ها برنامه‌ریزی می‌شد.

قبادیان، خاطر نشان کرد: استاد حسین سحرخیز از نصف دستمزد خود برای گرامیداشت نام شهید مدافع حرم در این فیلم گذشت و همه باید کمک کنیم تا این تله‌فیلم به صورت قوی تهیه شود.

 وی با بیان اینکه عرفان شهید سید‌روح‌الله عمادی را در وصیت نامه‌اش به همسرش که وقتی فرزندش «محمد‌عماد» نیاز به کمک داشته باشد، حاضر خواهد شد را می‌توان دید.

*عمق وصیت‌نامه شهید مدافع حرم

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه ما معتقدیم که کمک و مساعدت شهید برای آغاز و اتمام اثر هنری همراه این گروه است، گفت: با نگاهی به وصیت نامه شهید سید‌روح‌الله عمادی به نکات و برجستگی‌های عمیقی می‌رسیم.

سردار عبدالله ملکی  به بخشی از وصیت‌نامه شهید سید‌روح‌الله عمادی اشاره کرد و افزود: «شهید‌شدن آسان تر از زنده ماندن است و این را اهل معنا درک می‌کنند» و «دعا کنید تا شهید باشیم و نه شهید شویم و تا شهید نباشیم شهید نمی شویم» که این مطالب ارتباط معنایی مختلفی با سردار سلیمانی دارد.

وی افزود: هر کاری که از دست ما ساخته است باید برای معرفی شهدا انجام دهیم.

وی خواستار همکاری مردم، اهالی روستا و مدیران برای ساخت تله‌فیلم «پای پرواز من» شد و گفت: برخی از بازیگران معروف مبلغی دریافت نمی کنند و برخی دیگر مبالغ اندک می‌گیرند که جای تقدیر دارد.

*تلاش بیشتر برای معرفی هنری عظمت دفاع مقدس

 

بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر که سابقه داوری و کارشناسی جشنواره‌های تئاتر فجر را در کارنامه خود دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه وقتی متوجه شدم که نقش درباره یکی از شهدای حرم است برایم فرق کرد و متوجه شدم که طرح با مشکل مالی روبرو است و خیلی از همکاران سعی کردند تعامل کنند و من در حد توان سعی کردم همکاری کنم.

حسین سحر‌خیز که سابقه بازی در فیلم‌های قلاده‌های طلا، کارناوال مرگ، دوئل، شب‌های تهران، اسکادران عشق و در سرزمین دیگر را در کارنامه خود دارد، افزود: نقش پدر «سلمان» که دوست شهید سید‌روح الله عمادی است که هم‌زمان در جبهه هستند و پسرم دکتر بدون‌مرز است که در سوریه است و مفقودالاثر است و بعد پیدا می‌شود و حافظه‌اش را از دست داد.

سحر‌خیز در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره میزان استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: تلاش از طرف سینماگران و صدا و سیما زیاد بود تا حق مطلب را درباره دفاع مقدس انجام دهند اما موضوع دفاع مقدس آنقدر عظیم است که نیاز به تلاش بیشتری دارد.

بازیگر نقش پدر «سلمان» در تله‌فیلم «پای پرواز من» با بیان اینکه باید برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرد و خودم به عنوان رزمنده در جبهه‌ها حضور داشتم و شهادت رزمندگان را دیدم، گفت: اخلاص رزمندگان را که جانشان به عنوان باارزش‌تر ین دارایی هر فرد را برای راه مقدس فدا کردند و از مدیران انتظار دارم اهمیت موضوع را درک کنند و شهدا باید معرفی شوند و امکانات لازم در اختیار این پروژه قرار گیرد.

* بازیگران توانمند

 

تهیه‌کننده تله‌فیلم «پای پرواز من» با اشاره به اینکه بیش از یک سال طرح را شروع کردیم و در مرحله تولید هستیم از حضور بازیگران توانمند در این فیلم خبر داد.

احمد خواجه‌وند با بیان اینکه بازیگران و عوامل فیلم به صورت دلی کار می‌کنند، افزود: از حدود 600 میلیون تومان برآورد هزینه این فیلم، 200 میلیون تومان را در اختیار داریم و برای تأمین بقیه هزینه نیاز به همکاری و استان و شهرستان داریم و تاکنون کمکی نکردند.

*16 بازیگر برای تله‌فیلم «پای پرواز من»

 

کارگردان تله‌فیلم «پای پرواز من» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسیر فیلم‌های و فعالیت‌های هنری وی با موضوع دفاع مقدس است، گفت: در روز اکران فیلم «پاهای خردمند»، تصمیم گرفتم تا فیلم شهید سید‌روح‌الله عمادی را بسازم.

محسن نجفی با بیان اینکه پیش‌تولید فیلم، یک سال و نیم طول کشید، افزود: متولی کار حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است و از خانواده شهید، شهرداری و شورای شهر زیراب و شورا و دهیار روستا و اهالی روستا و رئیس دانشگاه بهشتی زیراب تشکر می‌کنم.

وی از حضور ساناز سماواتی در نقش «سلیمه»، دریا مرادی در نقش «چشمه» زن شهید، احمد خواجه‌وند در نقش «ادریس» و حسین سحرخیز در نقش پدر «دکتر سلمان» در تله‌فیلم «پای پرواز من»  خبر داد و خاطر نشان کرد: برای گزینه پدر «سلمان» با جعفر دهقان، حسین سحر‌خیز، مهدی فقیهی و بازیگران دیگر صحبت کردیم و با حسین سحر‌خیز به توافق رسیدیم.

نجفی از حضور 6 بازیگر اصلی و حدود 10 بازیگر بومی برای تله‌فیلم «پای پرواز من» خبر داد و با بیان اینکه از برادر شهید، پسر شهید، مادر و پدر شهید در این فیلم استفاده می‌شود و کار نئورئال است، اظهار کرد: از عواملی از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر استفاده کردیم و بر طبق دفترچه طرح این فیلم حدود ۹۰ دقیقه‌ و در قالب فیلم بلند است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت تله‌فیلم «پای پرواز من» با مشکل مالی مواجه هست و نیاز به همکاری ادارات و نهاد‌ها دارد، گفت: سوادکوه لوکیشن‌های خوبی برای ساخت فیلم‌های مختلف دارد و مورد استقبال فعالان سینمایی است.

* فعالیت مناسب سرویس دفاع مقدس خبرگزاری فارس

 

دانشجوی دکتری ارتباطات رسانه و محقق علوم ارتباطات که در مراسم آغاز به کار ساخت تله‌فیلم «پای پرواز من» در روستای پاشا‌کلا حضور داشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: بسیاری از از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای دفاع مقدس خالی است.

داوود حیدری با اشاره به لزوم کمک رسانه‌ها برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: هنر سینما با برجستگی‌های خود قدرت اثر‌گذاری بر بینندگان دارد و در قالب سینما می توان ارزش‌ها و شجاعت‌ها را به نسل‌ها منتقل کرد.

وی با اشاره به فعالیت مناسب سرویس دفاع مقدس خبرگزاری فارس در پوشش اخبار و گزارش‌های دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس محوریت دارد و حلقه مفقوده در همکاری ادارات و نهاد‌ها را می‌توان در ضعف واحد‌های ایثارگران آن ادارات و نهاد‌ها مشاهده کرد.

حیدری با بیان اینکه پس از 4 سال ساخت فیلم در این ابعاد برای شهید مدافع حرم دیر است و جای تعجب دارد، اظهار کرد: افرادی که در اوایل دفاع مقدس کار سینمایی کردند دلی و همراه با عشق بود که ماندگار شد ولی بعد از دفاع مقدس برخی‌ها خواستند که در کنار دفاع مقدس به اهداف خود برسند و آثار ماندگار در حد انتظار ساخته نشد و البته برخی فعالیت‌های سینمایی فاخر در حوزه دفاع مقدس داشتیم که تعدادشان اندک است.

*رنگ‌خدایی تله‌فیلم «پای پرواز من»

 

رئیس انجمن توسعه صنعت گردشگری مجمع متخصصین ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه تله‌فیلم «پای پرواز من» با کمبود مالی و بضاعت اندک در حال فعالیت است و ما هم در حد بضاعت به آن کمک می‌کنیم، گفت: کار تله‌فیلم «پای پرواز من»، رنگ خدایی دارد و مدافعان حرم از کیان و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و ما در برابر ایران‌هراسی، ایرانشناسی را مطرح می‌کنیم.

ابراهیم اسدی‌بشلی بابیان اینکه آنچه خدایی باشد، ماندگار است، افزود: ما رسالت داریم با زبان‌های مختلف شهدایی که دِین خود را انجام دادند را به جهان نشان دهیم و دکترین شهادت و دفاع مقدس در جهان منعکس شود.

مدرس دانشگاه و فعال اجتماعی با بیان اینکه ما برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، رسالت داریم، بیان کرد: شعار سازمان جهانگردی، توسعه روستا، مهاجرت معکوس و افزایش امکانات در روستا است و لوگو و برچسب اصالت برای صنایع دستی برای سوادکوه پیگیری تا توسط یونسکو به دنیا معرفی شود.

وی گفت: آغاز به کار ساخت این تله‌فیلم در روز روستا نوید خوبی می‌تواند باشد که شهید مدافع حرم از روستا برای دفاع از حرم اعزام شد.

انتهای پیام/86015/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید مدافع حرم سوادکوه ارزش های دفاع مقدس شهید مدافع حرم ساخت تله فیلم خاطر نشان دفاع از حرم وصیت نامه برای دفاع حسین سحر فیلم ها سحر خیز ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر ۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب