Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:44:38 GMT

اطلاعیه مرکز ماهر در خصوص حملات سایبری اخیر

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۲۶۶۳

اطلاعیه مرکز ماهر در خصوص حملات سایبری اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ماهر در اطلاعیه ای نوشت: پیرو برخی اخبار و شایعات منتشره اخیر لازم به ذکر است که رخداد حمله مهم سایبری صرفاً مربوط به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسؤول در حال رسیدگی به موضوع هستند و مرکز ماهر نیز به عنوان پشتیبان آماده کمک‌ها و امدادهای احتمالی مورد نیاز است.

بر اساس برخی تحلیل‌ها و براوردهای فنی، هشدارهای پیشگیرانه برای مسؤولین و کارشناسان دولتی در سطح ملی صادر شد که به هیچ وجه به معنای وجود حمله نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دستگاه‌های دولتی بر اساس برداشت یا تحلیل خود پس از دریافت هشدارها اقدام به قطع موقت برخی خدمات و انجام تستهای فنی کردند که به دلیل احتیاط صورت گرفته است. اگر چه از نظر مرکز ماهر این اقدام ضرورتی نداشت.

علیرغم شایعات مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده است.

لازم به ذکر است که بخش مهمی از این فعالیت و فعالیت‌های مشابه با همکاری تنگاتنگ مراکز آپا سطح کشور انجام می‌شود که قابل تقدیر و برای مرکز ماهر بسیار کلیدی است. لذا علیرغم وجود برخی تنگناهای بودجه‌ای که برای این مراکز ارزشمند بوجود آمده است حمایتها و همکاری‌های مرکز ماهر وزارت ارتباطات با مراکز آپا همچنان استمرار دارد و هرگونه قطع همکاری با مراکز فوق قویاً تکذیب می‌شود. در انتها مرکز ماهر از هرگونه انتقاد و پیشنهاد کارشناسان جهت بهبود و ارتقا عملکرد خود استقبال می‌کند.

کد خبر 5047758

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز ماهر حمله سایبری فضای مجازی ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوشی هوشمند تولید دانش بنیان گوگل شرکت دانش بنیان استارت آپ زیست فناوری نوآوری همراه اول توییتر مایکروسافت مرکز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟