Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- سمنان: محرم و صفر امسال حال و هوای دیگری داشت و رزمایش کمک مؤمنانه که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، در روزهای عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم ادامه یافت.

ابتکارهای مختلفی از سوی مردم در گوشه گوشه کشورمان در این روزهای کرونایی انجام شد و همه این تلاش‌ها برای این بود تا بگوییم «ما همدلیم» و نمی‌گذاریم مردم کشورمان به‌ویژه آن دسته از مردم که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، به حال خود رها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زیبایی‌ها تا سطح روستاهای کوچک هم کشیده شد و یکی از روستاها، خیرآباد در جنوب شهر سمنان است که در ماه‌های محرم و صفر امسال، صحنه‌های قابل‌تأملی در آن خلق شد؛ بانوان، اینجا هم میدان‌دار بودند و اقدامات شایان توجهی صورت دادند.

برخی گروه‌ها، زیارت عاشورای حضوری هر ساله را امسال مجازی برگزار کردند و هزینه‌های مجالس خود را به امر خیر، کمک به مستمندان و تهیه لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان نیازمند اختصاص دادند.

برخی بانوان نیز بسته‌های معیشتی تهیه کرده و به نیت اموات و گذشتگان بین محرومان توزیع کردند و البته از فضای مجازی نیز غافل نبودند.

۴۰ بار زیارت عاشورا در یک روز

خدیجه کاری، از بانوان فعال در این طرح و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان می‌گوید: هر سال در ماه‌های محرم و صفر، برنامه‌های مختلفی توسط بانوان بسیجی در روستای خیرآباد سمنان اجرا می‌شد؛ اما امسال با توجه به شیوع کرونا، نحوه اجرای برنامه‌ها با تغییراتی مواجه شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اینکه افراد نمی‌توانستند برای زیارت اهل قبور مراجعه کنند، تصمیم گرفتیم که به یاد اموات، «چله مهربانی» راه بیندازیم.

این بانوی خیرآبادی ادامه داد: به این ترتیب، دور هم جمع شدیم و در فضای مجازی گروهی برای اطلاع‌رسانی تشکیل دادیم و هر روز به نیت اموات، یکی از بانوان یا به نیت حاجت‌روایی افراد شرکت‌کننده، زیارت عاشورا خوانده شد.

کاری افزود: به این صورت در یک روز، ۴۰ بار زیارت عاشورا با همان نیت خوانده می‌شود؛ قبلاً بانوان در منازل خود مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌کردند که تصمیم گرفتیم، هزینه برگزاری این مراسم را برای کمک به مستمندان جمع‌آوری کنیم.

روستایمان نیازمندان زیادی دارد

این فعال اجتماعی تصریح کرد: روستای خیرآباد افراد نیازمند زیادی دارد و وقتی این اقدام را آغاز کردیم، مقدار قابل‌توجهی پول جمع شد و هر کسی که توان بیشتری داشت، کمک بیشتری کرد و با مبلغ جمع‌آوری‌شده، بسته‌های لوازم‌التحریر ایرانی برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد سمنان ادامه داد: با مسؤولان مدارس خیرآباد هماهنگ کردیم و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند مدارس توزیع شد و به‌اندازه وسعت خود این بسته‌ها را توزیع کردیم.

کاری با اشاره به سایر اقدامات پایگاه بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد از جمله برگزاری حلقه‌های صالحین و ... گفت: همچنین با مدارس در ارتباط هستیم و گاهی مشاورانی را دعوت می‌کنیم تا در مدارس برای دانش‌آموزان صحبت و آنها را راهنمایی کنند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

کاری گفت: همچنین در اقدام دیگری، تعدادی بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی با کمک اهالی روستا و مرکز نیکوکاری در مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیرآباد تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات هم بسته‌های معیشتی که توسط سپاه، کمیته امداد و ... تهیه می‌شود، را ما با کمک بانوان بسیجی بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

فرمانده پایگاه بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد سمنان با اشاره به فعالیت این پایگاه در فضای مجازی ازجمله اینستاگرام بیان کرد: اقدامات این پایگاه در پیج اینستاگرام اطلاع‌رسانی می‌شود و گاهی اوقات از مداحانی که در برنامه‌های روضه شرکت می‌کنند، می‌خواهیم که به بررسی هدف قیام امام حسین (ع) بپردازند و صحبت‌ها به‌صورت لایو اینستاگرامی پوشش داده می‌شود.

این راه پرامید ادامه دارد

بانوان روستای خیرآباد سمنان ثابت کردند که این راه پرامید همچنان ادامه دارد؛ رزمایش کمک مؤمنانه متوقف به یک هفته و یک ماه نیست و مردم در کار خیر همچنان در میدان حضور خواهند داشت.

تلاش‌های خوبی که در ماه‌های گذشته در دستگیری از نیازمندان، مستمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در استان سمنان انجام شده است، باز هم تداوم خواهد داشت و بانوان طلایه‌دار این مهربانی‌ها هستند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دانش آموزان سمنان روستا بانوان کمک مؤمنانه خیرآباد مجازی جنوب شهر سمنان رزمایش کمک مؤمنانه حضرت اباعبدالله الحسین ع سرور و سالار شهیدان ویروس کرونا روستای خیرآباد سمنان بسته های معیشتی بسیج حضرت مریم زیارت عاشورا دانش آموزان بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان

  حبیب غزنوی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان اظهار کرد: این پایگاه از فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده اند که امروز شاهد افتتاح رسمی اولین پایگاه اورژانس بانوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور است افزود: این پایگاه همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ در خدمت بانوان است که با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته دکتر غزنوی؛ طبیعتاً در استان پهناور سیستان وبلوچستان وجود تنها یک پایگاه اورژانس ویژه بانوان پاسخگو نخواهد بود و در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک بر تعداد این پایگاه در استان بیفزاییم.
حمایت استانداری از ایجاد اورژانس بانوان
دکتر رضا شریفی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت و نیاز استان در راستای افزایش پایگاه‌های اورژانس بانوان، استانداری سیستان و بلوچستان با تمام توان نسبت به تامین آمبولانس و فضای فیزیکی به منطور ایجاد این پایگاه‌ها اعلام آمادگی کرده و پای کار خواهد بود. 
دکتر عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که به طور میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس و عملیات امدادی می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ زاهدان را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود که ضمن اتلاف وقت و هزینه، موجب می‌شود تا همکاران ما در خدمت رسانی به بیماران واقعی با مشکلات جدی مواجه شوند.
وی افزود: همه همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تمام توان خود برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و جلب رضایت مردم در تمامی نقاط به کار گرفته و خالصانه تلاش می‌کنند که امیدواریم در این مسیر سربلند بوده و مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد