Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@08:34:19 GMT

بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ربطی به خارج ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۰۰۹

بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ربطی به خارج ندارد

به گزارش افکارنیوز،

 ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت‌های اخیر به‌ویژه در حوزه  نرخ ارز  تصویب نشدن پالرمو و CFT است، اظهار داشت: مسئولان نباید مشکلات کشور را فقط به نپیوستن به برخی معاهدات و تحریم‌ها ربط بدهند و بی‌توجهی به وظایف و ناتوانی خود در مدیریت را فرافکنی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه اظهاراتی مبنی بر اینکه عدم تصویب « FATF‌ » باعث افزایش قیمت و تغییراتی در نرخ ارز شده، توجیحاتی از طرف مسئولان برای ضعف مدیریت است، افزود: چنین اظهارنظرهایی از سوی برخی از مسئولان فرافکنی‌های بی‌منطق است که با هدف سرپوش گذاشتن بر بی‌تدبیری دولت در سیاستگذاری‌های مالی صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه چنین اظهاراتی آدرس غلط دادن به مردم است، ادامه داد: افزایش قیمت‌های اخیر به‌ویژه در حوزه نرخ ارز  هیچ ارتباطی به لوایح FATF ندارد و مستقیماً به سوءمدیریت بانک مرکزی بازمی‌گردد.

عزیزی با بیان اینکه دولتمردان قبول کنند که در مدیریت نقدینگی اشتباه کردند و نتوانستند بازار را کنترل کنند، اظهار داشت: مسئولان نباید بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ها در دولت را پای تصویب نشدن CFT و پالرمو بنویسند؛ دولت نباید طوری عمل کند و بعد آن را گردن CFT و پالرمو بیندازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات و مسائل کشور در بخش اقتصاد هیچ ربطی به مسائل خارجی و تحریم‌ها ندارد و منشأ آن داخلی است، اما متأسفانه دولتمردان با چنین اظهارنظرها و بهانه‌هایی سعی دارند ضعف‌های خود را توجیه کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ظریف نرخ ارز نرخ ارز ظریف ابراهیم عزیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی درنشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی با محوریت تالاب بین المللی انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان انزلی باشد افزود: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مسئله ورود کرده و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به معضلات زیست محیطی شهرستان انزلی افزود: دفع ناصحیح پسماند اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: برای رفع معضلات کنونی تالاب باید راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه برای لایروبی تالاب انزلی باید دستورات انقلابی و قاطع هرچه زودتر صادر شود ،افزود: مشکلات شهرستان ساحلی انزلی باید اولویت بندی و از تمام ظرفیت شهرستان برای لایروبی تالاب استفاده شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی