Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از رونمایی از اقدامات غیرمنتظره در مقابل متجاوزان در عرصه دفاع از کشورش خبر داد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به مناسبت پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر یمن بر لزوم درک درست از اصول و آرمان‌های انقلاب یمنی‌ها تاکید کرد و اظهار داشت که درک نادرست از انقلاب‌ها، اصول و اهداف والای آن را به حاشیه می‌برد و موجب می شود تا نسل‌های آینده صرفاً یک شادی فاقد محتوا از این مناسبت‌ها از خود بروز دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المشاط تصریح کرد: دشمنان استقلال یمن در راستای ترویج درک سطحی از انقلاب یمن در بین مردم تلاش می کنند، زیرا می‌دانند که اگر مردم آگاهی درستی از فرهنگ انقلاب ۱۴ اکتبر پیدا کنند، امثال آنان به هیچ منصب و قدرتی دست پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تکلیف ملی ما ایجاب می‌کند که با جدیت در میدان مبارزه برای آگاهی کار کنیم و آن را یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین مبارزات در جنگ آزادسازی فراگیر خود قرار دهیم.

المشاط تاکید کرد: ما باید با مقاومت و ایستادگی بر موضع ملی خود و مبارزه گفتاری و رفتاری با تمام اشکال سرسپردگی و اشغالگری، اعتبار انقلاب ۱۴ اکتبر را احیا نماییم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره برنامه‌های آینده برای دفاع مقابل متجاوزان گفت: چه بسا از شگفتی‌هایی تاثیرگذار به ویژه پیرامون دفاع مشروع از میهن و ملت خود رونمایی کنیم که متناسب با منافع، شرایط و تحولات انجام خواهد شد.

المشاط همچنین بر تداوم نبرد با متجاوزان و حفظ آزادی، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید کرد.

این مقام یمنی همچنین جذب تروریست‌های القاعده و داعش از سوی متجاوزان در استان مأرب را محکوم کرد و گفت: دشمن عناصر تازه ای از مزدوران بیگانه را با هدف آشکار تجاوز جدید به خدمت گرفته است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از تلاش ها برای برقراری صلح استقبال کرد و گفت: ما از تمام تلاش‌هایی که به پایان جنگ و رفع همه جانبه محاصره یمن منجر گردد، استقبال می‌کنیم.

کد خبر 5047771

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن مهدی المشاط شورای عالی سیاسی یمن ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین روسیه مناقشه قره باغ عربستان سعودی ترکیه سوریه لبنان ارمنستان رئیس شورای عالی سیاسی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟

عبدالحسین خسروپناه درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلاً مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه قرار شده بود افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت دهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتاً تامین نشدن زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو  شایبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده برای اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است