Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - درحالی که اروپا برای مهار افزایش شدید موارد کووید-۱۹ در تقلاست، جمهوری چک دستور بستن مدارس، میکده ها و کلوپ ها برای سه هفته را صادر کرده است. بالاترین آمار موارد تازه در هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت به جمهوری چک مربوط می شود.

در هلند هم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی سربسته اجباری شده و محدودیت هایی اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال بستری شدن در بیمارستان بار دیگر در بسیاری کشورها در حال افزایش است .مارتین هرش، سرپرست گروه بیمارستان دولتی "ای پی اچ پی" هشدار داد که ۹۰ درصد ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های پاریس ممکن است تا هفته آینده پر شود. انتظار می رود امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز چهارشنبه در نطقی تلویزیونی محدودیت های بیشتری را اعلام کند. گزارش رسانه های محلی حاکیست که شهرهایی که کانون شیوع هستند، از جمله پاریس، ممکن است عصرها با مقررات منع تردد روبرو شوند.پیشتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت که او "با نگرانی زیاد ناظر" اوضاع در اروپاست و افزود: "باید بگویم که وضعیت همچنان جدی است."

مقررات تازه در جمهوری چک

در جمهوری چک مدارس و کلوپ ها تا سوم نوامبر تعطیل خواهند بود و رستوران ها فقط اجازه تحویل غذا به مشتریان را خواهند داشت و کسی نمی تواند در آنها بنشیند.خوابگاه های دانشجویی هم موقتا تعطیل می شوند و کلیه کلاس های مدارس از طریق اینترنت در خانه برگزار خواهد شد. پوشیدن ماسک که از قبل در فروشگاه ها و شبکه حمل و نقل اجباری بود اکنون در ایستگاه های اتوبوس برقی و ایستگاه های قطار هم اجباری خواهد بود. شمار کسانی که می خواهند چه در فضای بسته چه باز تجمع کنند نباید از شش نفر بیشتر شود.از اول مارس تاکنون ۱۰۵۱ نفر در جمهوری چک در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته اند.

محدودیت های تازه در هلند

در هلند میکده ها، رستوران ها و کافه های عرضه ماریجوانا از چهارشنبه شب برای چهار هفته به طور نسبی بسته می شود و فقط اجازه تحویل غذا داده خواهد شد. فروشگاه های مواد غذایی بعد از ساعت هشت شب اجازه عرضه مشروبات الکلی را نخواهند داشت.مارک روت، نخست وزیر هلند، در کنفرانسی خبری گفت که "دردناک است اما چاره دیگری نیست، مجبوریم سختگیری را بیشتر کنیم."با این حال فعالیت مدارس در این کشور تحت تاثیر قرار نمی گیرد. از مردم خواسته می شود از خانه کار کنند و فقط برای سفرهای ضروری از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.موارد ابتلا در هلند ۶۰ درصد بالا رفته و هفته ای تقریبا به ۴۴ هزار مورد رسیده است. آقای روت هشدار داد که در صورت ادامه این روند ۷۵ درصد مراقبت های معمول بیمارستانی متوقف خواهد شد.

در سایر نقاط اروپا چه می گذرد؟

    در ایتالیا دستوری تازه گردش های علمی دانش آموزان به خارج از مدارس و ورزش هایی مثل فوتبال که با تماس همراه است را ممنوع می کند. برگزاری مهمانی های خصوصی ممنوع شده و ایتالیایی ها قویا ترغیب می شوند تجمع ها را به شش نفر محدود کنند.

    روسیه با ۱۴ هزار مورد ابتلا و ۲۴۴ مورد مرگ بالاترین آمار روزانه را گزارش کرد، اما مقام ها گفتند که قصد اعمال محدودیت های منع تردد را ندارند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محدودیت ها جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟

از دید رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، رقابتی به اسم سوپرلیگ اصلا وجود ندارد.

طرفداری | دیدار اخیر پاری سن ژرمن و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به دلایل مختلفی از جمله تقابل دو بازیکن فرانسوی، کیلیان ام باپه و عثمان دمبله حساس‌تر و پرتنش‌تر از هر زمان دیگری دنبال شد.

به گزارش موندو دپورتیوو، علاوه بر این، دو باشگاه طی یک دهه گذشته در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بارها با یکدیگر روبرو شده‌اند و درگیری‌های شدیدی در این دیدارها، از جمله "رِمونتادا" (بازگشت معجزه آسای بارسلونا در برابر پاری سن ژرمن) رخ داده است. اما تنش بین این دو باشگاه به موضوعی فراتر از رقابت‌های ورزشی تبدیل شده است. موضع‌گیری‌های متضاد دو باشگاه در قبال سوپرلیگ اروپا، شکاف عمیقی بین آنها ایجاد کرده است.

سوپرلیگ، بزرگترین نقطه اختلاف دو باشگاه

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، به شدت از برگزاری سوپرلیگ اروپا حمایت می‌کند. در مقابل، ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، به طور علنی مخالفت خود را با این طرح اعلام و تأکید کرده است که پاری سن ژرمن هرگز در آن شرکت نخواهد کرد.

انتقاد تند ناصرالخلیفی از لاپورتا

الخلیفی در دیدار اخیر دو تیم، با لحنی تند از لاپورتا به خاطر حمایت از سوپرلیگ انتقاد کرد. او در مصاحبه‌ای با موندو دپورتیوو گفت:

من از لاپورتا پرسیدم که او می‌خواهد کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را بگیرد؟

الخلیفی که ریاست انجمن باشگاه‌های اروپا (ECA) را نیز بر عهده دارد، همواره از لیگ قهرمانان اروپا به عنوان مهمترین رقابت باشگاهی اروپا حمایت کرده است. او در ادامه صحبت‌های خود افزود:

برای من سوپرلیگ اصلاً وجود ندارد. لیگ قهرمانان اروپا بهترین رقابت باشگاهی در جهان است. آنها در حال حاضر در این رقابت بازی می‌کنند و ما در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتیم. من مطمئنم که آنها به زودی از این طرح دست برمی‌دارند، چون اصلاً منطقی نیست. من همیشه گفته‌ام که درِ بازگشت به لیگ قهرمانان برای آنها باز است.

وضعیت نامشخص سوپرلیگ

با وجود تلاش‌های بارسلونا و رئال مادرید برای احیای سوپرلیگ و برگزاری آن در سال آینده، آینده این طرح همچنان نامشخص است. به نظر می‌رسد پاری سن ژرمن و سایر باشگاه‌ها در حال حاضر قاطعانه مخالف برگزاری این رقابت هستند و سران سوپرلیگ باید به دنبال متقاعد کردن آنها باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان