Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی با اشاره به اینکه فقط کالا‌های اساسی و ضروری مشمول قیمت گذاری می‌شوند، گفت: با این وجود هر جا موردی باشد که قیمتش نامتعارف باشد یا شکایتی شود ورود و رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید جواد احمدی شب گذشته (سه شنبه 22 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: نمی‌توانیم زمانی برای مهار قیمت‌ها مشخص کنیم برای این که قیمت یک کالا متشکل از مؤلفه‌های زیادی است که بر اساس آن‌ها و ضوابط مشخص قیمت گذاری آن انجام می‌گیرد، در سال ۹۶ و ۹۷ این مؤلفه‌ها ثابت بود برای همین تورم پایین بود، اما وقتی یکی از این مؤلفه‌ها تغییر کند اثر خودش را در قیمت نهایی نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این که ما در ماه ۲۰ هزار پرونده تخلف تشکیل می‌دهیم نشان می‌دهد تخلف هست و داریم وظایفمان را انجام می‌دهیم و این که ۱۸ تا ۱۹ هزار شکایت دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد که گرانفروشی و تخلف در اصناف دارد رخ می‌دهد.

 

او گفت: آنچه در شرایط کنونی مردم را ناراضی کرده است گرانی است و نمی‌توانیم دستگاهی را برای آن مقصر بدانیم، چون مربوط به کل اقتصاد است.

 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فقط کالا‌های اساسی و ضروری مشمول قیمت گذاری می‌شوند، اما هر جا موردی باشد که قیمتش نامتعارف باشد یا شکایتی شود ورود و رسیدگی می‌کنیم و اگر تخلفی رخ داده باشد به تعزیرات معرفی می‌کنیم.

 

احمدی گفت: متولی برخورد با تخلفات و گرانفروشی در قدم اول اتحادیه‌های صنفی و احد‌های نظارت و بازرسی اتاق اصناف هستند. ما وظایف مان را با جدیت انجام می‌دهیم، اما باید بین انجام وظیفه و اثر بخشی آن فرق گذاشت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: گرانی بازار گرانی ها گرانی قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد