Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:48:42 GMT

کسب روزی با فریب کاری حرام است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۲۲۳

کسب روزی با فریب کاری حرام است

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۵ سوره حدید قرآن گفت: خداوند می‌فرماید پیامبران را با دلیل روشن، کتاب و میزان فرستادیم.

او میزان را در لغت به معنای ترازو عنوان کرد و افزود: دانشمندان اسلامی به ویژه کسانی که قرآن را تفسیر کردند، ۲ احتمال برای کلمه میزان قائل شدند که یک معنا به معنای ترازو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با اشاره به نقش بسیار مهم ترازو در زندگی انسان ها، بیان کرد: زندگی انسان‌ها به وسیله مبادلات و روابط اقتصادی می‌چرخد و این نیاز به قانون دارد.

آیت الله فلاحتی ترازو را سنجه حق و باطل دانست و اظهار داشت: کسب روزی حلال برای بشر بسیار مهم است بنابراین خدا به پیامبران ترازو داد تا مردم یاد بگیرند در مبادلات حلال را رعایت کنند.

او با بیان اینکه کسب روزی با فریب کاری حرام است، گفت: میزان یا ترازو نقش اساسی در زندگی مادی انسان دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان معنای دیگر میزان را دستور‌ها و احکام الهی عنوان کرد و افزود: کسب روزی حلال، اقامه نماز و روزه از باید‌هایی است که انسان باید انجام دهد و از احکام دین محسوب می‌شود.

آیت الله فلاحتی به وجود حکمت در فلسفه احکام الهی اشاره کرد و یادآور شد: مهم‌ترین فلسفه احکام دین این است که خدا می‌خواهد انسان را امتحان کند بنابراین معنای دیگر میزان، احکام الهی است.

او با اشاره به اینکه انسان‌ها ۴ گروه هستند، ادامه داد: یک گروه از انسان‌ها کسانی هستند که از ابتدا تا آخر عمر به باید‌ها و نباید‌های احکام الهی عمل می‌کنند و گروه دوم عده‌ای هستند که در ابتدا به علل و عواملی احکام دین را نمی‌پذیرند، اما بعد پشیمان می‌شوند و این دو گروه از رستگاران هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه گروه سوم عده‌ای هستند که از ابتدا احکام الهی را نمی‌پذیرند و تا آخر عمر بی ایمان می‌مانند، گفت: گروه چهارم در ابتدا به احکام الهی عمل می‌کنند، اما به دلیل اینکه ایمان قوی ندارند بعد نمی‌پذیرند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند به پیامبران دلیل روشن، کتاب و میزان داد تا مردم با قسط و عدل در کنار همدیگر زندگی کنند، افزود: اگر روابط حکومت با مردم، مردم با حکومت و مردم با مردم همراه با عدل و قسط باشد بسیار مهم بوده و در اسلام به مدینه فاضله تعبیر شده است.

او تصریح کرد: عدالت واقعی در صورتی در جامعه نهادینه می‌شود که مردم تحت آموزش انبیای الهی تربیت شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم تفسیر قرآن احکام شرعی احکام الهی کسب روزی انسان ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده! / فیلم

هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید پیش از دیدار رفت نیمه نهایی دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا حسابی از خجالت بارسلونا در آمدند!

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • همخوانی توهین‌آمیز هواداران بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ بارسلونای حرام‌زاده! / فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است