Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@16:14:12 GMT

«پنجره دوجداره»

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۵۴۱

«پنجره دوجداره»

این روزها با سرد شدن هوا و بهای بالای قیمت انرژی های حرارتی از یک سو و از سویی دیگر وجود طیف وسیعی از آلودگی های صوتی در شهرهای بزرگ شرایط را برای ارائه راه حل هایی که بتواند آپارتمان نشین ها را در حل این مسائل کمک کند، راهنمایی می کند. از اینرو راه حل استفاده از پنجره های دوجداره برای مقابله با سرما و نیز آلودگی صوتی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه کارشناسان انرژی به این نتیجه رسیده اند که ۴۰ درصد اتلاف انرژی ساختمان ها از طریق پنجره ها است. یکی از مهمترین راه های جلوگیری از این اتلاف انرژی استفاده از درب و پنجره دوجداره با شیشه‌های دوجداره است، به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد ساختمان های قاره اروپا از این نوع درب و پنجره دوجداره بهره می برند.

عموما پنجره های دوجداره، با عنوان فنی UPVC(Unplasticised Poly Vinyl Chloride) شناخته می شوند هرچند که در کشور ما واژه پنجره دوجداره به پنجره هایی که قاب آن از جنس های فلزی بوده و شیشه آن دوجداره می باشد نیز گفته می شود.

این ماده یک نوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام است.

علاوه بر این نوع پنجره دوجداره ، امروزه پنجره های دیگری نیز با عنوان پنجره های چوبی، آلومینیومی و آهنی دوجداره نیز به خریداران پیشنهاد می شود که بعضا در کنار قیمت مناسب تر، برخی از ویژگی های اصلی پنجره های دوجداره را دارا نمی باشند. لذا در این مقاله ضمن مقایسه انواع این پنجره های موجود در بازار، به شناخت پنجره های اصلی دوجداره (UPVC) می پردازیم.

ساختار دوجداره:

اساس پنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن است. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند.

فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است.

انواع درب و پنجره دوجداره درب و پنجره های UPVC:

درب و پنجره دوجداره با یراق یک طرف بازشو ( Single Opening )

درب و پنجره دوجداره با یراق دو طرف بازشو ( Double Opening )

درب و پنجره دوجداره با یراق کشویی ( Sliding )

درب و پنجره دوجداره UPVC فرانسوی با مولیون متحرک ( French Window )

کدام پنجره دوجداره  را تهیه کنیم؟

در صورتی که قیمت پنجره دوجداره از مواد مرغوب ساخته شود و نکات عایق بندی در ساخت آن و نیز ساخت شیشه دوجداره صورت پذیرد، می توان به آنچه از نصب این نوع پنجره های انتظار داشت دست یافت. اما با قیمت بالای استفاده از مواد مرغوب، پنجره های دارای قاب آلومینیومی که از شیشه های دوجداره استاندارد استفاده می کنند به عنوان جایگزینی مناسب مطرح شده است. در مورد عدم عایق بودن قاب آن در مورد حرارت، سازندگان معتقد هستند که این تلفات حرارتی کمتر از ۱۰% است و با توجه به قیمت تمام شده آن، عدم تغییر شکل با گذشت زمان و رنگ پذیری مناسب آن، گزینه ای قابل بررسی در انتخاب پنجره دوجداره است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پنجره دوجداره رپرتاژ آگهی درب و پنجره دوجداره پنجره ها شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمام شیشه ای ابتدا در دهه ۱۹۷۰ میلادی با توجه به نیاز به فضاهای مدرن و شیک در طراحی داخلی به وجود آمد. این ایده سریعاً جذابیت طراحان و معماران را به خود جلب کرد و با گذشت زمان، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین عناصر در طراحی حمام‌های مدرن شد. حمام‌های شیشه‌ای از شیشه‌های مقاوم و پایداری ساخته می‌شوند که معمولاً شیشه‌های لمینیت شده یا شیشه‌های حفاظتی استفاده می‌شوند. این شیشه‌ها به دلیل ویژگی‌های مانند شفافیت، سختی و ضد ضربه بودن، برای استفاده در حمام‌ها مناسب هستند.

ویژگی‌های حمام شیشه ای شفافیت: یکی از ویژگی‌های اصلی حمام شیشه ای، شفافیت بالای شیشه‌های استفاده شده است. این ویژگی باعث افزایش تأثیر نور و فضای باز حمام می‌شود. زیبایی: حمام شیشه‌ای با طراحی مدرن و خطوط ساده، جلوه‌ای زیبا و ارگونومیک به فضای حمام می‌بخشد. سهولت در نگهداری و تمیزی: شیشه‌های مورد استفاده در حمام شیشه‌ای از شیشه سکوریت که از جنسی مقاوم به آب و لکه‌ها هستند که تمیزی و نگهداری از آنها راحت است. انعطاف‌پذیری در طراحی: حمام شیشه ای امکانات طراحی و نصب مختلفی را فراهم می‌کند. از جمله می‌توان به نوارهای LED، الگوهای چاپ شده بر روی شیشه، و یا انواع مدل حمام شیشه ای مدل ریلی و یا مدل لولایی و همچنین پارتیشن شیشه ای اشاره کرد.. انواع حمام شیشه ای حمام شیشه ای فریم لس حمام شیشه ای فریم دار حمام شیشه ای فریم لس

این مدل حمام شیشه ای بدون فریم هستند.  که مناسب حمام های کوچک و فاقد نور است. این کابین ها دارای ظاهری مینیمال  هستند. شیشه‌سکوریت بکار رفته در این مدل ۱۰ میلیمتری درجه یک به همراه یراق آلات و استیل ۳۰۴ (ضد زنگ) است.

حمام شیشه ای فریم دار

حمام شیشه ای فریم دار یک نوع حمام است که دارای یک چهارچوب یا فریم اطراف شیشه‌های آن می‌باشد. این نوع حمام، به دلیل وجود فریم حاکم، دارای استحکام و پایداری بیشتری نسبت به حمام‌های بدون فریم است. فریم معمولاً از جنس مواد مانند آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شود که علاوه بر قدرت، به زیبایی و شکوه حمام نیز افزوده می‌شود.

این مدل حمام شیشه ای نیز از شیشه‌سکوریت ۱۰ میلیمتری و  یراق آلات درجه یک و استیل ۳۰۴(ضدزنگ) تشکیل شده است.

درب شیشه ای حمام

اجرای درب شیشه ای حمام به صورت منحنی یا صاف است. درب های شیشه ای حمام عموما به صورت:

فریم دار ریلی صاف فریم دار ریلی گرد یا منحنی فریم لس لولایی صاف فریم لس ریلی صاف

اجرا میشوند.

انواع درب های شیشه ای حمام

در طراحی درب های شیشه ای انواع مدل های زیر کاربرد دارند.

 شیشه ثابت حمام ( پارتیشن شیشه ای )

در فضایی که حمام  و سرویس بهداشتی در یک محیط مشترک است مورد استفاده قرار میگیرد.درواقع کابین‌دوش ثابت یک دیوار شیشه ای است که به عنوان جداکننده حمام از سرویس بهداشتی استفاده میشود.

شیشه ریلی حمام

این نوع شیشه‌ها روی یک ریل در حرکت هستند و فضای دوش به صورت کامل از محیط حمام بوسیله ریل ها تفکیک شده اند.معمولا کابین‌دوش ریلی برای محیط هایی که وسعت زیادی ندارند مناسب است.

شیشه لولایی حمام

این شیشه ها همانند شیشه های ریلی محیط حمام را تفکیک میکنند, با این تفاوت که بجای قرار گرفتن شیشه ها روی ریل , بوسیله لولا باز و بسته میشوند. کابین‌دوش لولایی برای محیط هایی که وسعت بیشتری دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

 

نتیجه‌گیری

حمام شیشه ای با ترکیبی از زیبایی، کاربردی بودن و امنیت، به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در طراحی داخلی حمام‌ها تبدیل شده است. با توجه به مزایا و معایب آن، انتخاب یک حمام شیشه ای باید با دقت و شناخت کامل انجام شود تا بهترین نتیجه برای فضا به دست آید. تیم متخصص جی گلس تک با بیش از چندین دهه تجربه در طراحی و اجرای انواع حمام شیشه ای اماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و شیشه بالکنی, حمام شیشه ای و پارتیشن شیشه ای با شماره 91013838-021 با کارشناسان جی گلس در تماس باشید و یا برای مشاهده محصولات و خدمات بیشتر به وبسایت جی گلس تک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود