Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:15:52 GMT

حریم پروازی فرودگاه تبریز باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۷۰۰

حریم پروازی فرودگاه تبریز باید حفظ شود

رامین آذری، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه لحاظ کردن حریم پروازی فرودگاه تبریز در مصوبات کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این کلانشهر لازم است، افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی بین المللی ( ایکائو) و نشریه ۲۳۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی، باید موانع پروازی در فرودگاه های کشور کنترل و از ایجاد آنها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران عضو سازمان بین المللی هواپیمایی و متعهد به رعایت دستورالعمل های کنترل موانع است، اظهار داشت: به لحاظ اینکه فرودگاه تبریز جزء فرودگاه های پرتردد و بین المللی است، طبق مقررات، کنترل موانع غیرمجاز تا ۱۵ کیلومتری امتداد و ۶ کیلومتری موازات باندهای پروازی الزامی است که عدم رعایت این دستورالعمل ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پروازها می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: حداکثر ارتفاع ساخت و سازها در این مسیر باید بر اساس استاندارد سازمان هواپیمایی بین المللی ( ایکائو) و اخذ مجوزهای کارشناسی از سوی اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان ‌شرقی باشد.

آذری، ادامه داد: در دیدار اخیر با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری، مقرر شد تا موضوع لحاظ کردن حریم پروازی فرودگاه تبریز در جلسه کمیسیون ماده ۵ کلانشهر تبریز مطرح و اقدامات لازم انجام شود.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

حریم فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که از آن با عنوان سطوح بی خطری پرواز یاد می شود، در دهه های اخیر به دلیل احداث بلوار در ضلع غربی و نیز بزرگراه تبریز - صوفیان در ضلع جنوبی آن مخدوش شده است.

بروز چنین وضعیتی علاوه بر خطرات احتمالی برای پروازهای این فرودگاه بین المللی از نظر دسترسی مسافران به پروازها، به ویژه در ایام تعطیل، نیز دشوار شده است، زیرا حجم انبوه خودروهای ورودی و خروجی از شمال غرب تبریز، صف های طولانی خودروها در مسیر دسترسی به فرودگاه ایجاد می کند.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آذربایجان شرقی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه بین‌ المللی شهید مدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آذربایجان شرقی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه بین المللی شهید مدنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آذربایجان شرقی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه بین المللی شهید مدنی اخبار کنکور فرودگاه تبریز فرودگاه بین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز