Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: امسال دو پروژه بزرگ اقتصادی داریم که یکی که همان احداث پتروشیمی چهارم استان را در اسلام آبادغرب، تقریبا نهایی شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی اسلام آبادغرب توسط دولت با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان حدود ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با حساب ارز نیمایی، با سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد تومانی احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پتروشیمی چهارم استان یکی از پروژه‌های خیلی بزرگی کرمانشاه است که در آینده‌ای نزدیک با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب شروع می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به تعیین و تکلیف ایجاد منطقه آزاد تجاری «قصرشیرین» داشت و افزود: لایحه اصلاح قانون چگونگی هشت منطقه آزاد تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی ایران به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

بازوند اضافه کرد: تعیین و تکلیف هشت منطقه آزاد که در دولت و مجلس نهایتا به تصویب شورای نگهبان رسید بالاخره بعد از پروسه اداری طی مراحل قانونی برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

وی اضافه کرد: یکی از این هشت منطقه، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است که مقرر شده مجمع تشخیص مصلحت تا خردادماه سال ۱۴۰۰ نظر نهایی خود را در رابطه با این اختلافی که بین مجلس و شورای نگهبان روی مناطق آزاد وجود دارد، اعلام کند، البته ما  امیدواریم تا پایان سال  مجمع نظر نهایی خود را اعلام کند.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با اشاره به بازدید‌های مجمع تشخیص مصلحت از قصرشیرین، گفت: استدلال‌هایی را در راستای اهمیت احداث منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در این بازدیدها  بیان کرده‌ایم که در واقع یکی از بهترین مکان‌ها برای منطقه آزاد به خصوص با توجه به مرز مشترکی که با عراق داریم قصرشیرین است.

وی به استدلال‌های بیان شده اشاره‌ای داشت و گفت: اینکه قصرشیرین در جبهه میانی کشور است و همچنین وضعیت آن طوری است که هم اقلیم کردستان و هم دولت مرکزی عراق را پوشش می‌دهد، علاوه بر آن فاصله منطقه آزاد قصرشیرین تا مرکز کشور عراق حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت است و نسبت به دیگر مناطق مطرح شده فاصله کمتری تا تهران دارد.

بازوند اشاره‌ای نیز به هشت سال جنگ تحمیلی داشت و افزود: کرمانشاه در جنگ خسارت سنگینی را پرداخت کرده، جنگ در این استان شروع و به پایان رسیده، بنابراین  مجموع نظام باید توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

وی با اظهار امیدواری، ادامه داد: ما خیلی امیدواریم که ان‌شاء‌الله قصرشیرین یکی از این مناطق هشت‌گانه باشد که قطعا اقدام بسیار موثری است که می‌تواند در توسعه اقتصادی استان  به خصوص در مبادله کالاهای مرزی و بحث اشتغالزایی نقش بسیار زیادی داشته باشد.

بازوند در پایان،یادآور شد: همین الان در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین روزانه بیش از ۹۰۰ تا یک‌هزار و ۱۰۰ کامیون تردد می‌کند که اشتغال خوبی ایجاد کرده است وقتی منطقه آزاد شود اشتغال خیلی بهتر از این می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام کرمانشاه مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند منطقه آزاد تجاری مجمع تشخیص مصلحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت، حریقی در منطقه امامزاده ابراهیم شفت (استان گیلان) مخابره شد که خیلی زود به سر خط خبرها رسید؛ آتشی گسترده که گریبان بازار این امامزاده را گرفت و به سرعت وسعت یافت تا جایی که در نهایت از ده‌ها واحد مسکونی و تجاری جز تلی از خاکستر برجای نگذاشت.

رویدادی که به سرعت توجه بسیاری از هموطنان مان در سراسر کشور را به خود جلب کرد به ویژه از این رو که تصاویر مغازه ها و خانه ها قبل از حریق با ویرانه های برجای مانده از ماجرا بعد از آتش سوزی دست به دست می شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا تدابیر لازم برای پیشگیری از این وقایع اتخاذ و اجرایی شده بود یا خیر؟

سوال مهمی که با بازدید میدانی برخی مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از محل حادثه و تاکید بر تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق، این انتظار به وجود آمد که پاسخ بیابد و حالا به نظر می رسد گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

این را می شود از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت که با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.