Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-شهروندان ایالت جورجیا در نخستین روز انتخابات زود هنگام 2020 آمریکا برای انتخاب رییس جمهور دور بعد به پای صندوق رای آمدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در همین زمینه: اقدام جالب همسر «بایدن» حین گفت‌وگو با رسانه‌ها برچسب ها: انتخابات آمریکا ترامپ بایدن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات آمریکا ترامپ بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح

دولت بایدن در بحبوحه تشدید اختلافات با اسرائیل بر سر حمله به رفح، ارسال محموله بمب هایی به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی در این باره به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله حاوی 3500 بمب را به اسرائیل به دلیل نگرانی در مورد استفاده از آنها در یک حمله بزرگ علیه شهر رفح در جنوبی ترین نقطه نوارغزه، متوقف کرد.

بر اساس این گزارش: مقامات دولت آمریکا سه‌شنبه شب گفتند، بایدن، هفته گذشته ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرد تا از استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا در یک حمله همه جانبه و طولانی‌مدت به شهر رفح جلوگیری کند که نشانه‌ای از شکاف فزاینده بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد هدایت جنگ در غزه است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن ارسال 1800 بمب 2 هزار پوندی و 1700 بمب 500 پوندی را از بیم استفاده از آنها در حمله به رفح متوقف کرده است. دولت بایدن همچنین در حال بررسی این است که از انتقال‌ کیت‌های هدایتی که بمب‌ها را تبدیل به مهمات هدایت شونده دقیق می کند، جلوگیری کند.

به نوشته نیویورک تایمز: این اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که  بایدن از قدرت خود برای محدود کردن انتقال تسلیحات به عنوان ابزاری برای تاثیرگذاری بر رویکرد اسرائیل به جنگ غزه استفاده می کند. تعدادی از متحدان دموکرات بایدن در کنگره هفته‌ها از او خواسته‌اند که ارسال تسلیحات به اسرائیل را محدود یا متوقف کند، کاری که او تاکنون به دلیل حمایت قوی از تلاش برای نابودی حماس از انجام آن امتناع کرده است.

مقامات اسرائیلی اوایل این هفته در گفتگو با وبگاه آمریکایی" آکسیوس " توقف ارسال تسلیحات از سوی آمریکا را فاش کردند، اما مقامات آمریکایی تا سه شنبه شب از تایید آن چه در جلسات توجیهی و چه به طور خصوصی خودداری کرده بودند. 

این واقعیت که آنها در نهایت این کار را انجام دادند، نشانگر این است که چقدر ناامیدی درباره توجه مقمامات اسرائیل به هشدار آمریکا در میان مقامات دولت بایدن در حال افزایش است. مقامات آمریکایی بارها در مورد عملیات بزرگ در رفح که می تواند منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود به مقامات دولت نتانیاهو هشدار داده اند. تایید توقف ارسال تسلیحات تنها چند ساعت پس از گسیل تانک های اسرائیلی به این شهر در جنوب غزه صورت گرفت.

یکی از مقامات آمریکایی گفت که دولت بایدن ماه گذشته زمانی که مشخص شد اسرائیل در حال تصمیم گیری در مورد حمله به رفح است، بررسی عدم ارسال  محموله های تسلیحاتی را آغاز کرد. بایدن در ابتدا این موضع را گرفت که اسرائیل نباید بدون برنامه ای برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان به رفح حمله کند، اما در هفته های اخیر کاخ سفید به طور فزاینده ای نشان داده است که حتی معتقد نیست چنین طرحی ممکن باشد.

اسرائیل روشن نکرده است که آیا در آستانه آغاز حمله به رفح است یا خیر، اما در چند روز گذشته اقداماتی را انجام داده است که به نظر می رسد به این سمت حرکت می کند. نیروهای اسرائیلی دستور تخلیه 110 هزار غیرنظامی از رفح را صادر کردند و در پاسخ به حمله موشکی حماس که منجر به کشته شدن 4 سرباز اسرائیلی در آخر هفته شد، حملات هوایی را علیه اهدافی در مناطق مرزی این شهر انجام دادند.

اسرائیل ورود تانک ها به رفح و تصرف گذرگاه مرزی این شهر با مصر را در روز سه شنبه، "عملیات محدودی" برای از بین بردن جنگجویان حماس و زیرساخت های مرتبط با حمله موشکی خواند.

 به نظر نمی‌رسد که این اقدامات پیشتاز حمله بزرگ‌تری باشد که اسرائیل وعده داده است. اما به نظر می رسد که دستور تخلیه و تحرکات نظامی محدود به منظور حفظ فشار بر حماس در حالی که مذاکره کنندگان در قاهره برای گفتگو در مورد توافق آتش بس احتمالی ملاقات می کنند، بوده است.

بایدن در سخنرانی اوایل روز سه شنبه در مراسم یادبود هولوکاست در کنگره هیچ اشاره ای به تصمیم خود برای جلوگیری از ارسال بمب به اسرائیل نکرد، اما حمایت خود از اسرائیل را تکرار کرد. او گفت: "تعهد من به امنیت مردم یهود، امنیت اسرائیل و حق وجودی آن به عنوان یک کشور مستقل یهودی، حتی زمانی که ما با آن مخالفت کنیم، آهنین است."

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است هشدار تخلیه بخش هایی از رفح برای حمله اسرائیل 

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره