Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: به زودی آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در زنجان افتتاح خواهد شد؛ چراکه باید سرعت انجام تست سرپایی در استان افزایش پیدا کند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۲ مهرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در بحث بیماری کرونا هدف ما کنترل این بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن است، اظهار کرد: اکنون شاهد سرایت خانوادگی ویروس کرونا هستیم که نیازمند رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط همه افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید رفت‌ و آمدهای خانوادگی، دورهمی‌ها، جشن‌ها و غیره را لغو کنیم، زیرا سرایت ویروس کرونا بسیار بالا رفته که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، افزود: اکنون ابتلا به بیماری کرونا بسیار عقب افتاده و اطلاعات زیادی نسبت به گذشته از این بیماری در دست است.

این مسئول با بیان اینکه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رابطه مستقیمی با وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان دارد، تصریح کرد: گفتنی است ما به دنبال پلمب کردن نیستیم ولی وقتی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود چاره‌ای نداریم، زیرا با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه به زودی آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در استان زنجان افتتاح خواهد شد و مشکلات مالی آن مرتفع شده است، ادامه داد: همه افراد باید از قانون تمکین کنند و زمانی که می‌گوییم ممنوعیت دارد باید مصداق‌های آن اجرا شود و برای همه ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی که مشمول هستند، ممنوعیت برقرار بوده و اگر مشکل حل شد قطعا ممنوعیت‌ها برداشته خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه امروز تصمیمات خوبی در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا گرفته شده است، اظهار کرد: مرکز آمار باید آمارگیران خود را در اختیار معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای آمارهای مربوط به بیماری کرونا قرار دهد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان، مدیر اجرایی سایت مربوط به کرونا بوده، محتواها را دریافت کرده و در سایت بارگذاری خواهدکرد، خاطرنشان کرد: همه مسئولان استانی در رده‌های مختلف موظف هستند در این سایت عضو شوند. فرماندهی محتوای سایت موظف به نظارت و ساماندهی اطلاعات جهت اجرایی شدن در سطح استان است که مسئولیت آن بر عهده معاون سیاسی امنیتی استاندار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: به‌روز بودن، عضویت همه مسئولان پس از راه‌اندازی سایت و گنجاندن بخشی از اطلاعات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا در این سایت و حتی عضویت همیاران سلامت در سایت که نقش پررنگ‌تری در این امر دارند باید در اطلاع‌رسانی این سایت دخیل باشند.

حقیقی با بیان اینکه بروشورهای تبلیغاتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در منطقه گاوازنگ زنجان برای اطلاع مردم نصب شود، اظهار کرد: باید از مغازه‌داران دارای مجوز در منطقه گاوازنگ در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد گرفته شود و به مغازه‌دارانی که مجوز ندارند برای اخذ آن مهلت داده شود و تا جایی که می‌توانیم نباید برای مردم مشکل ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار من از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان زیاد است، افزود: مدیر بی‌کفایتی که نمی‌تواند در خصوص استفاده از ماسک، کارمندان را مدیریت کرده و مردم را راضی کند، نباید در پست خود بماند.

این مسئول با بیان اینکه بازرسان افتخاری آموزش داده شده است ولی تا وقتی که مکتوب اعلام شود آن‌ها شروع به کار نخواهند کرد، تصریح کرد: در اعمال قانون با هیچ فردی شوخی نداریم و بعد از این اگر با کسی برخورد شده، مطابق با دستورالعمل‌ها خواهد بود.

استاندار زنجان با تاکید بر افزایش سرعت تست سرپایی در استان، ادامه داد: بحث نقاهت‌گاه‌ها نیز باید جدی گرفته شود و تا حد امکان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها بستری نشوند و آنان را درمان کنیم، گفتنی است افرادی که PCR  آنان مثبت شده باید هر چه سریع‌تر خود را حداقل به مدت ۱۴ روز ایزوله کرده و به خانواده و محل کار خود اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

کد خبر 6089499 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا