Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان‌ با تأکید بر گسترش تعامل همکاری بین دانشگاه و اتاق بازرگانی گفت: استفاده از ظرفیت طرفین و بهره‌مندی از متخصصان اتاق در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی می‌تواند فصل جدیدی از فعالیت‌ها را به روی جامعه بگشاید.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندر‌عباس، احسان کامرانی در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی هرمزگان در راستای عقد تفاهم‌نامه همکاری، فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در دنیا‌ را یادآور شد و گفت: در کشورهای توسعه‌یافته، دانشگاه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین محور توسعه، بیشترین درآمد خود را در حوزه تولیدات علمی، پژوهشی و فناوری  و خدماتی کسب می‌کنند و این راهکار باید در دانشگاه آزاد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ گفت: دانشگاه‌ها برای ورود به حوزه صنعت و تجارت ابتدا باید توانایی خود را در این عرصه به‌ اثبات برسانند تا بخش صنعت با اطمینان خاطر بتواند همکاری لازم را با دانشگاه نهادینه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان ظرفیت و توانایی این استان را در حوزه صنعت، تجارت و ارتباطات بین‌المللی بالا دانست و افزود: عقد همکاری خواهرخواندگی با دانشگاه‌های جهان اسلام، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب ورکشاپ، دعوت از افراد تأثیر‌گذار، تمرکز بر تولیدات و محصولات کشاورزی استان از قبیل لیموترش، رطب و خرما، نارنگی و... می‌تواند به این امر مهم کمک کند.

اتاق بازرگانی پل ارتباطی صنعت و دانشگاه است

این مسئول بیان کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان یک بخش تأثیر‌گذار می‌تواند در این فرایند کار هماهنگی و همکاری بین صاحبان پیشه، صنایع و معادن را  بر عهده بگیرد و مانند یک پل ارتباطی دانشگاه و صنعت را به هم نزدیک‌تر کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه توسعه‌یافتگی و جهش تولید در گرو تعامل دانشگاه و صنعت است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع اتاق بازرگانی می‌تواند بین سازمان صمت و دانشگاه نقش مهمی در این زمینه ایفا و شعار جهش تولید را عملیاتی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با‌ توجه به مأموریت مهم این دانشگاه در راستای حل مشکلات مردم جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با حرکت در مسیر کارآفرینی‌، رشد و توسعه فناوری به‌دنبال شتاب بخشیدن به‌چرخه تولید و ایجاد اشتغال در جامعه است تا بتواند در همه حوزه‌ها یاری‌رسان جامعه و بخش‌های مختلف باشد.

وی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را بسیار غنی برشمرد و افزود: مجموعه این دانشگاه در استان با 18 واحد و مرکز، 320 هیئت علمی و 24 هزار دانشجو از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند با ورود به بخش صنعت خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه دهد.

کامرانی  با تأکید بر گسترش تعامل همکاری بین دانشگاه و اتاق بازرگانی گفت: استفاده از ظرفیت طرفین و بهره‌مندی از متخصصان اتاق در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی می‌تواند فصل جدیدی در حوزه دانشگاه و صنعت را به روی جامعه بگشاید.

استفاده از تخصص دانشگاهیان در اتاق بازرگانی

وی استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در اتاق بازرگانی را نیز از دیگر موارد  مهم  برشمرد و اظهار کرد: این ظرفیت می‌تواند با استفاده از تخصص و افراد و نیاز‌های اتاق بازرگانی در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: حمایت از محصولات و تولیدات مراکز رشد دانشگاه با هدف حمایت از تولید داخلی یکی دیگر از مواردی است که باید اتاق بازرگانی به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشد و در این مسیر خطیر دانشگاه را به‌طور ویژه همراهی کند.

این‌ مسئول دانشگاهی تسریع در اجرای برنامه‌های طرفین را خواستار شد و  افزود: این همکاری‌های دوجانبه باید در قالب تفاهم‌نامه و با‌ هدف رشد و به‌کارگیری ظرفیت علمی در صنایع  با توجه ویژه طرفین هر‌چه زودتر عملیاتی شود.

آماده‌ همه‌نوع همکاری هستیم

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز در این نشست گفت: برای ایجاد یک بازار خوب، کارآمد و معرفی کالای مورد تأیید، تجار کاردان به عنوان رابط بین بخش صنعت و تجارت با دانشگاه همکاری مضاعف می‌کنند.

محمد‌رضا صفا با بیان اینکه اتاق بازرگانی با ترسیم اتاق شیشه‌ای همواره در خدمت مردم‌، صنعت و تجارت است، افزود: آمادگی داریم در حوزه‌های آموزش و برقراری ارتباط و نزدیک‌سازی دانشگاه به تجار و صنعت  همکاری مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به‌طور ظالمانه‌ای مورد تحریم آمریکا و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته‌ایم، تأکید کرد: با این وجود کشورهای دوستی مانند قطر و عمان در این منطقه وجود دارند که در حال رایزنی برای برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی بیشتر هستیم.

اهتمام بر تولیدات داخلی در حوزه پزشکی

این‌ مسئول در اتاق بازرگانی هرمزگان با‌ توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌هایی در امر تجارت و بازرگانی  یادآور شد: باید در حوزه پزشکی اهتمام  و تمرکز ویژه‌ای روی تولیدات داخلی  و  سرمایه‌های انسانی این بخش داشته باشیم؛ زیرا غفلت از این موضوع ما را در آینده نزدیک دچار چالش‌های بزرگتری می‌‌کند.

صفا، توجه به حوزه شیلات و آبزیان را یکی از نقاط قوت این استان در بخش تجارت دانست و افزود: عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه و اتاق بازرگانی می‌تواند راهگشایی برای  بالا‌بردن کیفیت سطح آموزش در حوزه آبزی پروری و تجارت و استفاده از توانمندی دانشگاه ها برای ایجاد تعامل سازنده در توسعه این صنعت باشیم.

توانایی ورود علمی به تمام حوزه‌ها وجود دارد

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تشریح ظرفیت‌‌های دانشگاه در استان هرمزگان بر وجود استادان مجرب در 18 واحد و مرکز دانشگاهی این استان صحه گذارد و گفت: توانایی این دانشگاه برای ورود به تمام بخش‌های صنعتی و علوم و فنون مهیا و آماده است.

محسن دهقانی افزود: 50 درصد اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها در استان متعلق به این دانشگاه‌ است که نشان از توانمندی این دانشگاه برای همکاری در بخش صنعت، معدن و تجارت دارد.

دانشگاه مسئله‌محور به‌ نیازهای جامعه پاسخگوست‌

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این نشست با تشریح برنامه‌های پژوهشی و تولیدات علمی گفت: جهت‌گیری دانشگاه بر‌محور حل‌مسئله‌ و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه است .

علیرضا سایبانی افزود: وجود کارگاه‌ها، لابراتوارها، آزمایشگاه‌های مجهز و هیئت علمی کارآزموده و کاردان در واحدهای دانشگاه‌ آزاد  استان هرمزگان‌ ظرفیت‌ بزرگی است که می‌تواند به‌کمک صنعت و تجارت بیاید و در رشد و موفقیت این بخش کمک کند.

وی سیاست دانشگاه را  در استمرار ارتباط با بخش کسب و کار، صنعت و تجارت مهم ارزیابی کرد و افزود: اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی می‌تواند با شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان با دانشگاه همکاری علمی و پژوهشی داشته باشد.

سایبانی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی نخستین‌ دانشگاهیست که توانسته با ایجاد سرای نوآوری با محور بخش سلامت غذایی برای استفاده از ظرفیت صنعت دریایی که فراموش شده  پیشگام باشد.

همکاری در حوزه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه‌های آموزشی، تشکیل و تقویت کمیسیون‌های تجاری و اقتصادی، طراحی دپارتمان‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری همایش ملی صنعت و دانشگاه و ... از مهم‌ترین مسائل مورد بحث این جلسه بود.

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی احسان کامرانی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان مراکز رشد واحدهای فناور اتاق بازرگانی هرمزگان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه و اتاق بازرگانی استفاده از ظرفیت صنعت و تجارت دانشگاه ها بخش صنعت حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پورنچای دانویواتانا، در آیین گشایش اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان، با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، تاکید کرد: برای تداوم گفتگو‌ها بین ۳۵ کشور عضو ACD و استمرار تعاملات میان منطقه‌ای، برگزاری این نشست‌ها تاثیرگذار است.
دانویواتانا با تاکید بر ضرورت مبادلات بین اعضای مجمع گفت وگوی همکاری آسیا از طریق ایجاد استاندارد‌ها و وضع قوانین سرمایه‌گذاری افزود: موضوعات گوناگونی مطرح است و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم و راهگشاست.
وی از احتمال برگزاری جلسه بعدی این اجلاس در کشور قطر خبر داد وگفت: صرفنظر از علاقه‌مندی به تداوم برگزاری این نشست‌های همکاری، مایل هستیم دست‌اندرکاران به مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، بصورت عمیق بیندیشند تا بتوانیم در پرتو تداوم همکاری‌ها، مشکلات موجود را برطرف کنیم.
پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو آمادگی خود را بعنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب این کار شوند، در نهایت می‌توانیم به اجماع لازم در این زمینه برسیم.
وی تاکید کرد همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین نشست‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین باید نتایج توافق‌های کسب شده بصورت گزارش به ACD ارائه و از طریق بهبود شرایط، مشکلات برطرف شود تا در مسیر توسعه مجمع به پیشرفت نائل شویم.
مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.
این اجلاس تا فردا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود