Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عباس الشبکی» نماینده استان نینوی در پارلمان عراق از توافق بغداد و اربیل بر سر شهر سنجار انتقاد کرد.

الشبکی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «ماده 140 قانون اساسی می‌گوید که مناطق کرکوک و دشت نینوی، مناطق اداری وابسته به استان نینوی هستند».

وی ادامه داد: «توافق سنجار اما با توافق تمامی گروهها صورت نگرفته است و باید بار دیگر، بازنویسی شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی تصریح کرد، توافق اربیل-بغداد با قانون اساسی و ماده 140 در تضاد است.

الشبکی خاطر نشان کرد، نیروهای الحشد الشعبی که در سنجار حضور دارند، این شهرستان را از دست عناصر تروریستی داعش آزاد کردند.

به موجب توافقنامه سنجار که اخیرا بین «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و اقلیم کردستان امضا شد، به نیروهای پیشمرگه برای بازگشت به این منطقه در مقابل خروج پ.ک.ک اجازه داده می‌شود که این امر واکنش‌های سیاسی و انتقادهایی را در داخل عراق به دنبال داشته است و بسیاری از کارشناسان این توافق را علیه الحشدالشعبی می‌دانند

این نماینده عراقی همچنین گفت که آمریکا، در دشت نینوی مداخله می‌کند و طرح شلیک موشک ریخته شد تا الحشد الشعبی متهم شود.

وی از پارلمان این کشور خواست که هر چه سریعتر اقداماتی انجام دهد تا این تصمیمِ مخالف با قانون اساسی، لغو شود.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سنجار الحشد الشعبی عراق قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست معارفه با حضور استاندار بوشهر و رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار و محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در این استان منصوب و معرفی شدند.

استاندار بوشهر بعد از ظهر پنج شنبه در این آئین اظهار داشت: سه نفر از حقوقدانان سلیم‌النفس و با کیفیت به عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان معرفی شده‌اند و امیدوارم در این مسیر به توفیقات مورد نظر برسند.

احمد محمدی زاده افزود: قانون اساسی مظهر اهداف انقلاب اسلامی است و اجرای دقیق آن موجبات اعتلای نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح قانون اساسی، درمان برخی مشکلات جامعه است و باید اساساً کارها بر معیار قانون اساسی انجام شود.

این شبکه برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و در حکم انتصاب اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر که از سوی معاون قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور و دبیر هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی صادر شده، آمده است:

در راستای مردمی‌سازی پیگیری اجرای قانون اساسی موضوع ماده یکم دستورالعمل نحو اعمال مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ابلاغی سوم مرداد ۱۴۰۱ رئیس جمهور و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه اجرای میثاق ملی (قانون اساسی) موضوع ماده هشتم دستورالعمل فوق‌الذکر و با لحاظ ماده دوم شیوه تشکیل و فعالیت‌های شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در کشور به موجب این حکم محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر منصوب می‌شوید.

کد خبر 6095243

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟