Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا خدابخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: شناخت دلایل معلولیت از لحاظ ژن و یا سایر موارد از جمله اهداف ایجاد این بانک ژنی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۴ هزار معلول جسمی و حرکتی در شهرستان ری زندگی می کنند، افزود: بانک اطلاعات ژنی خانواده های دارای پنج معلول به بالا، چهار معلول و سه معلول در حال حاضر تدوین شده است تا برنامه ریزی دقیقی برای جلوگیری از به دنیا آمدن کودکان معلول انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخشی در خصوص بانک ژنی خانواده های دارای ۲ معلول، یادآور شد: ایجاد بانک ژنی خانواده های دارای فرزند معلول یک طرح کشور است که ایجاد بانک ژنی خانواده های دارای ۲  فرزند معلول در این طرح به جهاد دانشگاهی با نظارت سازمان بهزیستی کشور محول شده است.

وی ادامه داد: خانواده های دارای یک فرزند معلول نیز با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده می توانند با مراجعه به مراکز بهزستی اطلاعات ژنی خود را در سیستم بهزیستی کشور ثبت نمایند.

خدابخشی با اشاره به اینکه هم اکنون پنج خانواده دارای پنج معلول به بالا، چهار خانواده دارای سه معلول و ۳۰ خانواده دارای سه معلول در شهرستان ری وجود دارد، ابراز کرد: ایجاد بانک ژنی این خانواده ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از به دنیا آمدن فرزندان معلول در آینده دارد.

این مسئول ادامه داد: طرح ایجاد بانک ژنی خانواده های دارای فرزند معلول از سال گذشته آغاز و امروز با تکمیل بانک ژنی این افراد به پایان رسید.

لازم به ذکر است با توجه به کمبود تجهیزات آزمایشگاه و مرکز مشاوره جهت غربالگری ژنتیک در شهرستان قرچک و شهرستان ورامین مدیریت اداره بهزیستی شهرستان ری روز دوشنبه ۲۸ مهر و روز چهارشنبه ۳۰ مهر با حضور کارشناسان ژنتیک معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان ری و با پزشک ژنتیک و کارشناسان ژنتیک آزمایشگاه بنیاد ژنتیک خونگیری و غربال ژنتیک در آنجا حضور به هم می رسانند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری معلولیت اداره کل بهزیستی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری معلولیت اداره کل بهزیستی استان تهران شهرستان ری معلولیت اداره کل بهزیستی استان تهران اخبار کنکور فرزند معلول شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم