Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:02:39 GMT

اعلام فراخوان پنجمین سوگواره بین المللی «عبرات»

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۲۲۸

اعلام فراخوان پنجمین سوگواره بین المللی «عبرات»

نگارش از اعلام فراخوان پنجمین دوره این سوگواره خبر داد و گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی، سوگواره بین المللی «عبرات»، از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، «حامد نگارش» از اعلام فراخوان پنجمین دوره این سوگواره خبر داد و گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی، سوگواره بین المللی «عبرات»، از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 دبیر سوگواره بین المللی «عبرات» با اشاره به شرایط خاص جهان و سایه بیماری کرونا بر تجمعات و رویدادهای بین المللی، گفت: به سبب شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین به شکل همیشگی، شاهد برگزاری مراسم اربعین حسینی در قالبی متفاوت بودیم. به همین دلیل، پنجمین سوگواره «عبرات» با نظر به حال و هوای اربعین امسال، با توجه به المان های پررنگ این روزها از جمله فراق، دلتنگی، شوق حضور، حسرت زیارت، کمک های مومنانه، مدافعان سلامت، عزاداری با پروتکل های بهداشتی، موکب های اربعینی داخل کشور، عزاداری اربعین در داخل کشور، برگزار می شود.

 

نگارش خاطرنشان کرد: این سوگواره با محوریت موضوع حماسه اربعین حسینی به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی شیعیان، در7 بخش هنری شعر(کلاسیک و نو)، داستان (داستان کوتاه، خاطره و دلنوشته)، خوشنویسی، پوستر، عکس و گزارش خبری برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: بهره مندی از عبارات زیارت اربعین، زیارت ناحیه مقدسه، خطبه امام سجاد(ع) و خطبه حضرت زینب(س) و زیارت وارث در تولید آثار رشته خوشنویسی الزامی است.

 

دبیر پنجمین سوگواره بین المللی «عبرات» با اشاره به مشارکت سازمان صدا و سیما در برگزاری این سوگواره عنوان کرد: بخش فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی، همچنین بخش بین الملل پنجمین دوره سوگواره عبرات به همت معاونت بین الملل صدا و سیما برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند، از شنبه 26 مهرماه لغایت 26 آبان ماه آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره به نشانی اینترنتی: www.abarat.alarbaeen.ir  ارسال نمایند، تصریح کرد: آثار ارسالی، باید در سال های 98 و یا 99  تولید شده باشند.

 

نگارش تجلیل از فعالان رسانه ای و مجازی اربعین را از جمله اقدامات ویژه پنجمین دوره سوگواره عبرات دانست و اظهار کرد: در این دوره از سوگواره عبرات، از برترین های بخش خبری، برترین های بخش فضای مجازی، برترین پویش های اربعینی و برترین مطبوعات تجلیل خواهد شد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوگواره بین المللی عبرات عاشورا سوگواره بین المللی پنجمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • پنجمین مصاف اردیبهشتی تراکتور - استقلال
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»