Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جعفر سمساری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع افراد فوق تعداد ۳۴ هزار و ۳۹۰ نفر را رانندگان برون شهری و ۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر را نیز رانندگان درون شهری شامل می شود که از خدمات درمانی و بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: پرداخت به موقع حق بیمه با دقت در تاریخ برگ های پرداخت حق بیمه در جهت بهره مندی به هنگام از خدمات و نیز معافیت های قانونی افراد تحت پوشش مورد تأکید تامین اجتماعی است تا بدین طریق مشکلی برای سازمان و افراد تحت پوشش به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمساری با بیان اینکه رانندگان درون شهری و برون شهری بر اساس ضوابط مقرر می توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایا و تعهدات قانونی این سازمان برخوردار شوند، ادامه داد: کلیه رانندگان قبلی فارغ از نوع قرارداد بیمه، نوع وسیله نقلیه و محل فعالیت، در اجرای قانون بیمه های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین‌ شهری که تا پایان شهریور سال ۹۷ دارای سوابق بیمه ‌پردازی رانندگان بوده اند، می توانند از قوانین تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی توضیح داد: در این راستا و در صورت پرداخت ۵‏‏/۱۳ درصد حق ‌بیمه در مهلت مقرر قانونی، این بیمه شدگان می توانند از ۵‏‏/۱۳ درصد سهم دولت و هدفمندسازی یارانه ها در دوره های اعتبار کارت هوشمند اعم کارت فعالیت یا اشتغال، به شرط فعالیت در امر حمل و نقل عمومی و احراز سایر شرایط مقرر در قانون بیمه اجتماعی رانندگان و آئین نامه اجرائی مربوطه، برخوردار شوند.

سمساری با تأکید بر اینکه بر اساس قوانین برنامه توسعه، بار مالی ناشی از تصویب قوانین و مقررات باید از جانب دولت و مراجع ذیربط تامین و تخصیص یابد، گفت: جذب بیمه شدگان جدید مشمول کمک دولت، منوط به تأمین اعتبار لازم خواهد بود.

وی یادآور شد: هیچ گونه محدودیتی در عقد قرارداد بیمه با متقاضیان در سازمان تامین اجتماعی وجود نداشته و پیشنهاد می شود رانندگان در چارچوب قوانین بیمه رانندگان، بیمه حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه اختیاری تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و در ادامه بیمه پردازی، در صورت ابلاغ مصوبات جدید، از معافیت های تعیین شده نیز بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مجموع بیمه شدگان این سازمان را ۶۹۷ هزار و ۲۰۴ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۳۹۱ هزار نفر بیمه شده اجباری،۲۷۱ هزار نفر بیمه شده خاص، ۴۴ هزار و ۹۵۳ نفر بیمه قالیباف، ۱۱ هزار و ۲۳ نفر بیمه بیکاری و ۴ هزار و ۴۵۳ نفر توافقی هستند.

هم اکنون در آذربایجان شرقی ۲۸۳ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۳۲ هزار راننده وسایط نقلیه باری، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر و ۶ هزار راننده وسایل نقلیه مسافری فعالیت می کنند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی معافیت پرداخت حق بیمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی معافیت پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی معافیت پرداخت حق بیمه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی تامین اجتماعی به این افراد
  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب
  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار