Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حاجیانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی مقابله با بلایای طبیعی اظهار داشت: ایجاد آمادگی مناسب در افراد برای کمک به افراد حادثه‌دیده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران تصریح کرد: در استان بوشهر نیز حوادث مختلفی همانند سیل، زلزله، رعد و برق، آتش سوزی و … را داریم که باید آمادگی مناسب برای این حوادث ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه هلال احمر در کنار سایر ارگان‌ها در خط مقدم امدادرسانی است خاطرنشان کرد: در صورتی که آمادگی لازم را برای این حوادث نداشته باشیم خسارت جانی و مالی خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش آمادگی هلال احمر با برگزاری مانور دور میزی و لحظه صفر بیان کرد: از نظر لجستیکی و داوطلبی، امدادگران هلال احمر آمادگی را دارند که اگر هر حادثه‌ای رخ داد بتوانند وارد عمل شوند.

راه اندازی خانه‌های هلال

حاجیانی ادامه داد: پدافند غیر عامل به عنوان پیشگیری عمل می‌کند و در مدیریت بحران و وقتی حادثه اتفاق می‌افتد به فرماندهی استاندار بوشهر، بحران خیلی سریع مدیریت می‌شود.

وی راه اندازی خانه‌های هلال را مهم دانست و افزود: در روستاهای مختلف در شهرستان‌ها ده‌ها خانه هلال راه اندازی شده است و هدف از راه اندازی آنها این است که از مردم کمک گرفته شود برای خود مردم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: افرادی که توانمند هستند می‌توانند آموزش‌های لازم امداد و نجات و کمک‌های اولیه را ببینند و اگر اتفاقی رخ داد این نفرات در محل حادثه حضور دارند و اقدامات اولیه را انجام می‌دهند تا نیروهای واکنش سریع و نجات‌گران و امدادگران هلال احمر به محل حادثه برسند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر همواره آمادگی دارد این آموزش‌های کمک‌های اولیه را برای دریانوردان انجام دهد و ملوانان قبل از اینکه وارد این شغل شوند بدانند که می‌خواهند چه کار کنند و اگر حادثه دریایی رخ داد برای آنها نحوه مقابله و حفظ خونسردی و استرس کمتر می‌شود و وقتی استرس فرد کمتر باشد می‌تواند بهتر در مواجهه با مشکلات دریایی فائق آید.

کد خبر 5047945

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعيت هلال احمر استان بوشهر بوشهر عملیات امداد و نجات ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای مدافع حرم خطبه های نماز جمعه استان بوشهر راه اندازی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده‌باش درآمدند.

حکمت‌اله‌ هاشمی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در خصوص بروز رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش لحظه‌ای باد به نسبت شدید با احتمال خیزش گرد و خاک، تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده‌باش برای پاسخ‌گویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده‌اند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۴ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۲۵ امدادگر و نجات‌گر به صورت روزانه آماده پاسخ‌گویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده‌باش کامل قرار دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها، جهت پاسخ‌گویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی، یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها به‌کار گیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: هموطنان هنگام دریافت هشدارهای هواشناسی و وقوع رگبار و باران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان‌ها و تاسیسات نیمه‌کاره و مرتفع  و اجسامی‌ که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.

هاشمی از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل