Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:16:39 GMT

سهمیه ۲۵ واحد متخلف تولید ماسک قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۵۷۸

سهمیه ۲۵ واحد متخلف تولید ماسک قطع شد

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از قطع سهمیه ۲۵ واحد خاطی خبر داد و ظرفیت تولید روزانه ماسک را ۲۱ میلیون عدد و نیاز روزانه مراکز درمانی و داروخانه‌ها را چهار میلیون عدد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل مهدی پور ظرفیت تولید روزانه ماسک را  ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی عنوان کرد و گفت: با تدابیری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اتخاذ شده تلاش بر این بود که ظرفیت تولید مواد اولیه و به تبع ظرفیت تولید ماسک رشد قابل توجهی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریور امسال مسئولیت ستاد لجستیکی کرونا به سازمان حمایت واگذار شد، اظهار کرد: سازمان حمایت پس از واگذاری این مسئولیت نشستی با سازمان غذا و دارو به نمایندگی از وزارت بهداشت برگزار کرد و از این سازمان خواست نیاز مراکز درمانی و داروخانه‌ها به ماسک و همینطور واحدهای منتخب واجد شرایط تولید کننده ماسک را اعلام تا متناسب با نیاز برای تامین مواد اولیه واحدها برنامه ریزی شود.

نیاز روزانه مراکز درمانی و داروخانه‌ها، ۴ میلیون ماسک

مهدی پور که در برنامه رادیو اقتصاد سخن می گفت، با بیان اینکه طبق اعلام سازمان غذا و دارو نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها در روز چهار میلیون ماسک است، تصریح کرد: فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه ارسال شده تا بر اساس اولویت، مواد اولیه در اختیار آن ‌ها قرار گیرد. متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت ها مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و اطلاعات آنان نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

پیش‌تر هم سازمان حمایت اعلام کرده بود که بر اساس درخواستی وزارت بهداشت، این نهاد تعداد دو میلیون ماسک برای پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک برای داروخانه‌ها و ۲۰۰ هزار ماسک برای مراکز پزشکی نیاز دارد که مجموع آن به چهار میلیون ماسک می‌رسد.

وی همچنین تاکید کرد که هر کدام از شرکت‌ های تولیدکننده اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند، سهمیه متعلق به آنان قطع و پرونده آن ‌ها به مراکز قضایی ارسال می‌شود. البته واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.

قطع سهمیه ۲۵ واحد تولید ماسک

مهدی پور همچنین از قطع سهمیه ۲۵ واحد خاطی تاکنون خبر داد که به مراجع قضایی معرفی شده اند و گفت: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک در سامانه تجارت ثبت تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد. البته مسئولیت زنجیره توزیع ماسک با سازمان غذا و دارو است.

از ۱۳ مردادماه اعلام شد که همه واحدهای تولید و توزیع ماسک موظفند فرایندهای مرتبط با تولید یا عرضه ماسک را در سامانه جامع تجارت یا سامانه ussd ثبت کنند و در غیر این صورت سهمیه مواد اولیه آن‌ها قطع خواهد شد.

گفتنی است؛ از روز شنبه استفاده از ماسک در تهران اجباری شد و جریمه متخلفان ۵۰ هزار تومان است. همچنین اخیرا حداکثر قیمت ماسک سه لایه ۱۳۰۰ تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسك کروناویروس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مراکز درمانی و داروخانه ها سازمان حمایت میلیون ماسک ظرفیت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص