Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور الهی گفت: هدف اصلی تحریم و فشار، همچنان امید به آغاز مذاکره از جانب ایران است و تا وقتی امید دشمن به مذاکره قطع نشود، تحریم و فشار، "توجیه" خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه هم اکنون هدف اصلی هر اقدامی از جانب دولت ترامپ انتخاباتی است که باید به پسا انتخابات نیز توجه داشت، گفت: تحریم‌های جدید، بخشی از یک جعبه ابزار بزرگ‌تر برای وادار کردن ایران به مذاکره، قبل از انتخابات ۱۳ آبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ترامپ، جهت دادن ایران به سمت مذاکره را یک برگ برنده بزرگ برای خود می‌داند و برغم خط و نشان‌هایی که می‌کشد، جایگزینی برای آن ندارد.

وی بیان کرد: مشخصا تحریم ثانویه باقی مانده بانک‌های ایران، مکملی است برای پیشنهادهای مذاکراتی پشت پرده، که پی‌ در پی به ایران می‌رسد و دولت ترامپ دارد می‌گوید یا این پیشنهادها را بپذیرید یا فشار مرز ندارد.

الهی اظهار کرد: از حیث‌ محاسباتی نکته اساسی این است که پذیرش مذاکره، به معنای تایید سیاست فشار و ‌"هدیه کردن یک نتیجه" به آن خواهد بود و در ایران، این مسئله که "مذاکره سودی ندارد"، به همان میزان مهم است که درک کنیم "طرفی برای مذاکره وجود ندارد" و هیچ کس راست نمی‌گوید.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هدف پنهان اروپا نگهداشتن ایران در خوف و رجا و مهار آن تا بعد از انتخابات آمریکا و بعد ملحق شدن به دولت بعدی آمریکاست؛ حتی اگر ترامپ برنده باشد.

وی عنوان کرد: دموکرات‌ها در فکر این مسئله هستند که چگونه بازگشت به برجام را گروگان بگیرند تا ایران امتیازهای فرا هسته‌ای بدهد؛ رژیم صهیونیستی، تیم ترامپ و اعراب هم پیمان تل‌آویو هم به مذاکره به عنوان "شتابدهنده براندازی" نگاه می‌کنند.

الهی ابراز کرد: کسی برای معامله و چیزی برای بده بستان وجود ندارد؛ حتی در ایران هم طرفداران مذاکره باور ندارند پای میز بتوان چیزی را حل کرد و آنان در ظاهر می‌گویند باید زمان خرید اما به واقع در اندیشه احیای کالبد بی‌جان برجام و تقویت تقاضای سازش در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی تحریم و فشار، همچنان امید به آغاز مذاکره از جانب ایران است و تا وقتی امید دشمن به مذاکره قطع نشود، تحریم و فشار، "توجیه" خواهد داشت و به قول دوستان نان تحریم در تنور مذاکره پخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم و فشار هدف اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

در ادامه مسابقات روز چهارشنبه پنج بوکسور جوان ایران به مصاف رقبای خود رفتند که نتایج زیر به دست آمد:

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی که طی دو روز اخیر با بیماری سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کرد، برابر ظفربیک کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان قرار گرفت و در مبارزه‌ای نزدیک، مغلوب شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو شد و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی مصاف داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه کرد و با قبول شکست از گردونه رقابتها حذف شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال‌ کرد و نتوانست بر حریف غلبه کند و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، سه نماینده ایران در رده سنی امید به مصاف حریفان خود می‌روند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

کد خبر 6094862

دیگر خبرها

  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • اورلین شوامنی، کیت عبدو را کارشناس مورد علاقه خود می‌داند! / زیرنویس فارسی
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا