Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، دکتر «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید، طی اظهاراتی اعلام کرد که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی آمریکا، توانایی ذهنی برای برعهده گرفتن وظایف سخت ریاست جمهوری را ندارد.

او در جریان یک کنفرانس مطبوعاتیِ تلفنی که از سوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برگزار شده بود، به خبرنگاران گفت: بایدن در حد این کار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من او را در جریان مبارزات انتخاباتی دیده‌ام و از این نگرانم که توانایی ذهنی و شناختی برای خدمت به عنوان فرمانده کل قوا را نداشته باشد. او همیشه در وسط یک کار فکری تمرکزش را از دست می‌دهد و نمی‌تواند دوباره افکارش را جمع و جور کند.

جکسون برای اثبات ادعایش به گاف‌های اخیر بایدن در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی اشاره کرد؛ از جمله اینکه بایدن در جمع طرفدارانش به اشتباه گفته بود نامزد سنا شده یا اینکه نتوانسته نام «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا را به خاطر بیاورد.

دکتر جکسون افزود: حرفهای من یک ارزیابی پزشکی نیست. هرگز درگذشته و در دورانی که جو بایدن معاون ریاست جمهوری بود، مسئول وضعیت سلامت او نبودم و قصد تشخیص پزشکیِ چیزی درباره او آنهم از راه دور را ندارم. من این نگرانی را به عنوان یک شهروند بیان می‌کنم. همه ما می‌توانیم این را ببینیم. او روزهای بسیار بدی را سپری می‌کند و این موضوع جدی است. ما در حال انتخاب یک فرمانده کل قوا هستیم که باید از نظر شناختی در بالاترین حد توانایی باشد و بایدن واقعاً چنین کسی نیست.

در واکنش به این اظهارات، «اندرو بیتس» سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن این ادعاها را رد کرد و گفت: شما را به مناظره اول که اخیراً برگزار شد ارجاع می‌دهم.

طبق نظرسنجی‌ها، در نخستین مناظره دو نامزد انتخاباتی آمریکا، عملکرد بایدن بهتر از ترامپ بوده است.

همزمان با ادعاهای اخیر دکتر جکسون، بایدن که قصد دارد میزان حمایت از دونالد ترامپ را در میان رای دهندگان آمریکایی کاهش دهد، به ایالت کلیدی فلوریدا سفر کرد.

او در آنجا گفت که ترامپ آمریکایی‌های مسن را که بیشتر از دیگر گروه‌ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند «هزینه‌بر» تلقی می‌کند و این افراد مجبورند بهای بد مدیریت او را در دوران شیوع کرونا بپردازند.

کد خبر 5047968 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن حزب دموکرات آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین عربستان سعودی روسیه مناقشه قره باغ لبنان سوریه ترکیه امارات متحده عربی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ مترمربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا