Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از انتخاب آثار بخش صحنه‌ای این جشنواره از طریق مشاهده فیلم خبر داد.

حمید نیلی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: متاسفانه در شرایطی به سر می‌بریم که هر روز تعداد قابل‌توجهی از هموطنان عزیز به دلیل شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و این وضعیت کار را برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق و مشخص فعالیت‌های فرهنگی هنری سخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط و به‌ناچار، ستاد اجرایی جشنواره که مصمم به ارزیابی زنده آثار و رعایت موازین مندرج در فراخوان است تصمیم گرفت جهت رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا و حفظ سلامت خانواده بزرگ تئاتر کشور، انتخاب آثار بخش صحنه‌ای این جشنواره از طریق رویت فیلم صورت گیرد.

حمید نیلی اضافه کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان در مرحله انتخاب متون این جشنواره تا دهم آبان‌ماه فرصت دارند، یک نسخه لوح فشرده و باکیفیت از نمایش خود را همان‌گونه که قرار بود برای هیئت انتخاب آثار به مرحله اجرا درآورند، با یک دوربین ضبط ویدئویی و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نیلی درباره شیوه انتخاب آثار از طریق مشاهده فیلم اثر اظهار کرد: در جلسات ستاد برگزاری جشنواره، مزایا و معایب این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به مدلی رسیدیم که تا حد امکان همه جوانب کار در آن لحاظ شده باشد؛ لذا مقرر شد ارزیابی‌ها طبق جدولِ از پیش ارائه شده، در سالن با حضور اعضای هیئت انتخاب به‌طور کامل نمایش داده شود و با کارگردان اثر در ابتدا و انتهای نمایش، جهت پاره‌ای توضیحات درباره طراحی صحنه، لباس و ... ارتباط تصویری زنده برقرار شود.

وی در خصوص استقبال از این جشنواره گفت: خوشحالم که اعلام کنم جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت با اقبال عمومی جامعه شریف تئاتر کشور مواجه شد و تعدد آثار رسیده به جشنواره در بخش‌های گوناگون مبیّن این موضوع است. امیدوارم شرایط به نحوی رقم بخورد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم تا پایان جشنواره، میزبانیِ شایسته‌ای از هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد فرهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر مقاومت هنرهای نمایشی انتخاب آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد