Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای به سعید  نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار شفاف سازی در خصوص اختصاص ۱۲۰ میلیارد توان از بودجه مقابله با کرونا به ساخت و ساز در دانشکده محل اشتغال دختر رئیس جمهور شد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در فروردین ماه سال جاری رهبر معظم انقلاب با درخواست وزرات بهداشت مبنی بر اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با ویروس کرونا موافقت کردند؛ اما با بد قولی‌های دولت در پرداخت درست این بودجه که گله‌های جنابعالی هم درباره‌ اختصاص نیافتن بیش از ۷۰درصد این بودجه، مؤید آن است همراه شد و حال در روزهای گذشته صحبت‌های نماینده مردم خمین مبنی بر اینکه ۱۰۰میلیارد تومان از این بودجه با دستور شخص رئیس جمهور و همچنین اسناد موجود جهت خرید یا ساخت دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اختصاص یافته مطرح گشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان در این نامه بیان کردند: سوال اصلی این است این بودجه که برای پرداخت حق و حقوق کادر درمان و تزریق نیروی تازه نفس اختصاص یافته بود و همچنین ضرورت‌های بیشتری از جمله ساخت و تجهیز فضاهایی برای شرایط حاد کنونی جهت هزینه کرد وجود داشت چرا طبق اخبار در دانشکده‌ای باید مصرف شود که گفته می‌شود دختر رئیس جمهور قرار است به عنوان هیئت علمی آنجا مشغول شود. 

در بخش پایانی این نامه آمد ه است: لذا از جنابعالی تقاضا داریم از انجایی که این مبلغ از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص یافته بود و حال باتوجه با خبرها احتمال صرف شدن این بودجه در جاها دیگری هست این موضوع را پیگیری و به طور کامل شفاف سازی کنید. لازم به ذکر است انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ تا حصول نتیجه و مشخص شدن این موضوع پیگیری لازم را انجام خواهد داد.
انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1076961 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی

به گزارش حوزه‌ بین‌الملل خبرگزاری تقریب، فدراسیون فوتبال فرانسه در نامه‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، از رؤسای برگزارکننده لیگ و مسابقات مناطق مختلف خواسته است استفاده از "ساق‌بند و جوراب‌های بلند" را ممنوع کنند، چرا که این نگرانی وجود دارد که این پوشش به یک نماد اسلامی تبدیل شود. 
  براساس گزارش روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی،  در این نامه که توسط یکی از مسئولان فوتبال فرانسه امضا شده، پوشیدن ساق‌بند و جوراب بلند فقط در صورت داشتن دلایل قطعی پزشکی امکان‌پذیر است، و برای موافقت با استفاده از چنین جوراب‌هایی فقط به نسخه ساده پزشکی اکتفا نشود، بلکه با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال فرانسه مشورت شود تا به‌عنوان تنها طرف تصمیم گیرنده در خصوص این مسئله تصمیم خود را اعلام کند.
  براساس این نامه، در صورت مخالفت افراد و استفاده از این گونه جوراب‌ها بدون مجوز، فرد خاطی باید از بازی منع شود.
  به نوشته روزنامه "لوپاریزین" مخالفت با استفاده از ساق‌بند و جوراب‌های بلند می‌تواند به 2 دلیل باشد؛ یکی این که از اینگونه جوراب‌ها به‌عنوان حجاب استفاده شود که طبق فدراسیون فوتبال فرانسه و دولت در سال 2023 ممنوع شده است، و مورد دوم این است که این جوراب‌ها همسو با توصیه‌های اسلامگرایان، علاوه بر زانوها رانها را نیز می‌پوشاند.
انتشار این نامه عجیب با موجی از تمسخر و انتقاد در فضای مجازی همراه شده است، به‌صورتی که برخی کاربران با انتشار عکس‌هایی از "مسی" و "نیمار" با جوراب‌های بلند، نوشته‌اند: "طبق معیارهای فدراسیون فوتبال فرانسه، مسی و نیمار مسلمان هستند".    فدراسیون فوتبال همچنین در این نامه تأکید کرده است که برای اطمینان از درستی درخواست معافیت از این قانون باید پرونده کامل پزشکی افراد ارائه شود. همچنین برخی رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند، زنانی‌ که ازنوعی بیماری پوستی رنج می‌برند امکان پوشاندن سر خود را دارند. 
  این نخستین بارنیست که فدراسیون فوتبال فرانسه اقداماتی را برای مقابله با مسائل دینی انجام می‌دهد. در سال 2023 نیز این فدراسیون بر ممنوعیت استراحت بازیکنان برای خوردن غذا و یا آب هنگام افطاری ماه رمضان  تأکید کرد. این اقدامات تبعیض‌آمیز فدراسیون فوتبال فرانسه علیه مسلمانان درحالی است که دیگر فدراسیون‌ها مانند انگلیس به بازیکنان مسلمان برای افطاری اجازه استراحت می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود