Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در نشست ویدیوکنفرانس توجیه و بررسی روند استقرار سامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات در سطح فرودگاه ها که با حضور مدیران کل 11 فرودگاه پرتردد کشور شامل مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس، بوشهر، کرمان، زاهدان و یزد، برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس عملکرد سال 98، از کل درآمدهای شرکت، 90 درصد هوانوردی و 10 درصد غیرهوانوردی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در سطح استاندارد دنیا 55 درصد درآمدها هوانوردی و 45 درصد غیرهوانوردی است و ما با نُرم جهانی فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه با بحران کرونا درآمدهای هوانوردی و فرودگاهی کاهش یافت، عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده در صنعت هوانوردی کشور سال 2023 شاهد بازگشت تعداد پروازهای بین‌المللی به سطح سال 2019 خواهیم بود، همچنین در ماه‌های اخیر در حوزه پروازهای داخلی شاهد روند افزایشی بالاتر از استاندارد خواهیم بود.

امیرمکری با اشاره به اینکه 69 درصد کل درآمد سال 98 شرکت فرودگاه ها از پروازهای عبوری بوده است، گفت: عمده کاهش درآمد ما پس از بحران کرونا در حوزه پروازهای عبوری بوده و باید برای تقویت درآمدهای داخلی و غیر هوانوردی تلاش شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر حساسیت شفافیت در حوزه درآمد اماکن فرودگاهی عنوان کرد: با تدوین نظام نامه ایجاد رقابت و حاکم سازی ضوابط در واگذاری اماکن فرودگاهی به صورت روال در جریان است.

وی همچنین بر نظارت هرچه بیشتر بر عملکرد بهره برداران اماکن فرودگاهی و دریافت حقوق شرکت از این محل تاکید کرد و گفت: متاسفانه در تعدادی از فرودگاه ها جدیت کافی برای دریافت و وصول مطالبات شرکت از این محل وجود ندارد.

امیرمکری گفت: باید بهره بردارانی که ضوابط مربوط را به خوبی رعایت می کنند مورد حمایت ویژه قرار گیرند چراکه حضور آنان در افزایش درآمدهای غیر هوانوردی شرکت موثر بوده است. همچنین باید برخورد قانونی با متخلفان و بهره بردارانی که تعهدات مالی را در قبال فرودگاه ها انجام نمی‌دهند نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی می توان خوشبین بود که تا پایان سال، 50 درصد درآمدهای شرکت تحقق یابد و باید برای افزایش درآمدها و مدیریت در هزینه های جاری تلاش شود.

امیرمکری با اشاره به پروژه استقرار سامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات گفت: این پروژه پیش از این در فرودگاه اصفهان کلید خورده و نتایج مثبتی داشته است و اکنون با تغییر روش در حال اجرای کامل تر این پروژه در 11 فرودگاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه استقرار این سامانه به شفافیت در درآمدهای اماکن فرودگاهی و نظارت بر عملکرد بهره برداران کمک می‌کند، همکاری هرچه بیشتر مدیران فرودگاهی را برای به سرانجام رسیدن پروژه در زمان مقرر خواستار شد.

در این مراسم همچنین علی رستمی، عضو هیات مدیره و راهبر حوزه معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه بر ضرورت مدیریت در هزینه‌ها و وصول به موقع مطالبات سال‌های گذشته و مطالبات امسال تاکید کرد.

حمیدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی نیز در سخنانی عنوان کرد: سامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات به کنترل و مدیریت قراردادها و وصول به موقع مطالبات در راستای شفافیت سازی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس شرکت فرودگاه ها مدیرعامل شرکت فرودگاه ها پروازهای عبوری شرکت فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید

یک شرکت اسلواکیایی موفق شد اولین پرواز یک خودروی پرنده به همراه یک مسافر را به انجام برساند.

به گزارش ایسنا، یک شرکت هوانوردی متعلق به کشور اسلواکی موسوم به کلاین ویژن(Klein Vision) اولین پرواز مسافربری جهان را با خودروی پرنده خود انجام داد.

به نقل از آی‌ای، شرکت کلاین ویژن با خودروی پرنده خود به نام ایرکار(AirCar) در حالی که یک نوازنده فرانسوی به نام ژان میشل ژار را به عنوان مسافر در خودروی پرنده خود داشت، به این نقطه عطف دست یافت.

این آزمایش در یک باند فرودگاهی در کشور اسلواکی انجام شد.

در ویدیویی که این شرکت منتشر کرده است، یک خودروی پرنده اسپرت بال‌دار دیده می‌شود که در ابتدا روی باند فرودگاه روی چهار چرخ خود حرکت می‌کند و سپس با باز شدن بال‌های کنار و عقب و سرعت گرفتن، از زمین بلند می‌شود و در هوا معلق می‌ماند. چند دقیقه بعد نیز به سلامت فرود می‌آید.

گفتنی است که در ژوئن ۲۰۲۳ یک خودروی پرنده به نام «مدل ای»(Model A) که توسط شرکت الف ایروناتیکس(Alef Aeronautics) که مقر آن در کالیفرنیاست، توسعه یافته است، گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت کرد. این اولین وسیله نقلیه در نوع خود است که مجوز رسمی پرواز را از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند.

توسعه خودروهای پرنده

در سال ۲۰۲۱ خودروی پرنده AirCar اولین پرواز درون شهری خود را انجام داد که طی آن یک پرواز ۳۵ دقیقه‌ای بین فرودگاه‌های بین المللی نیترا و براتیسلاوا را در اسلواکی انجام داد.

این خودروی پرنده در ژانویه ۲۰۲۲ گواهی صلاحیت پروازی دریافت کرد و این شرکت ادعا می‌کند که نمونه اولیه آن ۱۳۰ ساعت پرواز و ۵۲۰ برخاست و فرود در فرودگاه‌های بین‌المللی مختلف را به ثبت رسانده است.

خودروی پرنده AirCar شامل چندین واحد کاربردی است که برای انجام همزمان سفرهای زمینی و هوایی طراحی شده‌اند. بدنه آیرودینامیکی آن نه تنها مسافران را به راحتی در خود جای می‌دهد، بلکه عملکرد بالابری را در طول پرواز نیز افزایش می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته آن می‌توان به بال‌های جمع شونده، دُم تاشو و سیستم استقرار چتر نجات اشاره کرد. دم تاشوی آن نقش مهمی در بهبود پایداری طولی و قابلیت‌های برخاستن مانند هواپیماهای سنتی دارد. ضمن اینکه در حالت سفر زمینی، این دم جمع‌ شده و با اندازه جمع ‌و جورتر به تطبیق‌پذیری ایرکار در محیط‌های شهری کمک می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در پیشرفت‌های آتی خود اقدام به تولید خودروهای پرنده دارای سه و چهار نفره، موتورهای دوگانه و یک نسخه آبی-خاکی کند.

نمونه اولیه AirCar به موتور ۱۶۰ اسب بخاری شرکت بی‌ام‌و مجهز شده است که دارای یک ملخ ثابت و یک چتر برای اقدامات ایمنی بیشتر است.

کلاین ویژن می‌گوید مدل دو نفره این خودروی پرنده وزنی در حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد و ظرفیت بلند کردن بار آن ۲۰۰ کیلوگرم است. همچنین قادر است تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر اوج بگیرد و به حداکثر سرعت ۱۰۳ گره(۱۹۰ کیلومتر بر ساعت) دست یابد.

این شرکت برای ساخت نمونه‌های آینده ایرکار، آزمایش موتور هوانوردی پیشرفته ADEPT Airmotive را به پایان رسانده است که به طراحی قوی، سبک و کم‌مصرف مشهور است.

همچنین می‌توانید در اینجا ویدیوی یکی از آزمایش‌های پروازی ایرکار را در سال ۲۰۲۱ که بین دو فرودگاه به پرواز درآمده است، مشاهده کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس