Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان سیزدهم و بزرگترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه‌ی راه‌اندازی است.

 «حسن نجفی سمنانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از  یک هزار نیرو در شرکت پتروشیمی ایلام استخدام قراردادی یا پیمانکاری‌اند که از این میزان ۹۱ درصد بومی استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند، تصریح کرد: یکی از سیاست های این شرکت در استان به کارگیری نیروهای متخصص بومی بوده است و با تلاش و حمایت مسئولان هلدینگ خلیج فارس، در راستای ایجاد اشتغال  تمام ظرفیت ها از جمله حوزه های پیمانکاری برای به کار گیری نیروهای بومی به کار برده شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه واحد الفین پتروشیمی استان به عنوان بزرگترین واحد الفین غرب کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان سیزدهم و بزرگترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه‌ی راه‌اندازی است.

نجفی با اشاره به اینکه واحد  الفین پتروشیمی ایلام بدون حضور متخصص خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود که  این واحد مرداد ماه سال جاری در مدار تولید قرار می‌گرفت اما کمپرسور 801 با مشکل مواجه شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

نجفی سمنانی با بیان اینکه با راه‌اندازی واحد الفین سالانه ۴۵۸ هزار تن اتیلن، ۱۲۴ هزار تن پروپیلن، ۳۳ هزار تن Fuel Oil و ۲۳ هزار تن هیدروژن در این شرکت تولید می شود، افزود: در حال حاضر نیز محصولات شرکت پتروشیمی ایلام صادر و به عنوان یک صنعت بزرگ در استان، نقش مهمی در راستای اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد.

وی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی ایلام در دو سال پیاپی موفق به دریافت لوح صنعت سبز ر حوزه رعایت مسایل زیست محیطی شده است، یادآور شد: لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور اعطا گردید که با حضور معاون رییس جمهور و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام اهدا شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام  در ادامه با اشاره به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی این شرکت در استان، گفت:  در راستای تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محروم ۵٠ میلیون تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی پتروشمی به این موضوع احتصاص یافت، این اقلام با هماهنگی آموزش و پرورش خریداری و توزیع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام شرکت پتروشیمی ایلام واحد الفین راه اندازی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از افزایش ۱۸ درصدی تولید این مجتمع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تولید این شرکت فروردین امسال با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، اکبر اسمعیلی در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شرکت با اشاره به روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ به‌ویژه در بخش تولید، فروش و درآمد بیان کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه پارسال ۱۸ درصد افزایش تولید داشت.  

وی افزود: آمارهای تولید فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه همچنان حفظ شده است، به‌طوری‌ که فروردین امسال تولید این شرکت با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با تأکید بر اینکه حرکت عظیم رشد و توسعه پتروشیمی ارومیه آغاز شده است و در ماه‌های آینده، واحد تکمیلی سولفات آمونیوم که در حال احداث است، به بهره‌برداری می‌رسد و تولید این محصول افزایش می‌یابد، گفت: پروژه پلی‌آلومینیوم کلراید نیمه دوم تیر امسال وارد چرخه تولید می‌شود و از اواسط مرداد به تولید محصول می‌رسد.

اسمعیلی با گرامیداشت روز کار و کارگر تصریح کرد: نام‌گذاری شعار سال با محوریت «تولید» از سوی مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته نشان از اهمیت تولید در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور تولید است، یادآور شد: پتروشیمی ارومیه با بهره‌گیری از نیروی جوان و تجربه پیشکسوتان، افزایشی خیره‌کننده در تولید داشته است و این نشان می‌دهد مجموعه همکاران این شرکت ظرفیت، جدیت و آمادگی لازم را برای ادامه این مسیر دارند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افتتاح خط یک واحد ریخته گری فویل آلومینیوم در اشتهارد
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است