Web Analytics Made Easy - Statcounter

بریتیش پترولیوم طی بیانیه ای اعلام کرد:«کنسرسیوم شاه دنیز اقدامات نهایی مورد نیاز برای آغاز انتقال ۲۵ ساله گاز طبیعی از آذربایجان به ایتالیا، یونان و بلغارستان را تکمیل کرده و این پروژه از پایان ۲۰۲۰ آغاز می‌شود». - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت بزرگ نفت بریتیش پترولیوم در بحبوحه نگرانی در مورد درگیری نظامی در قره باغ، طرح‌های خود برای آغاز انتقال گاز طبیعی از آذربایجان به اروپا را تا پایان سال جاری میلادی تأیید کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آخرین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید

 ارمنستان و آذربایجان درگیر یک جنگ شدید بر سر منطقه قره‌باغ شده‌اند که از زمان جنگ سالهای 1991 تا 94 بی سابقه بوده‌است. شدت این درگیری باعث شده تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای توقف آن به راه افتد.

 بریتیش پترولیوم یکی از سهامداران خط لوله ترانس آدریاتیک، بخشی از پروژه کریدور گاز جنوبی، است. این خط لوله قرار است گاز میدان شاه دنیز آذربایجان را به اروپا برساند.

 این شرکت طی بیانیه ای اعلام کرد:«کنسرسیوم شاه دنیز  اقدامات نهایی مورد نیاز برای آغاز انتقال 25 ساله گاز طبیعی از آذربایجان به ایتالیا، یونان و بلغارستان را  تکمیل کرده و این پروژه از پایان 2020 آغاز می‌شود».

بریتیش پترولیوم: تقاضای نفت جهانی دیگر افزایش نمی‌یابدتولید نفت بریتیش پترولیوم در جمهوری آذربایجان 8 درصد کاهش یافت

 کریدور گاز جنوبی به ارزش 40 میلیارد دلار از میدان بزرگ شاه دنیز2 در دریای مازندران آغاز شده و مورد حمایت کمیسیون اروپاست. این کمیسیون به دنبال کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه است.

 پس از تکمیل کریدور گاز جنوبی، ترکیه سالانه 6 میلیارد مترمکعب دیگر از گاز آذربایجان را دریافت می‌کند و 10 میلیارد مترمکعب هم به اروپا می‌رسد.

انتهای پیام/41

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بریتیش پترولیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی از آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از هجدهم خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان، محمدعلی نائل قراملکی با اشاره به پروازهای حج اظهار کرد: نخستین پرواز مربوط به حج تمتع امسال از فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه روز هجدهم خرداد انجام خواهد شد.

وی افزود: عملیات رفت زائران از هجدهم تا بیست‌ویکم خرداد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در این چهار روز ۱۹۲۰ نفر در قالب ۱۵ کاروان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.

قراملکی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای حضور زائران و همچنین همراهان آنها اندیشیده شده است و امیدواریم با این تمهیدات مشکلی در روزهای بدرقه حجاج در فرودگاه شهید باکری ارومیه نداشته باشیم.

کد خبر 751280

دیگر خبرها

  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی