Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@18:16:44 GMT

قیمت هر شیشه خیار شور بیش از 60 هزار تومان شده

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۶۶۴۳

قیمت هر شیشه خیار شور بیش از 60 هزار تومان شده

به گزارش صدای ایران، قاسم نوده فراهانی در یک برنامه خبری و در پاسخی به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قیمت کالا در بازار کنترل خواهد شد و مسئول کنترل قیمت‌ها کیست، گفت:  نوسانان قیمت کالا در سطح کشور ناشی از نوسان قیمت ارز است، بنابراین وقتی قیمت ارز در نوسان است، به فراخور آن نیز قیمت کالاها دچار نوسان می‌شود، بنابراین باید برای کنترل قیمت‌ها به فکر جلوگیری از نوسان ارز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
* اصناف هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری کالا ندارند
وی با تاکید بر اینکه گرانی مربوط به اصناف نیست، گفت: اصناف هیچ دخالتی در تولید، واردات و قیمت‌گذاری کالا ندارند، بنابراین گرانی مرتبط با اصناف نیست.  
* قیمت هر شیشه خیار شور بیش از 60 هزار تومان شده است
رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به افزایش قیمت خیارشور گفت: تا چندی پیش هر شیشه خیارشور با قیمتی حدود 15 تا 18 هزار تومان خریداری می‌شد، مدتی پیش قیمت آن به بیش از 30 هزار تومان رسید، روز گذشته در یک سوپر مارکت با قیمت بیش از 60 هزار تومانی یک شیشه خیارشور مواجه شدم، مقصر این افزایش قیمت سوپرمارکت، مغازه، فروشگاه یا واحد عرضه کننده صنفی نیست، زیرا فروشنده کالا را با قیمت مشخص خریداری و با درصد سود مشخص که برای فروش تعیین شده کالا را می‌فروشند.
وی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری کالا در حوزه فعالیت‌های سازمان حمایت است، بیان داشت: سازمان حمایت باید بداند که قیمت‌گذاری که برای کالا انجام می‌دهد، در سطح جامعه آشکار می‌شود. 
نوده فراهانی تاکید کرد: سود واحدهای صنفی هر ساله در کمیسیون های ضرایب وزارت امور اقتصاد و دارایی تصویب و ابلاغ می‌شود، لذا همه واحدهای صنفی دارای ضریب سود مشخص هستند و اصل قیمت‌گذاری یک کالا هیچ ارتباطی با اصناف ندارد. 
رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این سوال که  چه زمانی افزایش قیمت‌ها مهار می‌شود، بیان داشت: تا زمانی که قیمت ارز ثابت نشود نمی‌توان برای ثابت کردن قیمت‌ها برنامه‌ریزی کرد. 
* قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار هیچ تاثیری بر کنترل قیمت‌ها ندارد
وی در پاسخ به این سوال که قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار چه تاثیری بر کنترل قیمت دارد، گفت: از نظر من قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار در مورد کالاهای اساسی هیچ تاثیری بر کنترل قیمت ها ندارد، وقتی ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ را 15 هزار و 800 تومان اعلام می‌کند و واحد صنفی آن را به قیمت هر کیلو 18 هزار و 500 می خرید و با هزار تومان سود به قیمت 19 هزار و 500 می‌فروشند، این نشان می‌دهد که قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار هیچ تاثیری بر کنترل قیمت ها ندارد. 
نوده فراهانی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار تاثیری بر کنترل قیمت‌ها ندارد، گفت: دلیل عدم تاثیرگذاری قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار بر کالاهای اساسی ممکن است به علت دادن اطلاعات نادرست به ستاد تنظیم بازار باشد و یا اینکه این ستاد کارشناسی ضعیفی انجام می‌دهد. 
نوده فراهانی بیان داشت: وقتی واحد صنفی هر کیلو مرغ را با فاکتور به قیمت 18 هزار و 500 خریداری می‌کند، چگونه می توان از وی انتظار داشت که مرغ را به قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار بفروشد ضمن اینکه این واحد عرضه کننده در بازرسی ها هم فاکتور ارائه می‌دهد، لذا هیچ تخلف یا گران فروشی از سوی واحد صنفی انجام نشده بلکه کالا را به قیمت گران خریداری کرده است. 
وی افزود: مسئول کنترل قیمت ها سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار است، لذا این دو باید قیمت‌ها را کنترل کنند و لذا قیمت‌ها را درست و به صورت کارشناسی اعلام کنند تا مشکلی برای واحدهای عرضه کننده نیز ایجاد نشود. 
نوده فراهانی بیان داشت: در بازرسی ها از ابتدای امسال تاکنون 950 مورد گران فروشی که جرایم آن حدود 10 میلیارد تومان بوده که آن را به سازمان تعزیرات ارسال کرده‌ایم لذا ما وظایف خود را انجام می‌دهیم، اما متاسفانه هر کسی در هر جایی اصناف بیچاره را متهم به گران فروشی می‌کنند در حالی که مسئول گرانی اصناف نیست. 
وی گفت: براساس وظیفه و توان بازرسی بر موضوع گران فروشی در حوزه اصناف نظارت می‌کنیم، اما گران فروشی در حوزه اصناف نیست و ناشی از مسائل دیگر است.  پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت اصناف گرانی بازار تاثیری بر کنترل قیمت ها ندارد قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری نوده فراهانی اصناف نیست هزار تومان گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثربخشی اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در کنترل بازار مسکن، گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه و طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی دو قانون بسیار مهم مجلس یازدهم بوده که در زندگی مردم اثرات بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت و تکمیل کننده دو قانون جهش تولید مسکن برای افزایش تولید و رونق ساخت و ساز و مالیات بر خانه‌های خالی است که بازار مسکن را مدیریت کرده و جلوی احتکار کنندگانی که با هدف سود بیشتر فاصله عرضه و تقاضا را بیشتر کرده و قیمت‌های کاذب ایجاد می‌کنند، را می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، عنوان کرد: مجموع قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم زمینه مدیریت بازار مسکن را فراهم کرده و با ورود به این بازار پر آشوب، با کنشگران فعالی که دست به سوداگری می‌زنند، قاطعانه برخورد می‌کند، از جمله دفاتر مشاوران املاک غیر قانونی که باعث التهاب در بازار و افزایش قیمت می‌شوند. البته اخیراً دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با افزایش نظارت میدانی، با بیش از هزار دفتر مشاور املاک مختلف برخورد و دفتر آنها را پلمپ کرده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر نظارت بر سایت‌ها مشهور در زمینه مسکن در حال افزایش بوده تا آگهی جعلی درج نشود. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با سکوهای آنلاین بازار مسکن هماهنگی و مذاکره کرده تا تمامی آگهی‌های مسکن به همراه کد مشخص از سامانه املاک و اسکان منتشر شود و از ارائه اطلاعات جعلی و غیر واقعی مسکن و مالک جلوگیری شود.

شاکری افزود: اجرای قوانین مذکور به صورت دقیق و ثبت قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در سامانه ملی املاک و اسکان، اخذ عوارض از زمین‌های بایر و خانه‌های خالی و بهره گیری از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی آنها با هدف جلوگیری از احتکار و برخورد با سوداگران و مافیا زمین و مسکن اجرایی خواهد شد و از التهاب بازار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات اراضی تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرقی تهران، گفت: مردم نگران نباشند چرا که با جدیت در حال پیگیری این موضوعات و اخذ مصوبه لازم هستیم و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه به نتیجه مطلوب رسیده و اعلام کنیم.

کد خبر 6095083 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره