Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل کارگر این مطلب را در بازدید نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از چند هنرستان بیان کرد و افزود: مطابق سند راهبردی وزارتخانه در حال حاضر باید ۴۳ درصد دانش آموزان در هنرستان ها و در رشته‌های فنی و حرفه ای مشغولتحصیل باشند در حالیکه این عدد ۳۶.۳ درصد است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان شهرستان اردکان حدود ۲۱ هزار نفر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر محمدرضا دشتی اردکانی، کارگر با اشاره به برنامه‌های راهبردی این اداره تصریح کرد: این برنامه‌ها بر مبنای سند تحول آموزش‌ و پرورش به ‌صورت کمی و کیفی و در بازه زمانی یک‌ساله، ۲ساله و سه‌ساله تدوین ‌شده است که در نشستی با مدیران و سایر دستگاه‌های مرتبط نهایی و اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به استقرار صنایع مختلف در شهرستان اظهار کرد : ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های صنایع شیمیایی و مکانیک صنعت، لازم به نظر می‌رسد که در این زمینه اقداماتی صورت گیرد، امیدواریم که با همکاری مسوولان شهرستان و صنایع بتوانیم مجوز راه‌اندازی این رشته‌ها را نیز اخذ کنیم.

هم اکنون حدود ۳۰۰ واحد تولیدی ، صنعتی و معدنی در شهرستان اردکان فعالیت دارد که یکی از این واحدها مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با حدود هفت هزار نفر نیروی انسانی است. 

در گزارش ارسالی به نقل از دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس یازدهم اسلامی آمده است:  رسیدگی به نظام تعلیم و تربیت از جمله دغدغه‌ها و اهم پیگیری‌های نمایندگان مجلس است.

این نماینده استان یزد در مجلس تاکید کرد: باید نگاه مسوولان به مقوله آموزش و پرورش تغییر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت دارد، هدایت تحصیلی دانش آموزان بیش از پیش به سمت رشته‌های فنی و حرفه ای صورت گیرد، بر لزوم راه‌اندازی برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در اردکان با توجه به ظرفیت های این شهرستان تاکید کرد.  

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از جمله ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در این  شهرستان است، تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی، موضوع دیگری است که باید مورد توجه اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان قرار گیرد به خصوص اینکه در شرایط فعلی شیوع کرونا و توصیه پزشکان به ماندن در خانه برای مقابله با این ویروس، فرصت برای افزایش مطالعه وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: کتاب‌های مفید در موضوع های متعدد باید به مردم معرفی شود، گرچه شاهد افزایش ساعت مطالعه در اردکان به نسبت میانگین استانی هستیم ولی بازهم باید این موضوع با همکاری دست‌اندرکاران امر افزایش یابد.

در گزارش یادشده اشاره ای به میزان مطالعه شهروندان اردکان و استان یزد نشده است 

دشتی به اتفاق تعدادی از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش اردکان از  هنرستان فنی شهید مطهری، مرکز آموزش و ارزیابی مهارت های پایه حرکتی در دبستان دخترانه ۲۲ بهمن، هنرستان فاطمه الزهراء (س) و دبستان قرآنی شهید مختاری بازدید کرد و مشکلات و مسایل این واحدهای آموزشی و معلمان بررسی شد و نسبت به پیگیری موارد اعلام شده در خانه ملت اعلام آمادگی کرد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها مدارس اردکان محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اردکان مدارس اردکان اخبار کنکور فنی و حرفه ای دانش آموزان رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است