Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل معینی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان این اتحادیه به همراه عوامل نظارت بر اماکن عمومی در حال بررسی هستند تا به نتیجه مطلوبی دست یابند و مشخص شود علت مسمومیت شهروندان شیرازی بر اثر مصرف قهوه چیست؟
وی ادامه داد: قهوه خشک مربوط به اتحادیه صنف عطاران و سقط فروشان شیراز و قهوه فرآوری شده مربوط به اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاب شهرستان شیراز گفت: در حال حاضر در تعامل بین ۲ اتحادیه باید مساله بررسی شود که به احتمال زیاد تا پایان هفته جاری بررسی‌ها به پایان می‌رسد و هفته آینده می‌توانیم علت مشخصی را در این زمینه بیان کنیم.
معینی افزود: میزان کافئین موجود در قهوه‌های وارد شده بسیار بالا است و بدن انسان‌ها نسبت به میزان این کافئین واکنش نشان می‌دهد و درصد کافئین بالا ممکن است نسبت به بدن برخی افراد سازگار نباشد.
وی ادامه داد: بعید است که قهوه های مصرف شده که منجر به مسمومیت افراد شده است، تاریخ گذشته باشند اما در حال بررسی هستیم تا متوجه شویم قهوه تاریخ گذشته بوده یا کافئین آن بالا بوده است.
خبرنگار ایرنا برای بررسی علت این موضوع با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفت اما تلاش برای گفت و گو با آنان بی‌نتیجه ماند.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ۱۷ مهرماه ۹۹ اعلام کرد: تاکنون ٢٣ نفر در شیراز با علائم مشابه که به نظر می‌رسد در اثر مصرف قهوه مسموم ایجاد شده به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
به گفته محمدجواد مرادیان از جمله علائمی که این افراد با آن مواجه شده‌اند، سردرد، سرگیجه، تهوع و در یکی دو مورد نیز حالت تشنج است.

برچسب‌ها قهوه اصناف شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قهوه اصناف شیراز فارس قهوه اصناف شیراز فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • ترکیدگی لوله و هدر رفت آب در بوستان نماز دغدغه شهروند شیرازی شد + فیلم