Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@22:06:33 GMT

حمله سایبری به دو سازمان دولتی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۷۱۰۹

حمله سایبری به دو سازمان دولتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، روز گذشته اخباری در خصوص حمله سایبری به یک سازمان دولتی مهم در فضای مجازی مطرح شدو امروز (چهارشنبه) نیز مرکز ماهر در اطلاعیه‌ای از حمله مهم سایبری به دو سازمان دولتی خبر داد و اعلام کرد این حملات در حال پیگیری و رفع است.   مرکز ماهر (مدیریت مرکز امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) پیرو برخی اخبار و شایعات منتشر شده درباره حملات سایبری در فضای مجازی اعلام کرد: رخداد حمله مهم سایبری صرفا مربوط به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسئول در حال رسیدگی به موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در اطلاعیه آمده است: بر اساس برخی تحلیل‌ها و برآوردهای فنی، هشدارهای پیشگیرانه برای مسئولین و کارشناسان دولتی در سطح ملی صادر شد که به هیچ وجه به معنای وجود حمله نبوده است.   بر این اساس، برخی دستگاه‌های دولتی بر اساس برداشت یا تحلیل خود پس از دریافت هشدارها اقدام به قطع موقت برخی خدمات و انجام تست‌های فنی کردند، اگر چه از نظر مرکز ماهر این اقدام ضرورتی نداشت.
علی‌رغم شایعات مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده و حمله صرفا به دو سازمان دولتی بوده است.   لازم به ذکر است که بخش مهمی از این فعالیت و فعالیت‌های مشابه با همکاری تنگاتنگ مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد برای آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی سایبری) انجام می‌شود که قابل تقدیر و برای مرکز ماهر بسیار کلیدی است.  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرکز ماهر حمله سایبری به دو سازمان دولتی اطلاعیه مرکز ماهر دو سازمان دولتی مرکز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: اینکه اشغالگران اعلام کرده اند که مناطق شرقی رفح باید از سکنه خالی شود قصد آنها برای حمله به رفح را نشان می دهد.

در بیانیه این دفتر تاکید شده است: دشمن فریبکار از سویی دم از مذاکرات آتش بس می زند، اما از حمله گسترده به رفح دست برنداشته است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با اشاره به اینکه ساکنان رفح به اطلاعیه های اشغالگران درباره تخلیه گوش نداده اند، بیان کرد: تعداد محدودی به هشدار اشغالگران توجه کرده و همچنان مراکز حیاتی در شرق رفح روند عادی خود را دارند.

در این بیانیه آمده است: همراهی محدود با اشغالگران نمایانگر اصرار ملت ما برای درهم شکستن طرحهای اشغالگران را نشان می دهد و حامل این پیام است که جنایاتش در رفح نیز راه به جایی نخواهد برد. این هشدارهای ارتش اشغالگر درست بودن موضع مذاکره کننده فلسطینی و اصرار آن بر تضمین توقف جنگ را نشان می دهد.

کد خبر 6098323

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است