Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:41:08 GMT

مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در همدان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۷۲۱۲

مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در همدان افزایش یافت

معصومه خدابنده‌لو روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این نیز هشت مرکز یادگیری محلی سوادآموزی، در استان راه اندازی شده بود، افزود: از سال های پیش نیز ۱۱ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در سطح استان فعال بود که با افزایش این آمار، بی‌سوادان راحت‌تر می‌توانند از خدمات این مراکز بهره‌ ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: افراد زیر پوشش مراکز یادگیری سوادآموزی محلی استان در سال گذشته، هزار و ۱۱۵ نفر بود که در زمینه مهارت های زندگی و اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت های شغلی به مدت ۲۰۰ ساعت  آموزش‌های لازم را فراگرفتند.  

خدابنده‌لو پیش بینی کرد: امسال در سطح استان نزدیک به یک‌هزار و ۷۰۰ سوادآموز به جمع با سوادان اضافه شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند که این آمار، ۱۱ درصد از میانگین باسوادی در دنیا بالاتر است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش همدان افزود: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۴۹ هزار تن از جمعیت بین سن های ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام بی سوادی کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۵۶ تن را مردان و ۳۲ هزار و ۲۶۰ تن را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مراجعه برای با سواد شدن نسبت به گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: شناسایی افراد بی‌سواد یکی از مهمترین مشکلات امروز سوادآموزی استان محسوب می‌شود.

خدابنده‌لو گفت: در حال حاضر علاوه بر برگزاری دوره‌های سوادآموزی ویژه بی سوادان، دوره های تحکیم و انتقال ویژه حفظ سواد نوسوادان و ادامه تحصیل آنها نیز صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های آشنایی با مهارت‌های هفتگانه آی.سی.دی.ال و ایجاد حلقه های کتابخوانی و آشنایی عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت ویژه با سوادان از جمله فعالیت های جدید سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش همدان اضافه کرد: برای شناسایی بی سوادان، از مدیران مدارس با تحویل گواهینامه‌های والدین و همچنین مراکز بهداشتی، زندان‌ها، دهیاران، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی همکاری داریم.

وی افزایش سطح سواد جامعه، فرهنگ اجتماعی، سواد زندگی، مهارتهای زندگی و افزایش سطح بهداشت فردی و اجتماعی را از مزایای سوادآموزی دانست و افزود: امکانات سواد آموزی به صورت غیردولتی با موسسه‌های مجاز انجام می‌شود که موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات شده است.

خدابنده‌لو ادامه داد: تنها در ناحیه یک آموزش و پرورش همدان کمبود آموزش دهنده مجاز داریم که در صورت استفاده از معلمان بازنشسته یا شاغل این مشکل حل می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ تن و تعداد بی سوادان این استان نزدیک به ۴۹ هزار تن اعلام شد.

برچسب‌ها همدان سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان حقوق شهروندی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان حقوق شهروندی سازمان نهضت سواد آموزی همدان سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان حقوق شهروندی سازمان نهضت سواد آموزی اخبار کنکور آموزش و پرورش همدان خدابنده لو بی سوادان بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان