Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور از فعالیت این صندوق در هشت سطح حقوقی خبر داد.

علی شیرکانی در جلسه شورای اشتغال چگنی که ۲۳ مهر ماه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کار اصلی این صندوق به نوعی بیمه کردن روستاییان و عشایر است و همچنین کشاورزانی که در روستا و حتی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چون شهرهایی همچون چگنی زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند، کشاورزان شهرنشین نیز مشکلی بابت پذیرش در این صندوق ندارند.

شیرکانی یادآور شد: این صندوق در هشت سطح حقوقی کار می‌کند و کشاورز خودش سطح را انتخاب می‌کند و از ۱۵ درصد سهم بیمه، ۱۰ درصد را دولت و ۵ درصد را بیمه‌شده پرداخت می‌کند و به نوعی دو برابر هر سطح را دولت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: از مجموع ۱۱ هزار خانوار چگنی که مشمول عضویت در این صندوق هستند، ۳۳۵۰ نفر عضو بوده و برخی‌ به شغل‌های دیگر مشغول هستند.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیت چگنی و همچنین سیل گذشته، باید کمک کنیم که مشمولین فعلاً بتوانند عضو صندوق شوند و در سال‌های آینده سهم دولت را کمتر کنیم که در این راستا فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.

شیرکانی افزود: این کار برای یک قشر خاصی درنظر گرفته شده و برای قالیبافان و کسانی که در صنایع دستی و بافندگی فعالیت دارند سازوکار آن مشخص شده و خیلی سعی می‌کنیم که بیمه آسانی باشد و اگر فرمانداری یا اصناف تاییدیه بدهند، مابقی کار را ما انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اشتغال صندوق بيمه روستاييان و عشاير روستاییان و عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟