Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:27:00 GMT

چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۷۵۷۷

چگونه زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای رسیدن به این هدف باید چند مورد را رعایت کنید. به طور مثال اگر می خواهید لغات را حفظ و سریع فراموش نکنید، حفظ کردن تک لغت کمک زیادی به شما نمی کند. باید لغات را درون جمله و یا اصطلاحات یاد بگیرید؛ با این روش در کنار لغات، گرامر را نیز آموزش می بینید.

در ادامه بعضی از موارد اصلی که باید به آنها توجه کنید تا یادگیری خوب و آسانی به همراه داشته باشید را با هم می خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواردی که در حین آموزش باید به آن توجه کنیم؟

۱- همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم نباید اقدام به حفظ کردن کلمات خارج از متن کنیم. باید داخل عبارات و اصطلاحات کلمه را یاد بگیرید. اگر با کلمه ای جدید برخورد کردید آن را در همان جمله ای که به کار رفته به خاطر بسپارید و نه به صورت جداگانه. اگر این روش را انجام دهید سرعت یادگیری شما تا ۴ برابر افزایش خواهد یافت.

۲- لازم نیست برای گرامر وقت زیادی بگذارید. عین انگلیسی زبان ها، انگلیسی را بدون فکر کردن به گرامر صحبت کنید.

۳- از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید گوش دادن است. بهتر است انگلیسی را در ابتدا مانند خود انگلیسی زبان ها از راه گوش یاد بگیرید. آنها از کودکی تمام صداها و کلمات انگلیسی را می شنوند و به شکل نوشتاری آن برخوردی ندارند تا به مدرسه بروند. در اغلب آموزش ها شما گرامر و متون مختلف را می خوانید اما گوش شما با انگلیسی آشنایی ندارد. اگر می خواهید انگلیسی شما قوی شود هر روز مکالمه انگلیسی گوش دهید.

۴- مطالعه دقیق و با حوصله از نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی است. باید اینقدر زبان را تکرار و تکرار کنیم تا تمام کلمات و اصطلاحات در ذهن ما بنشیند.

۵- بهترین روش برای اینکه گرامر را به صورت طبیعی یاد بگیرید استفاده از داستان است. یک داستان که به زمان حال است را انتخاب کنید و داستان را به بقیه زمان ها مانند گذشته ساده، آینده و غیره تبدیل کنید. با این کار به راحتی می توانید زمان های مختلف در یک داستان را آموزش ببینید.

۶- نکته بعدی که می تواند به شما در آموزش زبان انگلیسی کمک کند خواندن کتاب، گوش دادن به اخبار و دیدن فیلم به زبان اصلی است. منابعی که خود انگلیسی زبانان به طور معمول از آن استفاده می کنند.

۷- هرگاه در حال خواندن زبانی هستید منابع زیادی را باید مطالعه کنید. در تمام آنها سوالاتی وجود دارد که باید با صبر به آنها پاسخ بدهید. به طور مثال وقتی داستانی را می خوانید برای خود چند سوال مطرح کنید و به آنها پاسخ دهید. خواندن داستان به تنهایی سودی برای شما نخواهد داشت.

۸- علاوه بر داستان و فیلم که به زبان اصلی است باید منابع دیگری نیز مطالعه کنید تا زبان انگلیسی را در حد عالی یاد بگیرید. در ادامه این مقاله ما تعدادی منابع برای آموزش زبان به شما معرفی خواهیم کرد.

برای آموزش زبان انگلیسی اصلاً نگران نباشید. ما در موسسه کوئیک با در اختیار داشتن بهترین منابع و کتب آموزشی شما را برای امتحانات بین المللی در کمترین زمان ممکن آماده می کنیم.

از چه منابعی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

همه به لزوم یادگیری زبان انگلیسی آگاه هستیم. زبان انگلیسی زبان مشترک اغلب کشورهای به حساب می آید. برای آنکه با دنیا در ارتباط باشید و یا برای تحصیل و مهاجرت حتماً باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. به همین منظور اغلب افراد فرهیخته، دانشجویان و سیاستمداران با یادگیری زبان انگلیسی از علم و اخبار به روز دنیا بهره مند می شوند.

از این رو کتاب ها و منابع آموزشی زبان انگلیسی نقش مهمی در آموزش ایفا می کنند. همچنین تنها معیار سنجش سطح زبان شرکت در آزمون های بین المللی است که روی ۴مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن تمرکز دارد کتاب های آموزشی نیز باید مناسب با این مهارت ها باشد.

* برای تقویت دایره لغات انگلیسی خود از مجموعه کتاب های Word Skills Oxford استفاده کنید. این کتاب ها برای کسانی که تازه شروع به آموزش کرده اند تا افراد با سطح زبانی بالا مناسب هستند.

* برای آموزش بخش گرامر بهترین کتاب English Grammar in Use است. این کتاب نیز دارای سه سطح برای افراد مبتدی تا پیشرفته است. کتاب آموزش گرامر را دانشگاه کمبریج به چاپ می رساند.

* کتاب بعدی که برای آموزش زبان انگلیسی مناسب است Top Notch است. این مجموعه کتاب ۶ جلدی به شما در بخش گرامری، شنیداری، نوشتاری و بالا بردن دایره لغات کمک زیادی می کند.

* کتاب دیگری که در انتشارات آکسفورد به چاپ می رسد و شش سطح دارد American English file است. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده و برای آمادگی آزمون آیلتس مناسب است. با خواندن این کتاب مهارت گفتاری شما بالا می رود.

در انتها نکات اساسی که برای خرید تمام منابع انگلیسی باید به آن توجه کنیم را با هم می خوانیم.

* در خرید کتاب دقت کنید که تمام نیازهای شما را بر آورده کند. مثلاً روی هر ۴ مهارت تمرکز داشته باشد.

* کتاب های به روز و چاپ جدید خریداری کنید.

* از انتشاراتی های معتبر کتاب را تهیه کنید. به طور مثال انتشارات آکسفورد، کالینز و کمبریج می توانند انتخاب خوبی باشند.

* کتاب هایی که به شما انگیزه ادامه دادن می دهند را انتخاب کنید. کتاب هایی که دارای CD های آموزشی و فیلم هستند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

کلام آخر

برای یادگیری زبان انگلیسی راه ها و روش های زیادی وجود دارد. می توانید زبان را در محیط ها و کالج های انگلیسی زبان و یا در موسسه زبان تخصصی کوئیک یاد بگیرید، ما با استفاده از منابع معتبر و مفید شما را برای یادگیری زبان آماده می کنیم. با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما برخوردار شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5047946

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون زبان انگلیسی آموزش زبان خارجی کسب و کار کسب و کار صنعت خودروسازی ایران خودرو تولید داخلی لوازم خانگی ساختمان سازی ایران کیش بانک گردشگری بانک تجارت قیمت خودرو کسب و کارهای اینترنتی استارت آپ گروه خودروسازی سایپا یادگیری زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی زبان یاد بگیرید کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود

به دعوت وزارت فرهنگ، آموزش و پرورش و علوم ارمنستان هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت) به منظور آشنایی با روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان، به همراه آرتور مارتیروسیان معاون وزیر فرهنگ آموزش و ورزش ارمنستان از مدرسه دولتی ۳۵ ارمنستان با حدود ۲ هزار دانش آموز به‌عنوان یکی از مدارس فعال در بخش فارسی‌آموزی دیدن کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانش‌آموزان فارسی‌آموز را سفیران فرهنگی دانست و گفت: گزارش و مشاهدات در زمینه دانش‌آموزان فارسی‌آموز این مدرسه حاکی است که مردم ارمنستان با مردم ایران روابط دیرینه فرهنگی دارند و به‌عنوان دوست و برادر در کنار یکدیگر هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: در زمینه تقویت آموزش زبان فارسی در ارمنستان تلاش می‌کنیم و از وزارت علوم و فرهنگ ارمنستان به دلیل ایجاد فضای مناسب آموزشی برای فارسی‌آموزان تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در پی فرصتی که برای فارسی‌آموزان ارمنستان ایجاد شده، در آینده شاهد توسعه روابط دو کشور و گسترش فرهنگ ارمنستان و ایران باشیم.

مارتیروسیان، معاون وزیر فرهنگ ارمنستان با تشکر از رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور به دلیل بازدید از مدرسه ۳۵ گفت: زبان فارسی از زبان‌های مورد علاقه مردم ارمنستان است و در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد موانع موجود در زمینه فارسی‌آموزی برطرف شود و از هیچ تلاشی برای تقویت آموزش زبان فارسی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیر مدرسه ۳۵ هم از حضور ایمانی‌پور و همراهان وی در این مدرسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این دیدار به‌طور قطع موجب تقویت روابط و ایجاد شوق و انگیزه در دانش‌آموزان فارسی‌آموز ارمنستان به‌ویژه این مدرسه می‌شود.

وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برای حمایت از آموزش زبان فارسی، خاطرنشان‌کرد: کلاس آموزش زبان فارسی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران تجهیز شده و کتاب‌های آموزشی امسال برای دانش‌آموزان به دست مدارس رسیده است.

مدیر مدرسه ۳۵ ابراز امیدواری کرد که در روند آموزش زبان فارسی در زمینه کمی و کیفی ارتقای چشمگیر ایجاد شود.

مدرسه ۳۵ در منطقه «اربونی» با یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، یکی از مدارس فعال ارمنستان در حوزه آموزش زبان فارسی است که ۳۵۰ دانش‌آموز آن در مقاطع پنجم تا نهم زبان فارسی را به‌عنوان زبان رسمی فرا می‌گیرند.

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفت، سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی ارمنستان توسط دانش‌آموزان این مدرسه اجرا شد.

اجرای نمایش آثار سعدی به‌ویژه حکایت‌های گلستان سعدی توسط ۲ نفر از دانش‌آموزان مدرسه ۳۵ از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

تومانیان یکی از نویسندگان ارمنستان نیز یکی از حکایت‌های گلستان سعدی را نمایش‌نامه‌خوانی کرد که به‌ویژه شعرخوانی او مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان