Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:20:58 GMT

تجلیل از کارآفرینان برتر در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۷۶۳۸

تجلیل از کارآفرینان برتر در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اسماعیلی، مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان که در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، گفت: کارآفرینان نقش بسزایی در رونق تولید کشور دارند، پس کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید شناسایی و معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیش از ۱۱۲ نفر در جشنواره کارآفرینی استان شرکت کردند که طی فرآیند‌های متعدد در نهایت ۶ نفر به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند، افزود: استان کرمان در این ١٣دوره ۴۳ کارآفرین برتر استانی و ۹ نفر به عنوان ملی داشته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در قانون هیچ حمایت رسمی از کارآفرینان وجود ندارد، گفت: کارآفرینان تنها برای کمک به اشتغال و تولید پا به عرصه خدمات، کشاورزی و صنعت می‌گذارند.

او به کانون کارآفرینی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۵ هزار نفر در استان کرمان وارد بازار کار می‌شوند و امسال بیش از ۲هزار نفر وارد عرصه کار‌های دولتی و مابقی در بخش‌های خوداشتغالی، کارآفرینی و مزدبگیری مشغول می‌شوند.

اسماعیلی ایجاد الگوسازی برای فارغ التحصیلان، برگزاری دوره‌های آموزشی و استارت آپ‌ها در حوزه کارآفرینی را از جمله اقدامات در این حوزه عنوان کرد.

مداح رئیس کانون کارآفرینی استان کرمان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه بعد از پنج سال از تعطیلی با پیگیری‌های استاندار کرمان، کانون کارآفرینی استان کرمان راه اندازی شد، افزود: کانون کارآفرینان در راستای پیاده سازی فرهنگ کارآفرینان راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه ساختار کارآفرینی در دنیا عوض شده است و براساس آن باید تغییر رویه داشته باشیم، تصریح کرد: در استان کرمان تنها یک مرکز شتابدهی وجود دارد که جای تامل دارد.

مداح بیان داشت: مهم تربن وظیفه ما تربیت و آموزش نسل آینده در حوزه کارآفرینی است که از هم اکنون باید برای این نسل برنامه‌ریزی شود.

سید مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم گفت: باید توجه ویژه‌ای به مقوله کارآفرینی شود و شرایط کشور و استان نیازمند کار جدید است و کار جدید در مفهوم کارآفرینی نهفته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر در بخش خصوصی در اتاق بازرگانی کانون کارآفرینی متشکل از کارافرینان استان تشکیل شده است، افزود: باید فعالیت‌ها در حوزه کارآفرینی تجمیع شود و به سمت طراحی سیستم کارآفرینی پیش برویم.

او با بیان اینکه به دنبال طراحی اکوسیستم کارآفرینی در سه فاز هستیم، تاکید کرد: باید تعریف دقیقی از مفهوم کارآفرینی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان خواستگاه استعداد‌های کارآفرینی است، گفت: باید در یک اقدام هماهنگ با مشارکت دولت، بخش خصوصی و اصحاب رسانه یک نظام جدید در حوزه کارآفرینی استان ایجاد شود.

حسین مهرابی سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره کارآفرینان با هدف انگیزش و اطلاع رسانی در حوزه‌های کارآفرینی برگزار می‌شود، گفت: در نهایت کسانی که در این جشنواره انتخاب می‌شوند، امید‌هایی برای سایر کسانی هستند که در این مسیر گام برمی‌دارند.

او با بیان اینکه باید مسیر برای افرادی که اصول کارافرینی را به خوبی به کار می‌گیرند، حمایت شود، ایجاد پارک‌های علم و فناوری یکی از این حمایت‌ها برشمرد و افزود: در حال حاضر ۳۰ مرکز در استان کار کارآفرینی را در حوزه‌های مختلف کارآفرینی انجام می‌دهند.

مهرابی تصریح کرد: باید در حوزه کارآفرینی یک مرجع در استان وجود داشته باشد تا مشکلات در این زمین مرتفع شود.

او با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه کارآفرینی افزود: پراکندگی در مراکز شتابدهی، مراکز رشد و پیش رشد در حوزه کارآفرینی داریم که باید تجمیع شوند و ما در این راستا آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران کارآفرینان برتر استانداری کرمان حوزه کارآفرینی کارآفرینی استان کانون کارآفرینی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرآبادی با بیان اینکه حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیزات پزشکی و دارو یکی از موضوعات جذاب همکاری‌های بین‌المللی بوده و همواره در تعاملات بین‌المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم، تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مساله رشد تولید در سال جدید است. بی تردید، تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می‌افتد که بازارهای بزرگ‌تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت‌های تولیدی خود همواره به دنبال بازار فروش محصولات شأن هستند که در این میان بازارهای بین‌المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چرا که ورود یک محصول به بازار بین‌المللی مستلزم شرایطی همچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت است و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی هم باید استانداردهایی را احصا کند. فارغ از این، سبد محصولاتی که در بازارهای بین‌المللی ارائه می‌شود، سبد بزرگ‌تری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل‌گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

به گفته او، اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، فضایی را جهت حضور فعال‌تر در عرصه بین‌المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی آنها به بازارهای جدید عملاً عرصه را برای افزایش تولید این شرکت‌ها هموارتر خواهیم کرد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می‌کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شر کت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که بیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی‌های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

میرآبادی با بیان اینکه نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل‌های مؤثر برای توسعه همکاری‌ها و ایجاد تعاملات بین‌المللی مبتنی بر فناوری‌های حوزه سلامت است، افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان کوشیده تا زمینه را برای شکل‌گیری ارتباطات خارجی و ورود شرکت‌ها به بازارهای صادراتی جدید از رهگذر تعامل با دستگاه‌های مختلفی که در حوزه بین‌الملل کار می‌کنند، هموار کند و از این طریق بر غنای نمایشگاه بیافزاید و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های حمایتی و تقویت بعد بین‌المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی خواهد بود. ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوبی برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعاً ارزش افزوده‌ای را برای شر کت‌ها به همراه خواهد داشت.

کد خبر 6097092

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری