Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز (چهارشنبه 23 مهرماه 99) در حاشیه نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحریم‌ها که در چارچوب فشار حداکثری دولت آمریکا به تدریج علیه ما عملیاتی می‌شود بنابراین اتفاقاتی رخ داده و متأسفانه انتظارات منفی در جامعه به همین دلیل در جامع شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این وضعیت را به ثبات برسانیم و تعدیل کنیم.

همتی در جمع خبرنگاران به برخی نقل قول‌ها از سوی خود مبنی بر این که دلار پایین می‌آید گفت: من عرض کرده‌ام که شرایط بسیار پیچیده و در حال تغییر است.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: محدودیت‌هایی بر روی منابع ما گذاشته‌اند و اکنون ده‌ها میلیارد دلار از درآمد ارزی ما در خارج از کشور مسدود شده است و بسیاری از کشورهایی که روابط خوبی با ما دارند به دلیل فشار آمریکا اجازه استفاده ایران از آنها را نداده‌اند، در حالی که پیش بینی من این بود که ما امسال بتوانیم از آنها بهره‌برداری کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی را شروع کرده‌ایم و من نسبت به آینده خوش‌بین هستم.

همتی با اشاره به پایان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آغاز ماراتن انتخابات بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در این کشور گفت: در پایان دولت رئیس جمهور فعلی آمریکا فشارها بیشتر شده است، اما ما در عوض مقاومت‌مان را بیشتر می‌کنیم و بسیاری امیدوارم که بتوانیم این مسائل را حل کنیم، بنابراین یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه صورت دادیم مذاکره با مناطقی بوده که پول‌های ما در آن کشورها مسدود است و من چند روز پیش سفری به عراق داشتم و خوشبختانه سفر موفقی بود و امیدواریم بتوانیم از منابع‌مان در عراق که بیش از 5 میلیارد دلار است، استفاده کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در مراکز دیگر نیز ما پاسخ مثبت شنیدیم، ان‌شاءالله به تدریج تجار و واردکنندگان ما متوجه خواهند شد که ما در کجاها به منابع‌مان دسترسی پیدا کردیم و وقتی به درخواست‌های آنها پاسخ داده می‌شود آنها در بازار خوهند دید.

وی گفت: در مورد اسکناس نیز ما عرضه‌های کافی را صورت می‌دهیم، بخش نیمایی ما بسیار خوب شده است عرضه صادرکنندگان رشد خوبی داشته است و من امیدوارم با اقداماتی که در دست اجرا داریم به تدریج شاهد ثبات بهتر و بیشتر باشیم.

همتی تأکید کرد: به هر حال باید این را قبول کنیم که در طی سه هفته آینده فشارها به ایران به اوج خود خواهد رسید و من همواره گفته و تأکید کرده‌ام که این بازار پرریسک‌ترین بازار است و هرچه مردم خودشان تشخیص دادند انجام بدهند، ریسک این بازار بسیار بالاست و هر لحظه ممکن است اتفاقی در این بازار بیفتد.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹ خبرهای مهم برای بازار ارز/ منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟ پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ افزایش قیمت‌ها به رغم کاهش نرخ ارز ریزش قیمت دلار در راه است؟ طلا همچنان در مدار صعودی/ حباب سکه در بالاترین سطح قرار گرفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار نرخ ارز قیمت دلار دونالد ترامپ بازار ارز عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی درآمد ارزی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ

آفتاب‌‌نیوز :

ارز‌های دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.

تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عبور از دژاووی بورسی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت