Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پیتر شف، کارشناس اقتصادی آمریکایی، می‌گوید پس از آنکه دونالد ترامپ مذاکره با کنگره برای اجرای بسته‌های کمک اقتصادی را تا پس از انتخابات کنار گذاشت بورس آمریکا شروع به ریزش کرد.

ترامپ حالا هم در تلاش است تا دموکرات‌ها را در موضوع بسته‌های محرک اقتصادی کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شف بر این باور است که جمهوری‌خواهان زمانی قافیه را باختند که پذیرفتند اجرای بسته‌های کمک اقتصادی خوب است.

وی ادامه داد بانک مرکزی آمریکا گفته تا زمانی که دولت اوراق قرضه بیشتری نفروشد دلار چاپ نخواهد کرد.

به عبارت دیگر این بانک از اجرای سیاست‌های پولی بیشتر تا زمانی که کنگره طرح جدید کمک اقتصادی را تصویب نکند خودداری کرده تا بتواند اوراق قرضه بیشتری برای تبدیل به پول داشته باشد.

شف که مدیرعامل مؤسسه یورو پسفیک کپیتال نیز هست، ادامه داد: پس از آنکه بورس آمریکا ریخت دونالد ترامپ با طرح این مطلب که به دنبال یک بسته کمک اقتصادی کوچکتر که شامل پرداخت 1200 دلار دیگر به مردم و خانوارهای فقیر و 25 میلیارد دلار کمک به شرکت‌های هواپیمایی است، به مجلس نمایندگان نشان داد که به دنبال توافق با آنهاست. این مسئله باعث شد تا مذاکرات مجددا از سر گرفته شود و جمهوری‌خواهان به تکاپو بیفتند.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید حقیقت این است که ما به این خاطر به این سیاست‌های مصنوعی حمایتی نیاز داریم زیرا اقتصاد ضعیف است. به همین خاطر است که به این کمک‌ها نیاز دارد.

این معامله‌گر باسابقه بورس وال استریت می‌گوید شما نمی‌توانید بگویید که ما اقتصاد واقعا قوی‌ای داریم اما بعد بگویید که این اقتصاد به کمک‌های دولتی نیاز دارد. منظور من این است که یا اقتصاد قوی است که به بسته کمک اقتصادی نیاز نخواهد داشت و یا اینکه ضعیف است و به همین خاطر نیازمند اجرای بسته کمک اقتصادی است.

شف معتقد است البته اجرای بسته‌های کمک اقتصادی هم به قوی شدن اقتصاد آمریکا منجر نخواهد شد.

وی می‌گوید در واقع این اقدام با معتاد کردن و وابسته کردن یک اقتصاد ضعیف به بسته‌های محرک پولی آن را ضعیف‌تر می‌کند.

شف ادامه داد دولت و بانک مرکزی اینقدر به اجرای بسته‌های کمک اقتصادی ادامه خواهند داد تا دلار نابود شود و اقتصاد فرو بپاشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا دلار اقتصاد اجرای بسته های کمک اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • بازیگران سریال تورم
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند