Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با وبگاه «بغداد الیوم»، درباره وضعیت کنونی منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد تصریح کرد که حرکت نظامی در داخل این منطقه طبیعی و براساس طرح تامین امنیت و محافظت از منطقه امنیتی است و هیچ‌گونه اقدام یا تدابیر جدید یا استقرار (نیروهای امنیتی) در این منطقه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره نیروهای آمریکایی در عراق نیز گفت که در صورت خارج نشدن این نیروها از خاک کشور ما، گروههای مقاومت در قبال وعده‌ای که داده‌اند، جدیت خواهند داشت.

الرکابی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی عناصری نامطلوب از نظر همه طیف‌های ملت عراق هستند.

وی با رد برخی شایعات مبنی بر وجود تصمیمی برای خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از منطقه سبز بغداد گفت: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هیچ تصمیمی برای خارج کردن الحشد الشعبی از منطقه سبز نداشته است.

اخیرا برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود که الکاظمی دستور خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی در طول یک هفته از منطقه سبز بغداد را داده است.

الرکابی تاکید کرد: الحشد الشعبی یک نیروی رسمی است و تصمیم برای خارج کردن آنها از این منطقه بدین معنا است که این تصمیم بر سایر نیروهای دولتی نیز منطبق است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به طور مداوم برای خدشه وارد کردن به الحشد الشعبی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق ارتش سایبری خود تلاش می‌کند. برخی شایعه پراکنی می‌کنند و در تلاش برای نگران کردن مردم هستند.

منطقه سبز بغداد محدوده‌ای به گستره ۱۰ کیلومتر است که در محله «الکَرخ» قرار دارد و سفارت‌خانه‎ها، مراکز دولتی و امنیتی عراق در آن واقع شده‌ است.

اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی مقامات عراق با اشاره به بازگشت امنیت و شکست گروه تروریستی «داعش»، اقدام به بازگشایی منطقه سبز بغداد کردند.

بسیاری از نهادها و مراکز دولتی و بین‌المللی در این منطقه در بغداد قرار دارند؛ از آن جمله می‎توان به دفتر سازمان ملل، دفتر اتحادیه اروپا، سفارت آمریکا و سفارت انگلیس اشاره کرد.

برچسب‌ها منطقه سبز الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه سبز الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی منطقه سبز الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی اخبار کنکور منطقه سبز بغداد الحشد الشعبی خارج کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند