Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای شهدای خان‌طومان که پیکر پاکشان اخیراً به میهن اسلامی بازگشت پیامی صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسینم، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی با تأکید بر اینکه امروز عزت کشور وامدار خون شهداست، خانواده‌های شهدای خان‌طومان و مدافعان حرم را که سال‌ها غریبانه و بی چشم‌داشت، چشم‌انتظار بازگشت پیکر پاک عزیزانشان از دیار غربت بوده‌اند، مظهر صبر و استقامت و پایداری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

شهدای مدافع حرم رسته از مطامع و زخارف دنیوی خویش را به ابدیتی همیشه جاری متصل کرده‌اند و برگ زرینی در تاریخ ایثار و شهادت به ثبت رسانده‌اند. جنگیدن در دیار غربت به عشق اهل‌بیت علیهم‌السلام آن هم درحالی‌که کشور به‌ظاهر در حال جنگیدن نیست و به مرزهای آن تجاوزی نشده کار مردان غیوری  است که غریبانه جز به شهادت در راه خدا به چیز دیگری نیندیشیده‌اند. شهدای مدافع حرم هرگز برای این که دیده شوند یا از آن‌ها به‌عنوان قهرمان یاد کنند نجنگیده‌اند. آن‌ها خالصانه جان خویش را در راه خدا فدا کردند؛ ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز/ کان سوخته را جان شد و آواز نیامد...

امروز اگر کشور اسلامی ما عزتی در منطقه دارد اگر دست دواعش و تکفیری‌های خون‌خوار حتی نزدیک به  مرزهای ما نشده اگر طاغوت بزرگی همچون آمریکا آشکارا از ما می‌هراسد و مثل کبک سرخود را در برف فرو می‌کند؛ همه و همه وامدار خون شهدای مدافع حرم است. 

حال شما خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم را کسی درک نخواهد کرد چنان‌که درک مقام و جایگاه واقعی شما نیز کار هر کسی نیست. ما هرکاری برای تجلیل و بزرگداشت شما عزیزان انجام بدهیم باز قدر و جایگاه شما اجل از آن است.

اینجانب ضمن کرنش، تعظیم و تکریم در مقابل صبر و استقامت شما عزیزان، رشادت‌های مثال‌زدنی شهدای خان‌طومان را که اینک پیکرهای پاکشان پس از سال‌ها به میهن عزیزمان بازگشته می‌ستایم و آرزو می‌کنم که مقام این شهدای بزرگ آن‌چنان که هست به جهانیان شناسانده شود.

معاونت قرآنی ارشاد به مؤسسات و فعالان قرآنی وام قرض‌الحسنه می‌دهداسراری از نماز در بیان عالم قرآن/ رمزهای معرفتی در قیام و رکوع و سجود نماز چیست؟مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن دعوت حق را لبیک گفت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شهدای مدافع حرم شهدای خان طومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است

حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در این چند سال اخیر نسبت به ساخت پروژه های مختلف درمانی اقدامات مختلفی انجام دادیم، افزود: با تلاش دانشمندان و شرکت های دانش بنیان و با حمایت و مشارکت سازمان اوقاف، تولیدات مختلفی در راستای رفع نیاز در عرصه تجهیزات درمانی گام های بلندی برداشتیم و امروز یکی از مهمترین اولویتهای سازمان، توسعه و ارتقاء مراکز درمانی موقوفه و خیریه است اما باید این نکته مهم را عرض کنم.

وی ادامه داد: در رابطه با توسعه و ارتقاء مراکز درمانی موقوفه و خیریه در کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با چالش های جدی مواجه هستیم و متاسفانه بعضی ها با برخوردهای غیر حرفه ای و اقدامات خودسرانه، مانع اقدامات خیرخواهانه در توسعه بهداشت، سلامت و درمان در کشور می شوند و بجای اینکه از تلاش و ظرفیت خیرین و واقفین برای خدمت رسانی درمانی مطلوب به مردم استقبال کنند و تسهیل گر این امور باشند با کمال تاسف باید بگویم مانع امر خیر در امر بهداشت و درمان شده اند که باید مسئولین وزارت بهداشت تدبیر جدی بیاندیشند هرچند تعداد این مسئولین کم هم باشد اما اثر منفی خود را گذاشته وخواهد گذاشت.

شرفخانی اضافه کرد: ۱۰۲۳ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری موقوفه به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و ساماندهی موقوفات و مراکز نگهداری ایتام و شروع ساخت مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست از برنامه های راهبردی مرکز امور خیریه سازمان است.

رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف که اخیراً برپا شد نشان دادن دستاوردهای نهاد وقف بر اساس کارکردهای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و پژوهشی، بهداشت و سلامت و درمان و … برای مردم عزیز علی الخصوص نخبگان و جامعه هدف بود.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه نشان دادن دستاوردهای نهاد وقف بر اساس سیاستگذاری و راهبری و مدیریت سازمان اوقاف در توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف با توجه به کارکردهای وقف و نیات واقفین خیراندیش با مشارکت مردم بوده است. در دوران مدیریت اخیر در سازمان اوقاف، رویکرد سازمان مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان در ساختار شرکت های دانش بنیان در تخصص های مختلف جهت ارتقاء بهره وری موقوفات بوده است تا از این طریق علاوه بر افزایش بهره وری موقوفات، در توسعه و پیشرفت های اقتصادی و رشد تکنولوژی و رفع نیازهای ضروری جامعه نقش آفرینی موثری داشته باشد.

شرفخانی ادامه داد: در این راستا مرکز نوآوری نوفل لوشاتو راه اندازی شده و همچنین مشارکت با شرکتهای شتابدهنده و دانش بنیان در اولویت های سازمانی قرار گرفت وبر اساس ظرفیت های های وقف از جمله در موضوعات کشاورزی، دامپروری، تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و ارتقاء درمان و سلامت و تولید محصولات مختلف مورد نیاز با شرکت های دانش بنیان مشارکت کردیم که این روزها شاهد گزارش تولیدات و اقدامات این شرکتها به صورت تولید انبوه در نمایشگاه بودیم و قطعاً افزایش درآمد موقوفات بر اساس این ظرفیتها، در افزایش و گستردگی اجرای نیات واقفین خیراندیش موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: بخشی دیگر از این نمایشگاه به فعالیت های داخلی سازمان مربوط است که یکی از غرفه ها به مرکز امور خیریه اختصاص داشت که بخش اجرای نیت خیرخواهانه واقفین خیراندیش و فعالیت های حوزه خیریه سازمان را تحت پوشش قرار داد. مرکز امور خیریه سازمان نیز همانطور که در عنوان سازمان آمده (سازمان اوقاف و امور خیریه) به امور خیریه قبلاً کمتر پرداخته می شد که در این چند سال اخیر به صورت جدی تر به مقوله امر خیر توجه شده است و رویکرد سازمان توسعه و تقویت فعالیتهای امور خیریه با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم به ویژه تشکلها و شوراهای خیریه بوده است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مرکز امور خیریه چهار وظیفه اصلی دارد. شامل مراکز درمانی موقوفه، مراکز نگهداری و دارالایتام موقوفه، بخش تشکل های مردم نهاد و بخش کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر اعم از ایتام، محرومان و فقرا و آزادی زندانیان، کمک هزینه ازدواج و کمک به دارو درمان بیماران است. همچنین کمکهای عمومی مانند ارسال بسته معیشتی به نیازمندان از سوی این بخش انجام می شود.

حجت الاسلام شرفخانی عنوان کرد: به منظور تولید دانش در حوزه امر خیر و ارتقاء مدیریت تشکلهای مردمی برنامه های مختلفی از جمله همایش خیر ماندگار و نشست های تخصصی برگزار شده و در این راستا بحث ارزیابی و رتبه بندی خیریه ها یکی از موضوعات مهمی است که با مشارکت نهادهای حکمرانی امر خیر و تشکل های مردمی شروع شده است و بر همین اساس در حال تدارک جشنواره ای هستیم که در سال جدید به صورت ملی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093203 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند