Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری کرمان گفت: بسیاری از ایده ها در پیچ و خم های اداری و حتی پارک علم و فناوری دست و پا می زنند و بخشی از آن از دست می رود، بنابراین در عمل باید گیرهایی که وجود دارد را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین مهرابی چهارشنبه (23 مهر) در جلسه کانون کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: جشنواره کارآفرینان برتر با هدف انگیزش و اطلاع رسانی در حوزه های کارآفرینی است و با زحمت زیادی طی می شود زیرا یک روند نفس گیر است و طبیعتاً کسانی که انتخاب می شوند، امیدهایی برای بقیه کارآفرینان و استان ایجاد می کنند و قدردانی از این افراد، تلاشی در راستای توسعه تفکر کارآفرینی در استان است که امیدواریم این مسیر به خوبی طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: ما باید مسیر را برای افرادی که خلاقیت دارند و ریسک می کنند و اصول کارآفرینی را به خوبی به کار می گیرند، هموار کرده و آنان را حمایت کنیم و در حقیقت فلسفه وجود پارک های علم و فناوری و مراکز رشد این است که بتوانیم ایده ها را به محصول و نهایتاً به ثروت تبدیل کنیم.

 

 

وی افزود: در حال حاضر تقریباً 30 مرکز و مؤسسه در استان کرمان کارهای مربوط به کارآفرینی را از آموزش، ترویج، تحقیقات و کاربرد، انجام می دهند.

 

مهرابی ادامه داد: سالانه علاوه بر خروج نخبگان از مرزها به دلیل نبود زیر ساخت های مربوط به کارآفرینی و فضاسازی کم در حوزه کارآفرینی و نخبگان، میزان زیادی فرار سرمایه از استان داریم؛ بنابراین تلاش لازم برای یکپارچه کردن مراکز کارآفرینی خواهیم داشت.

 

 

وی گفت: شاید نزدیک به 50 سال قبل کارآفرینی به عنوان موتور رشد معرفی شده اما هنوز ما در این مسئله شک داریم؛ بزرگترین مشکل این است که نمی توانیم به یک وحدت رویه در اجرایی شدن ایده تا محصول برسیم.

 

 

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: علیرغم اینکه قانون های مترقی و پیشرفته در این حوزه وجود دارد اما بسیاری از ایده ها در پیچ و خم های اداری و حتی پارک علم و فناوری دست و پا می زنند و بخشی از آن از دست می رود، بنابراین در عمل باید گیرهایی که وجود دارد را رفع کنیم.

 

 

وی بیان کرد: از نظر بنده پذیرفته ترین تعریف کارآفرینی قدرت تحمل ریسک است و مهمترین تعریف این است که در حوزه پذیرش ریسک با توجه به بی ثباتی هایی که وجود دارد، کارآفرینان از پناهگاه های امن خارج می شوند و فعالیت می کنند که حمایت های معنوی دستگاه های اجرایی می تواند به پشبرد کار آن ها کمک بکند.

 

 

مهرابی ادامه داد: در فرهنگ ما «شکست خوردن» واژه بدی است اما همین فرهنگ در خیلی کشورها اینطور نیست و به این مفهوم نیست که آدم بدی بوده و باید طرد شود لذا باید نوع نگاه خود را تغییر دهیم و کمک کنیم.

 

 

سید مهدی طبیب زاده با بیان اینکه اول باید همه نسبت به تعریف مشترک از کارآفرینی برسیم، گفت: الان مفهوم های زیادی از کارآفرینی گفته می شود و گاهی کارآفرینی مساوی با ایجاد اشتغال است؛ شرایط استان و کشور نیاز دارد تا کار جدید اتفاق بیفتد که این در مفهوم واقعی کارآفرینی نهفته است.

 

 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: کارآفرینی ارزش آفرینی، ایجاد روش و ساختار جدید، ایجاد بازار و مواد اولیه جدید، خلاقیت و نوآوری است و اگر به این مفهوم خوب توجه کنیم نشان می دهد بخشی از مشکلات قابل حل است.

 

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر در اتاق بازرگانی کانون کارآفرینی را تشکیل دادیم که متشکل از کارآفرینان استان کرمان است بنابراین تجمیع فعالیت ها بهترین کار است که اول به مفهوم مشترک برسیم و مشکلات و راه حل را بدانیم.

 

 

طبیب زاده با بیان اینکه کرمان پر از استعداد است و همه استارت آپ ها و کسب و کارهای نو که در کشور رشد فزاینده داشتند، به نوعی کرمانی ها در آن دخیل هستند و معلوم می شود اینجا خاستگاه استعدادهای کارآفرینی است، گفت: چرا بیش از  80 درصد دانسجویان نخبه، برگزیدگان جشنواره ها و نفرات برتر کنکور در استان جذب نمی شوند؟! لذا برای اینکه امکاناتی که وجود دارد فعال شود باید در یک کار هماهنگ و مشترک دولت، بخش خصوصی، اصحاب رسانه، فعالین اقتصادی و کارآفرینان برتر پای کار باشند تا بتوانیم یک نظام جدی برای توسعه کارآفرینی در استان ایجاد کنیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اقتصادی استاندار جشنواره کارآفرینی مراسم تجلیل علم و فناوری استان کرمان ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پارک علم و فناوری گفت: اقتصاد دولتی؛ اقتصادی پویا و موفق نیست، اقتصاد؛ باید بر پایه مشارکت مردمی شکل بگیرد، موانع موجود در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و مسئولان مربوطه بیشتر پیگیر باشند.

در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری‌سازی گردد و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و سپس از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تأثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • شورای اداری ایتان کرمان