Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی رصد شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتا، کارشناسان سایبری با گروه‌های تلگرامی روبه‌رو شدند که با انتشار اکاذیب و بارگذاری مطالب توهین‌آمیز علیه مقامات قضایی استان، اقدام به تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا به لحاظ حساسیت موضوع دست‌به‌کار شده و با جمع‌بندی مستندات و به‌کارگیری شگردهای پلیسی‌، اقدامات لازم در خصوص شناسایی ادمین و آی‌دی‌های ناشناس تلگرامی را آغاز کردند.

این مقام انتظامی گفت: پس از بررسی سرنخ‌های به‌دست‌آمده، دو نفر متهم اصلی پرونده مورد شناسایی قرارگرفتند و طی هماهنگی‌های لازم دستگیر شدند و جهت سیر مراحل تکمیل پرونده، تحویل مراجع قضایی گردیدند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به هموطنان توصیه کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها باید توجه داشته باشند که هرگونه اظهارنظر، نشر اکاذیب، توهین و اهانت در خصوص افراد جامعه بار حقوقی دارد و طبق قانون با هنجارشکنان فضای اینترنت برخورد لازم خواهد شد؛ ضمناً کاربران می‌توانند جهت گزارش هرگونه تخلف در این فضا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی مقامات قضایی گروه های تلگرامی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 6089552

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه