Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تکریم از خانواده شهدا می تواند در ترویج و تقویت روحیه شهادت در کشور موثر باشد، گفت: تقویت تشکل بسیج با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه می توانند به نحوی با بسیج مرتبط باشند می تواند روحیه شهادت طلبی را درجامعه تقویت و ترویج کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به بازگشت پیکر پاک شهدای خان طومان به کشور، اظهار داشت:یکی از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی ایران این است که مدافع مظلوم و علیه ظالم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به هجمه ای که استکبار جهانی به جبهه مقاومت در منطقه از جمله سوریه انجام داده است ، مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب اسلامی به دفاع از مظلومین منطقه مخصوصا سوریه اقدام کردند.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: به همین جهت بود که عده ای از فرماندهان و جوانان این مرز و بوم برای دفاع از اسلام و جبهه مقاومت در سوریه حاضر شدند که در نهایت هم عده ای از آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی اضافه کرد: باز بودن مسیر دفاع از اسلام و انقلاب و منتهی شدن به شهادت، بسیار و بسیار برای جامعه ما با خیر و برکت است.
تقویت روحیه شهادت طلبی با بازگویی اهداف شهدا
آیت الله دیرباز با اشاره به راهکارهای حفظ و تقویت روحیه شهادت طلبی در کشور، ابراز داشت: همه مسئولین مخصوصا دستگاه های تبلیغاتی باید تلاش کنند تا اهداف شهدا که به چه منظوری و برای چه چیزی شهدا شهید شدند را برای مردم و مخصوصا جوانان بازگویی و احیا کنیم.
وی خاطرنشان شد:همچنین باید خانواده های شهدا مورد تکریم و تجلیل خاص قرار بگیرند، البته باید در نظر داشته باشیم که خانواده شهدا به ما نیازی ندارند ماهستیم که به آنها نیاز داریم و باید این شهدا را تکریم کنیم.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شهدای مدافع حرم جایگاه خاصی دارند، افزود: تکریم از خانواده شهدا می تواند در ترویج و تقویت روحیه شهادت در کشور موثر باشد.
حمایت و تقویت بسیج موجب ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود
وی تصریح کرد:  یکی از عوامل مهم دیگر در زنده نگهداشتن روحیه شهادت طلبی در کشور حمایت از بسیج است.
آیت الله دیرباز ادامه داد: تقویت تشکل بسیج با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه می توانند به نحوی با بسیج مرتبط باشند می تواند روحیه شهادت طلبی را درجامعه تقویت و ترویج کند.
وی عنوان داشت: عامل بعدی که می تواند در این زمینه موثر باشد تبیین و تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه است.مقام معظم رهبری هم مرتبا از فرصت های مختلف استفاده می کنند برای تبیین و ترویج و تقویت روحیه شهادت طلبی که نکات بسیار خوبی را هم در این زمینه همیشه متذکر می شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تقویت روحیه شهادت روحیه شهادت طلبی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این دیدار با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به توسعه هرچه بیشتر این ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش زوخانه‌ای در کنار پرورش جسمانی، ورزشی برای پرورش روح و بالا رفتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

وی افزود: باید منش پهلوانی و جوانمردی در دیگر رشته‌ها نیز تقویت شود و ورزشکاران و جوانان دارای روحیه پهلوانی باشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: مایه مباهات است که ورزش زورخانه‌ای سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است، چیزی که در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد.

ناصری ادامه داد: دشمنان امروزه در جنگ نرم روح و افکار جوانان ما را نشانه رفته اند و به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌ها هستند که تقویت این رشته و توسعه آن در جامعه آشنایی جوانان با ارزش‌ها و تقویت روحیه ایثار و جوانمردی در آنها می‌شود. 

در این نشست شال کسوت و مروج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به آیت الله ناصری اعطا شد و از کهن کسوتان، پیشکسوتان، مرشدان پیشکسوت و خیرین ورزش زورخانه‌ای استان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند