Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پرویز وکیلی روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی خلخال افزود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان در هفته جاری به بالاترین حود خود از زمان شیوع این بیماری در منطقه رسیده است.

وی اظهارداشت: پیک سوم کرونا در خلخال آغاز شده و با رسیدن فصل سرما و هم‌پوشانی کرونا با ویروس آنفلوآنزا در صورت ادامه بی‌توجهی مردم به موارد پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده بروز بحران و فاجعه انسانی همراه با مشکل تامین جا برای بستری بیماران جدید در تنها بیمارستان شهرستان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: علاوه بر افزایش قابل توجه مبتلایان به بیماری کرونا در روزهای اخیر در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هموطنان خلخالی در اثر ویروس کرونا جان باختند که با احتساب فوت‌شدگان قبلی مجموع جان‌باختگان از این ویروس در خلخال به ۶۵ نفر رسید که ۴۶ نفر این تعداد مثبت و مابقی مشکوک به کرونا تشخیص داده شده‌اند. 

وی همچنین به کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: ابتلای  افراد گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال برای دستگاه سلامت شهرستان سوال‌برانگیز شده و با توجه به اینکه دانشکده علوم پزشکی بیشترین وقت خودرا برای درمان بیماران مبتلا به این بیماری گذاشته قطع زنجیره کرونا و کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا نیازمند همت و عزم همگانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وکیلی با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری خلخال و ضعف نظارت بر عملکرد واحد تاکسی‌رانی این شهر گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از رانندگان تاکسی‌های شهری پلاک عمومی تحت نظارت تاکسی‌رانی شهرداری و بیشترین تعداد رانندگان آژانس‌های تلفنی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکرده و ماسک نمی‌زنند.

او افزود: رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های مقابله با کرونا در نانوایی‌ها نیز به ۴۰ درصد کاهش یافته و این امر به افزایش ابتلا به این بیماری دامن می‌زند. 

وی همچنین با اظهارتاسف از وضعیت آرامستان خلخال و بی‌توجهی مردم به شرکت در مراسم ترحیم بیان کرد: حضور میهمانان از سایر استان‌ها و ناقل بودن آنها موجب افزایش سرعت سرایت و انتقال ویروس کرونا از دیگر کشور به این منطقه شده در چنین شرایط بحرانی و بد مردم همچنان به سهل‌انگاری  و بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه از کرونا و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه می‌دهند.

وی گفت: مراسم برگزار شده در مساجد با تعطیلی این اماکن مذهبی به آرامستان خلخال انتقال یافته و مراسم بسیار بزرگتر از مساجد با مداحی و اجرای برنامه گسترده‌تر در آرامستان‌ها همه روزه برگزار و خطر ابتلا به کرونا را برای شرکت‌کنندگان افزایش می‌دهد.

وکیلی با بیان اینکه انجام هرگونه عمل منجر به تشدید کرونا در جامعه منع شرعی و قانونی دارد، اظهارداشت: برغم ممنوعیت چاپ آگهی فوت چاپخانه‌های خلخال همچنان به چاپ این گونه آگهی ادامه می‌دهند.

وی با تسلیت ایام پایانی ماه صفر نیز گفت: برگزاری دسته عزاداری و حرکت عزاداران در شهر و معابر عمومی خلاف مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است و انتظار از همه مردم رعایت پروتکل‌ها برای جلوگیری از گسترش این ویروس در جامعه است.

وی اظهارداشت: با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل مبنی بر برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان گرامیداشت هفته تربیت بدنی ورزش به میزبانی این شهرستان مخالف و معتقد هستیم انجام این گونه حرکات به تشدید شیوع کرونا در جامعه دامن خواهد زد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل اخبار کنکور ویروس کرونا پروتکل ها بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود